ویزای تحصیلی

رشته تربیت بدنی در آفریقای جنوبی

رشته تربیت بدنی در آفریقای جنوبی

درصد بالای شهروندان مسلط بر زبان انگلیسی موجب گشته تا بر میزان محبوبیت تحصیل دوره هایی چون رشته تربیت بدنی در آفریقای جنوبی افزوده گردد. همچنین با توجه به بهبود کیفیت زندگی و شرایط تحصیل دانشجویان بین المللی در شهرهای بزرگ این سرزمین، بر شمار مخاطبان اخذ انواع ویزا جهت مهاجرت به آفریقای جنوبی علی الخصوص ویزای تحصیلی افزوده شده است. رشته تربیت بدنی نیز با توجه به امکان اشباع ظرفیت کرسی هایی نظیر پزشکی و انواع مهندسی دارای پتانسیل قابل توجهی برای پرورش اشخاص علاقه مند به آمادگی جسمانی و سلامت بدن می باشد. در ادامه این مقاله کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه مطالبی چند پیرامون چگونگی و ضوابط تحصیل رشته تربیت بدنی در کشور آفریقای جنوبی دریچه های جدیدی را به روی علاقه مندان به این حوزه خواهند گشود.

  • متوسط هزینه های تحصیل و زندگی ماهیانه در شهرهای بزرگ آفریقای جنوبی چه میزان برآورد می گردد؟
  • مزایای اخذ ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی در قیاس با سرزمین های مدرن اروپایی کدامند؟
  • اسامی برترین دانشگاه های آفریقای جنوبی به چه شرحی است و آیا تمامی آن ها ارائه دهنده دوره های تربیت بدنی خواهند بود؟
  • دورنمای کاری و شغلی این رشته در سرزمین های گوناگون تا چه اندازه متفاوت است؟
  • مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی کدامند؟

تاریخچه رشته تربیت بدنی در آفریقای جنوبی

جنوبی ترین سرزمین قاره آفریقا دارای همسایگانی چون زیمباوه، موزامبیک و سوازیلند بوده و اقیانوس های اطلس و هند آن را احاطه نموده اند. تنوع فرهنگی بسیاری در میان مردمان حاضر در شهرهای آفریقای جنوبی به چشم می خورد و همین امر موجب شده تا بسیاری آن را ملت رنگین کمان بنامند. کشور ثروتمند آفریقای جنوبی طی بررسی های صورت گرفته در سال 2020 در بین 15 مقصد تحصیلی پرطرفدار دانشجویان اقصی نقاط جهان بوده و هم اکنون بیش از 83000 دانشجوی خارجی در دانشگاه های معتبر این کشور درحال تحصیل هستند. آفریقای جنوبی همراه با کشورهای روسیه، چین، هند و برزیل با تخصیص بودجه های گوناگون در جهت تقویت نظام آموزشی خود (IEASA) گام برداشته و تا حدود زیادی نیز در این مسیر موفق بوده است. کما اینکه طبق نتایج منتشره سال 2021 در میان 200 دانشگاه برتر جهان، نام دو دانشگاه از آفریقای جنوبی به چشم می خورد.

تربیت بدنی اما اگرچه در بین سرزمین های قاره سیاه دارای تعداد مخاطب کمتری در مقایسه با زیرشاخه های علوم تجربی چون داروسازی می باشد، به علت امکان تحصیل مقاطع گوناگون آن به زبان انگلیسی با هزینه ای قریب به 60% هزینه مشابه در کشوری چون انگلستان، دارای برتری می باشد. محبوب ترین ورزش ها در آفریقای جنوبی عبارتند از: کریکت، فوتبال و راگبی. با توجه به فیزیک مردمان این منطقه طبیعی است که ورزش هایی نظیر بوکس و شنا نیز دارای مقبولیت بیشتری نسبت به سایر زمینه های ورزشی باشند. به هر روی کشور آفریقای جنوبی با آغاز قرن 21 و پشت سرگذاشتن آپارتاید توانسته است با برگزاری رویدادها و فستیوال های متخلف ورزشی نظیر جام جهانی فوتبال و تور دوچرخه سواری کپ تاون به جایگاه مطلوبی در این رشته در رده جهانی دست یابد.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در آفریقای جنوبی

دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در آفریقای جنوبی

اگرچه محبوبیت رشته هایی چون مهندسی شهرسازی، مدیریت مارکتینگ و بازرگانی موجب شده تا مسیر اغلب موسسات آموزش عالی به سمت چنین ارائه دروس مرتبط با آن ها سوق یابد، همچنان شهرهایی چون Johannesburg و Bellville با برخورداری از مراکز متعدد ارائه واحدهای درسی تربیت بدنی در شاخه های مختلف مقر خوبی برای تجمیع علاقه مندان به این رشته می باشند. تحصیل کارشناسی تربیت بدنی در دانشگاه های آفریقا نیازمند زمانی 3 الی 4 ساله بوده و شایان ذکر است که دانشجویان در این مقطع قریب به 140 واحد را پشت سر می گذارند که از مهم ترین آن ها در دروس تئوری می توان به اصول تغذیه، آشنایی با آناتومی بدن و چگونگی بهبود انواع آسیب دیدگی و صدمه جسمانی اشاره کرد. دروس تخصصی عملی نیز به فراخور زمینه های ورزشی مطلوب هر فرد می توانند متفاوت باشند. در ادامه به بررسی برترین دانشگاه های تربیت بدنی می پردازیم.

نام مرکز ارائه دهنده رشته تربیت بدنیرتبه در آفریقای جنوبی
University of the Western Cape1
Health and Fitness Professionals Academy HFPA2
Eta College3
The International Academy of Reflexology & Meridian Therapy4
Sonett International Academy5
Cornerstone Christian College6

سلامت جسمانی و انتخاب سبک درست زندگی در کنار آشنایی با علوم مرتبط با شناخت عملکرد فیزیولوژیک بدن از جمله مزایای تحصیل در رشته تربیت بدنی هستند که علاوه بر مناطق مذکور شهرهایی چون Fochville، Pretoria و Cape Town نیز امکان تحصیل در این رشته را برای علاقه مندان فراهم آورده اند. در ادامه به مقایسه شهریه اخذ شده از سوی برترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در کشور آفریقای جنوبی پرداخته ایم:

مقایسه هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی در دانشگاه های آفریقای جنوبی

نکات تحصیل رشته تربیت بدنی در آفریقای جنوبی

طبق بررسی های صورت گرفته بخش عمده هزینه ماهیانه زندگی دانشجویی در آفریقای جنوبی به تأمین مسکن اختصاص دارد؛ به گونه ای که اگرچه درمجموع هزینه زندگی در این کشور بیشتر از سرزمین ما می باشد، افراد قادر خواهند بود به راحتی نیاز خوراک و پوشاک خود را مرتفع سازند. با این وجود هزینه ماهیانه اجاره مسکن در شهرهای بزرگی چون ژوهانسبورگ 8100ZAR (راند) برآورد شده است. همچنین برای اطلاع از هزینه حمل و نقل و بیمه می توانید از مقاله هزینه تحصیل و زندگی در آفریقای جنوبی بهره گیرید.

از دروس اصلی ارائه شده در رشته تربیت بدنی آفریقای جنوبی می توان به حرکت شناسی، رشد و تکامل بدن، آشنایی با تاریخ تربیت بدنی، کمک های اولیه و بهداشت ورزشی اشاره کرد. در مجموع باید خاطرنشان کرد آفریقای جنوبی با توجه به هزینه های معقول تحصیل و زندگی و همچنین امکان اخذ ویزای همراه و تجربه آشنایی با فرهنگ و طبیعت بکر در کنار برخورداری از شاخه های گوناگون تربیت بدنی از جمله محبوب ترین مقاصد تحصیلی در این رشته می باشد. در پایان شما عزیزان قادر خواهید بود جهت دستیابی به اطلاعات بیشتر در این زمینه با همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاضل فرمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *