ویزای تحصیلی

رشته تخصص اطفال در کلمبیا

رشته تخصص اطفال در کلمبیا

خیلی از دانشجویان بین المللی تحصیل رشته تخصص اطفال در کلمبیا را به خاطر امتیازات آن نسبت به سایر مقاصد تحصیلی ترجیح می دهند. اولا شرایط پذیرش در این رشته از دانشگاه های کلمبیا آسانتر است. دوما مدت زمان اتمام این رشته تخصصی در کلمبیا نهایتا تا 3 سال می باشد. و سوما اینکه هزینه تحصیل این رشته و نیز هزینه زندگی دانشجویی در کلمبیا بسیار ارزانتر از اغلب کشورهای اروپایی و آمریکایی است. تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله در تلاشند تا ضمن ارائه توضیحات تکمیلی درباب شرایط تحصیل این رشته در کلمبیا 2022 همچنین به سوالات مهم زیر پاسخ دهند:

  • کلمبیا برای تحصیل رشته تخصص اطفال چگونه کشوری است؟
  • آیا تحصیل پزشکی در کشور کلمبیا به زبان انگلیسی است؟
  • شهریه تحصیل رشته های پزشکی در کلمبیا چقدر است؟
  • معتبرترین دانشگاه های علوم پزشکی کلمبیا کدامند؟
  • امتیازات تحصیل رشته های پزشکی در کلمبیا چیست؟

شرایط تحصیل رشته تخصص اطفال در کلمبیا

قبل از هر چیزی درباره تحصیل در کلمبیا بایستی بدانید که تمامی دوره های تحصیلی در این کشور به زبان اسپانیایی به دانشجویان بین المللی ارائه می شود. بر همین اساس اصلی ترین شرط ادامه تحصیل در هر رشته ای در دانشگاه های کلمبیا تسلط به زبان اسپانیولی است. پس تحصیل رشته تخصص اطفال در کلمبیا نیز با این شرط برای دانشجویان بین المللی امکان پذیر است. معمولا دوره تخصص (رزیدنسی) اطفال در کشور کلمبیا فول تایم بوده و کلا نیز حدود 3 سال طول می کشد. برای تحصیل این رشته در کلمبیا نیز دانشگاه های دولتی و خصوصی مختلفی در کشور کلمبیا وجود دارد که از آن جمله می توان به دانشگاه های زیر اشاره نمود:

دانشگاهامتیاز جهانیرتبه ملی
دانشگاه ناسیونال کلمبیا48.41
دانشگاه پونتیفیکا جاوریانا46.72
دانشگاه آنتیوکیا41.83
دانشگاه دل واله31.54

شرایط تحصیل رشته تخصص اطفال در کلمبیا

نحوه پذیرش دانشجوی رشته تخصص اطفال در کلمبیا

قبل از پرداختن به شرایط پذیرش دانشجوی رشته تخصص اطفال در کلمبیا، متقاضیان این رشته تحصیلی ابتداء بایستی با ساختار این برنامه تحصیلی آشنا شوند. دوره تحصیلی رشته تخصص اطفال در کلمبیا یک دوره 3 ساله می باشد. اما شرط اصلی برای ورود به دوره تخصص یا رزیدنسی اطفال در دانشگاه های علوم پزشکی کلمبیا این است که دانشجو بتواند از یک برنامه MD (دوره دکتر پزشکی) 4 ساله در کشور کلمبیا قبول شود. برنامه آموزشی در این دوره تحصیلی ترکیبی از دروس پایه و دروس تخصصی به علاوه آموزش کلینیکی می باشد. اما اخذ پذیرش پزشکی در کلمبیا کاری رقابتی است و برای این کار تهیه شرایط و مدارک زیر الزامی است:

شرایط تحصیل رشته تخصص اطفال در کلمبیا

اما شهریه دانشگاه های علوم پزشکی کلمبیا مخصوصا دانشگاه های خصوصی این کشور نسبتا بالاست. به طوری که طبق آمارهای سال 2020، میانگین شهریه سالیانه دانشگاه های پزشکی کلمبیا بین $6000 تا $7000 (دلار) متغیر است. مثلا شهریه سالیانه دانشجویان پزشکی دانشگاه پونتیفیکا جاوریانا در شهر بوگوتا (پایتخت کلمبیا) در حدود $6800 (دلار) می باشد. در کنار این هزینه زندگی در کلمبیا نیز آیتم مهم دیگر است. هزینه زندگی دانشجویی در کلمبیا ($500 دلار در ماه) خیلی پایین تر از هزینه زندگی دانشجویی در اغلب کشورهای اروپایی است.

ویزا برای تحصیل رشته تخصص اطفال در کلمبیا

برای ورود به کلمبیا و ادامه تحصیل در این کشور دانشجویان بین المللی نیازمند اخذ ویزای دانشجوئی کلمبیا هستند، ویزایی که قبلا تحت عنوان ویزای TP-3 شناخته می شد. ولی حالا این ویزا با عنوان ویزای Migrant (M) دسته ویزای M-9 شناخته می شود که ویزای بلندمدت قلمداد می شود. برای اخذ این ویزای کلمبیا نیز ثبت نام در یکی از دانشگاه های کلمبیا و اخذ نامه پذیرش از کلمبیا الزامی است. برای اخذ ویزای M-9 کلمبیا شما نیازمند ارائه مدارک زیر به سفارت این کشور می باشید:

  • فرم درخواست ویزای M-9 کلمبیا
  • پاسپورت بین المللی
  • نامه پذیرش از دانشگاه کلمبیا
  • عکس پاسپورتی جدید
  • کپی مدارک تحصیلی
  • گواهی عدم سوء سابقه
  • گواهی تمکن مالی حداقل $3900 (دلار) در حساب شخصی
  • رسید پرداخت هزینه ویزای تحصیلی کلمبیا به مبلغ $67 (دلار)

شرایط کاری متخصصان اطفال در کلمبیا

با وجود اینکه کشور کلمبیا از یک بازار کاری خوبی برخوردار نیست و نرخ بیکاری در این کشور بالاست و سطح متوسط درآمدی آن خیلی پایین است. اما وضعیت کاری نیروهای تحصیلکرده در این کشور آمریکای لاتین خیلی هم بد نیست. چرا که اولا شانس استخدام نیروهای متخصص در بازار کار کلمبیا بالاست و دوما این متخصصان از سطح درآمدی خوبی هم برخوردارند. مثلا در حال حاضر میانگین درآمد ماهیانه یک متخصص اطفال در کشور کلمبیا حدود COP5950000 (پزو کلمبیا) معادل $1543 (دلار) می باشد. این در حالی است که حداقل و حداکثر درآمدی این متخصصان با توجه به سابقه کاریشان در کلمبیا بدین قرار است:

رنج درآمدی متخصصان اطفال در کلمبیا

با تمامی توضیحاتی که درباره تحصیل رشته تخصص اطفال در کلمبیا گفته شد می توان چنین نتیجه گرفت که این کشور برای مهاجرت کاری کشور خیلی تاپی نیست و از همین رو نیز متقاضیان کار در خارج از کشور از طریق مشاوره با وکلا و کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند بهترین کشور جهان را برای این نوع مهاجرت انتخاب کند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *