ویزای تحصیلی

رشته تربیت بدنی در آذربایجان

رشته تربیت بدنی در آذربایجان

با توجه به محبوبیت بیشتر تحصیل و زندگی در کشورهایی که دارای اشتراکات فرهنگی و سیاسی بیشتری با مهاجرین سرزمین مبدأ می باشند، تحصیل رشته تربیت بدنی در آذربایجان از موضوعاتی است که با توجه به رشد بازار کار و شمار قابل توجه هموطنان دارای مخاطبان پرشماری می باشد. آذربایجان دارای پیشینه جذابی بوده و در برهه ای از تاریخ جزء خاک کشور ایران بوده است؛ به تبع این امر هم اکنون افرادی که تجربه زندگی موقت یا طولانی در آن را داشته اند، بر تعدد موضوعات منطبق فرهنگی و اشتراکات بسیار میان مردمان ایران و آذربایجان واقف هستند.

در ادامه این مقاله کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی جزئیات تحصیل در آذربایجان و همچنین نکاتی پیرامون رشته تربیت بدنی در کنار شما عزیزان خواهند پرداخت.

  • مزایا و معایب عمده تحصیل در نظام آموزشی آذربایجان کدامند؟
  • بهترین دوره ها و دانشگاه های ارائه دهنده دروس تربیت بدنی کشور آذربایجان کدامند؟
  • عناوین موقعیت های شغلی مطلوب پس از فارغ التحصیلی در رشته تربیت بدنی از چه قرار است؟
  • هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی در آذربایجان شامل چه بخش هایی می باشد؟

درباره آذربایجان و تحصیل در این کشور

آذربایجان کشوری باستانی در مجاورت دریای خزر بوده و پس از سال ها متحمل شدن استعمار از سوی جماهیر شوروی، در سال 1991 میلادی به طور رسمی اعلام استقلال نموده است. تنوع زیستی موجود در سرزمین آذربایجان به علت وجود رشته کوه های عظیم و پرشکوه قفقاز در کنار رود ارس موجب شده تا تحولات ناشی از تفکرات پست مدرنیسم تاثیر چندانی بر جاذبه های طبیعی این کشور نداشته و همچنان هرساله جمعیتی بالغ بر 3.2 میلیون نفر از مناظر دیدنی این کشور بازدید نمایند. مضاف بر طبیعت زیبا، سیستم آموزشی آذربایجان نیز توجه افراد بسیاری را از اقصی نقاط جهان به خود جلب کرده و اگرچه نمی توان آذربایجان را در زمره سرزمین های مهاجرپذیر در این زمینه معرفی کرد، قابلیت های متعدد آن بر کسی پوشیده نیست. شهرهای ایچری، نخجوان، گنجه، شکی و باکو از جمله محبوب ترین مقاصد مهاجرین در کشور آذربایجان به شمار می آیند.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی آذربایجان

همانطور که استحضار دارید تربیت بدنی جزء گروهی از رشته های تحصیلی است که همواره به ارتقای سلامت جامعه کمک شایانی می نمایند؛ بنابراین اطلاع از مراکز ارائه دهنده زیرشاخه های آن در کشور موردنظر شرایط را برای متقاضیان تسهیل خواهد کرد. تربیت بدنی و ورزش همواره از دروس موردعلاقه دانش آموزان و محصلین بوده و کشور آذربایجان نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. با توجه به گرایشات متنوع این رشته، افراد با آمادگی جسمانی بالا پس از پی بردن به علاقه خود تصمیم به سپری نمودن دوران دانشگاه با مطالعه دروس مرتبط با این رشته می گیرند. دانشجوبان این رشته علاوه بر تقویت استقامت جسمانی خود به مطالعه دروس تئوری در شاخه هایی چون آشنایی با سیستم بدن انسان می پردازند و تنها 35% از واحدهای ارائه شده در دانشگاه های آذربایجان را دروس عملی تربیت بدنی تشکیل می دهند.

توزیع واحدهای تئوری و عملی رشته تربیت بدنی در دانشگاه های آذربایجان

از مشهورترین دانشگاه های ارائه دهنده دروس تربیت بدنی در آذربایجان می توان به Nakhchivan State University اشاره کرد که با برخورداری از 23 برنامه کارشناسی ارشد و 9 برنامه در مقطع دکتری در بین برترین مراکز آموزش عالی این کشور مشاهده می گردد. در ادامه به معرفی سایر مراکز آموزش این رشته در کشور آذربایجان همراه با رتبه جهانی آن ها پرداخته ایم:

عنوان دانشگاه یا موسسهرتبه در دنیا
Nakhchivan State University3877
Nakchivan University3926
Azerbaijan State Academy of Physical Education and Sport8259

دروس و گرایشات رشته تربیت بدنی در آذربایجان

تربیت بدنی از جمله های رشته هایی است که دارای ارتباط گسترده ای با علومی نظیر فیزیولوژی و آناتومی می باشد؛ دانشجویان این رشته می بایست در کنار مطالعه علومی چون فیزیولوژی ورزشی، بیوشیمی، حرکت درمانی، اصول مبانی ورزش و فیزیوتراپی و آسیب شناسی با دانشی نظیر ورزش در مدرسه نیز آشنا باشند. آب درمانی، شنای تخصصی، دو و میدنی و تسلط بر فنون رزمی از جمله واحدهای عملی این رشته هستند که افراد به فراخور میزان علاقه مندی خود دارای حق انتخاب از میان آن ها خواهند بود. شایان ذکر است که کشور آذربایجان دارای 22 دانشگاه معتبر بوده و امکان تحصیل به زبان انگلیسی در کالج ها و آکادمی های این کشور نیز فراهم می باشد. باید خاطرنشان کرد دستیابی به مدرک کارشناسی تربیت بدنی در آذربایجان نیازمند زمانی 4 ساله بوده و آغاز کلاس های دانشگاه از ماه سپتامبر می باشد.

هزینه تحصیل دوره کارشناسی رشته تربیت بدنی در دانشگاه های آذربایجان از 1000$ الی 2500$ (دلار آمریکا) به طور سالیانه متغیر بوده و باید توجه داشت که این رقم برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های این کشور با افزایش چشمگیری همراه نخواهد بود. همچنین اگرچه متوسط هزینه زندگی در شهرهای اصلی این کشور ماهیانه 326.55 الی $495.96(دلار آمریکا) برآورد می شود دانشجویان حاضر در شهر کوبا ملزم به پرداخت 350$ (دلار آمریکا) بابت هزینه های جاری خود خواهند بود.

دروس و گرایشات رشته تربیت بدنی در آذربایجان

اخذ ویزای تحصیلی برای رشته تربیت بدنی در آذربایجان

از مزایای تحصیل در آذربایجان می توان به آسانی رفت و آمد برای دانشجویان ایرانی اشاره کرد؛ همچنین هزینه تحصیل در دانشگاه های معتبر آذربایجان همچون دانشگاه دولتی باکو که در رتبه 801 جهان قرار دارد، در قیاس با سایر سرزمین های تابع پیمان بولونیا بسیار مقرون به صرفه می باشد. برابری حقوق دانشجویان بین المللی و اهالی آذربایجان از سایر نقاط مثبت تحصیل در این کشور بوده و امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز از جمله این موارد می باشد. شایان ذکر است که فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی در آذربایجان قادر خواهند بود با دستیابی به سمت مربی در مدارس یا آکادمی های ورزشی به درآمد مطلوبی نیز در این زمینه دست یابند.

ارائه مدرک دیپلم متوسطه، تکمیل فرم درخواست، برخورداری از رزومه مطلوب، انگیزه نامه، گواهی سلامت پزشکی و پاسپورت معتبر از جمله فاکتورهای موردنیاز جهت دستیابی به ویزای تحصیلی آذربایجان و مهاجرت به این کشور هستند. در واقع به محض اپلای Apply و اخذ تاییدیه پذیرش از دانشگاه آذربایجان، پروسه درخواست ویزای تحصیلی این کشور از طریق سفارت آذربایجان و با ارایه مدارک زیر شروع می شود:

  • پاسپورت ملی معتبر
  • نامه پذیرش از دانشگاه آذربایجانی یا Admission letter
  • گواهی تمکن مالی معتبر
  • تعداد 2 قطعه عکس پاسپورتی جدید
  • فرم تکمیلی درخواست ویزای آذربایجان
  • هزینه درخواست ویزای دانشجویی آذربایجان (بسته به ملیت دانشجو بین 20 الی $35 دلار)
  • کپی از بلیط پرواز
  • گواهی نتیجه تست بیماری HIV

در پایان باید خاطرنشان کرد تیم کارشناسی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهترین راهنما و مشاور شما در ادامه این مسیر خواهند بود.

سوالات پرتکرار درباره رشته تربیت بدنی در آذربایجان

در بخش موخره به مهم ترین سوالات شما پاسخ داده خواهد شد:

  • دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی آذربایجان چگونه اند؟ همانطور که استحضار دارید تربیت بدنی جزء گروهی از رشته های تحصیلی است که همواره به ارتقای سلامت جامعه کمک شایانی می نمایند؛ بنابراین اطلاع از مراکز ارائه دهنده زیرشاخه های آن در کشور موردنظر شرایط را برای متقاضیان تسهیل خواهد کرد. تربیت بدنی و ورزش همواره از دروس موردعلاقه دانش آموزان و محصلین بوده و کشور آذربایجان نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. با توجه به گرایشات متنوع این رشته، افراد با آمادگی جسمانی بالا پس از پی بردن به علاقه خود تصمیم به سپری نمودن دوران دانشگاه با مطالعه دروس مرتبط با این رشته می گیرند. دانشجوبان این رشته علاوه بر تقویت استقامت جسمانی خود به مطالعه دروس تئوری در شاخه هایی چون آشنایی با سیستم بدن انسان می پردازند و تنها 35% از واحدهای ارائه شده در دانشگاه های آذربایجان را دروس عملی تربیت بدنی تشکیل می دهند.
  • دروس و گرایشات رشته تربیت بدنی در آذربایجان به چه صورت است؟ تربیت بدنی از جمله های رشته هایی است که دارای ارتباط گسترده ای با علومی نظیر فیزیولوژی و آناتومی می باشد؛ دانشجویان این رشته می بایست در کنار مطالعه علومی چون فیزیولوژی ورزشی، بیوشیمی، حرکت درمانی، اصول مبانی ورزش و فیزیوتراپی و آسیب شناسی با دانشی نظیر ورزش در مدرسه نیز آشنا باشند. آب درمانی، شنای تخصصی، دو و میدنی و تسلط بر فنون رزمی از جمله واحدهای عملی این رشته هستند که افراد به فراخور میزان علاقه مندی خود دارای حق انتخاب از میان آن ها خواهند بود. شایان ذکر است که کشور آذربایجان دارای 22 دانشگاه معتبر بوده و امکان تحصیل به زبان انگلیسی در کالج ها و آکادمی های این کشور نیز فراهم می باشد.
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *