ویزای تحصیلی

رشته تخصص اطفال در گرجستان

رشته تخصص اطفال در گرجستان

تحصیل رشته تخصص اطفال در گرجستان از این لحاظ مورد توجه دانشجویان خارجی است که اولا هزینه تحصیل این رشته در کشور گرجستان خیلی پایین است و دوما امکان تحصیل این رشته تخصصی در دانشگاه های پزشکی به زبان انگلیسی فراهم است. این برنامه تحصیلی در دانشگاه های گرجستان بین 5 تا 6 سال طول می کشد و از جمله شرایط مهم و اصلی آن نیز اتمام دوره پزشکی MBBS (5+1 سال) می باشد. ما در همین مقاله به بررسی تک تک سوالات زیر می پردازیم و شما عزیزان نیز برای اخذ مشاوره های بیشتر در زمینه تحصیل یا کار در گرجستان می توانید با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

  • آیا گرجستان مقصد خوبی برای تحصیل پزشکی است؟
  • برای ادامه تحصیل در رشته تخصص چطور؟
  • امتیازات تحصیل پزشکی در گرجستان چیست؟
  • آیا دانشگاههای پزشکی گرجستان جزء دانشگاههای معتبر است؟
  • درآمد متخصصان اطفال در کشور گرجستان چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته تخصص اطفال در گرجستان

یکی از رشته های مهم و پر طرفدار در کشور گرجستان چه برای تحصیل و چه برای کار، رشته پزشکی اطفال می باشد. رشته ای که در آن پزشکان اطفال به تهیه مراقبت های سلامت برای اطفال و کودکان زیر 18 سال می پردازند. به بیان دقیق تر پزشکان اطفال در گرجستان پس از اتمام دوره آموزشی خود می توانند به مهارت های ویژه ای مثل معاینه، تشخیص و نیز درمان انواع بیماری ها و اختلالات ژنتیکی، مادرزادی، واگیر و نیز اختلالات رشدی در کودکان دست یابند. آنها مهارت های لازم برای این کار را نیز در دانشگاه های پزشکی گرجستان به دست می آورند. از جمله برترین دانشگاه های گرجستان برای تحصیل رشته پزشکی اطفال و نیز رشته تخصص اطفال در گرجستان می توان به دانشگاه های زیر اشاره نمود:

دانشگاهرتبه ملی
دانشگاه دولتی ایوان جاواخشیویل تفلیس2
دانشگاه دولتی باتومی شوتا روستاولی6
دانشگاه ملی گرجستان25

اما برای تحصیل رشته تخصص اطفال در گرجستان، متقاضیان حتما بایستی دوره مدیکال یا پزشکی را در گرجستان به اتمام برسانند و به مدرک MBBS دست یابند. درباره این دوره تحصیلی نیز بایستی بگوییم که این دوره تخصصی در گرجستان شامل 5 سال آموزش علوم پزشکی پایه+ 1 سال دوره انترنی است. پس از اتمام دوره مذکور است که متقاضیان با اخذ پذیرش می توانند وارد دوره تخصص یا رزیدنسی خود در گرجستان شوند. دوره مذکور نیز در کشور گرجستان حدود 5 یا 6 سال می باشد.

شرایط تحصیل رشته تخصص اطفال در گرجستان

پذیرش دانشجوی رشته تخصص اطفال در گرجستان

همان طوری که در ابتدای این بحث نیز گفته شد، برنامه آموزشی رشته تخصص اطفال در گرجستان یک برنامه 5 یا 6 ساله می باشد. برنامه ای که در قالب آن دانشجویان به صورت کاملا علمی و حرفه ای وارد مباحث کلینیکی شده و در آخر نیز دوره رزیدنسی خود را با قبولی در آزمون پایان دوره به اتمام می رسانند. آنها برای ورود به بازار کار گرجستان و کار به عنوان یک پزشک متخصص اطفال نیز نیازمند اخذ مجوز از بورد پزشکی گرجستان هستند و لازمه این کار نیز گذراندن آزمون اخذ مجوز پزشکی گرجستان می باشد. اما شرایط اخذ پذیرش دانشجویان رشته تخصص اطفال در گرجستان نیز به این صورت می باشد:

شرایط اخذ پذیرش دانشجویان رشته تخصص اطفال در گرجستان

ویزا جهت تحصیل رشته تخصص اطفال در گرجستان

در اصل فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی گرجستان یک پروسه دو مرحله ای است. در مرحله اول دانشجویان رشته تخصص اطفال همانند سایر دانشجویان بایستی در فکر اپلای و اخذ نامه پذیرش از دانشگاه های گرجستان باشند. و به محض اخذ نامه پذیرش آنها بایستی به سراغ درخواست ویزای تحصیلی از سفارت گرجستان باشند. دریافت این ویزا برای دانشجویان بین المللی متقاضی تحصیل در گرجستان امری ضروری است. ویزای دانشجوئی گرجستان از نوع ویزاهای بلند مدت یا Long- term Visa می باشد. و برای درخواست این ویزای گرجستان نیز ارائه مدارک ذیل الزامی است:

  • نامه پذیرش از موسسه آموزش عالی گرجستان
  • چند قطعه عکس پاسپورتی جدید 5 در 4
  • فرم درخواست ویزای تحصیلی گرجستان
  • پاسپورت ملی صادره طی 10 سال اخیر و دارای دو صفحه خالی
  • مدرک تمکن مالی
  • رسید پرداخت شهریه تحصیلی
  • مدارک تحصیلی متقاضی
  • بلیط رفت و برگشت
  • بیمه سلامت مسافر
  • مدرک اسکان در گرجستان
  • رسید پرداخت هزینه ویزای تحصیلی گرجستان

شرایط کاری متخصصان اطفال در گرجستان

متخصصان اطفال برای کار در کشور گرجستان نیازمند اخذ مجوز از وزارت بهداشت این کشور هستند. در ضمن برای کار در بیمارستان ها و کلینیک های گرجستان آشنایی با زبان گرجی نیز یک ضرورت اجتناب ناپذیر است. بر طبق آمارهای موجود نیز رنج درآمدی این متخصصان در گرجستان به گونه ای است که حداقل درآمد ماهیانه حدود GEL8260 (لاری) و حداکثر درآمدی آنها نیز در حدود GEL24300 (لاری) می باشد. در حالی که متوسط درآمدی آنها حدود GEL15900 (لاری) است که معادل $5247 (دلار) می باشد. این درحالی است که همکاران آنها در کشور همسایه یعنی ترکیه ماهیانه حدود TRY18500 (لیره) معادل $1251 (دلار) می باشد:

مقایسه متوسط درآمد ماهیانه متخصصان اطفال در گرجستان و ترکیه

فقط مشکل بازار کار گرجستان درصد بالای بیکاری این کشور می باشد. طبق آمار سال 2020 میلادی نرخ متوسط بیکاری گرجستان در حدود 18.5% بوده است و این رقم در مقایسه با متوسط نرخ بیکاری در کشورهای اروپایی رقم خیلی بالایی است. همان طوری که در نمودار پایین هم مشاهده می شود، نرخ بیکاری گرجستان از 27.19% سال 2010 به 18.50% سال 2020 کاهش یافته است. با اینکه این روند کاهشی متداوم بوده اما همچنان نگران کننده است:

متوسط نرخ بیکاری در گرجستان

در ادامه شما از طریق ارتباط با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید با شرایط کاریابی و اخذ ویزای کاری گرجستان نیز آشنا شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *