ویزای تحصیلی

رشته تربیت بدنی در اتریش

رشته تربیت بدنی در اتریش

کشور اتریش به دلیل برخورداری از نظام آموزشی برتر و پیشرفته، همواره در گروه مقاصد محبوب برای مهاجرت تحصیلی دیده شده است. رشته تربیت بدنی در اتریش یکی از گزینه هایی است که علاقه مندان به مهاجرت تحصیلی می توانند از طریق آن جهت اخذ ویزای تحصیلی اقدام نمایند. اتریش یکی از کشورهای سخت گیر در زمینه تحصیلات عالیه به شمار رفته و ورود به دانشگاه های این کشور به دلیل فیلترهای گوناگونی که برای متقاضیان در نظر گرفته شده است، در مقایسه با بسیاری از دیگر کشورها دشوار تر می باشد. با این وجود؛ مهاجرت تحصیلی به اتریش امری غیر ممکن نیست. همکاران ما در تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تهیه این مقاله سعی کرده اند به برخی سوالات شما عزیزان، از جمله موارد زیر پاسخ دهند:

  • زبان تدریس در دانشگاه های اتریش چیست؟
  • دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در اتریش کدامند؟
  • در چه گرایشاتی در اتریش می توان به تحصیل در رشته تربیت بدنی پرداخت؟
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی اتریش کدامند؟
  • فرصت های شغلی موجود برای رشته تربیت بدنی در اتریش شامل چه مواردی است؟

تحصیل در کشور اتریش

اتریش یکی از کشورهای کوچک اروپایی است که بیش از 70 دانشگاه معتبر داشته که بسیاری از آنان شهرت جهانی دارند. دانشگاه های دولتی اتریش به زبان آلمانی تدریس نموده و هزینه تحصیل در این مراکز بسیار پایین می باشد. شایان ذکر است که تحصیل در دانشگاه های دولتی اتریش به مدرک زبان آلمانی نیاز نخواهد داشت و این مراکز برای تمامی دانشجویان با توجه به سطح دانش زبان آلمانی آنان، کورس های زبان آلمانی را قبل از شروع کلاس های اصلی دانشگاه برگزار می نمایند. هزینه این کورس ها، 500€ الی 1000€ (یورو) در هر ترم اعلام شده است. امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز در دانشگاه های این کشور فراهم بوده اما با هزینه بالایی همراه است و متقاضیان باید مدرک آیلتس با نمره 6 الی 6.5 را ارائه نمایند. علاقه مندان می توانند مقاله تحصیل در اتریش را برای اطلاعات بیشتر مطالعه نمایند.

توزیع هزینه های زندگی در اتریش

دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در اتریش

همان طور که ذکر شد، اعتبار بالای دانشگاه های اتریش بر کسی پوشیده نیست و هر ساله دانشجویان متعددی از کشورهای گوناگون خواهان اخذ پذیرش از این مراکز هستند. یکی از مهم ترین دانشگاه های اتریش، دانشگاه وین (University of Vienna) می باشد که در شهر وین واقع شده است. این دانشگاه یک دانشگاه دولتی بوده و در سال 1365 میلادی تاسیس شده است. شایان ذکر است که دانشگاه وین یکی از قدیمی ترین دانشگاه ها در مراکز آلمانی زبان در جهان به شمار می رود. یکی دیگر از دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در اتریش، دانشگاه University of Innsbruck بوده که این دانشگاه نیز یکی از مراکز دولتی به شمار می رود. این دانشگاه نیز علاوه بر رشته تربیت بدنی، طیف گسترده ای از رشته ها را در حوزه های مختلف به دانشجویان خود ارائه داده که عموما به زبان آلمانی می باشند.

از دیگر دانشگاه های دولتی اتریش، می توان به دانشگاه University of Salzburg اشاره نمود که در شهر زالتسبورگ اتریش واقع شده است. شایان ذکر است که این دانشگاه در مقطع کارشناسی، رشته هایی را نیز به زبان انگلیسی ارائه می کند اما به طور کلی، زبان آموزشی آن آلمانی می باشد. از جمله رشته های ارائه شده در این دانشگاه می توان به تربیت بدنی، جامعه شناسی، فلسفه، فیزیک، علوم سیاسی و زیست شناسی اشاره نمود. این دانشگاه در سال 1995 تاسیس شده و در حال حاضر 2400 دانشجوی ممتاز را در خود جای داده است. شایان ذکر است که دانشگاه های نام برده شده همگی رشته تربیت بدنی را در مقاطع گوناگون ارائه داده و تحصیل در تمام این مراکز به زبان آلمانی است.

گرایشات و هزینه تحصیل در رشته تربیت بدنی در اتریش

ارائه رشته تربیت بدنی در گرایشات گوناگون، یکی دیگر از مزایای مهاجرت تحصیلی به اتریش می باشد. از گرایشات ارائه شده این رشته در مقطع کارشناسی می توان به مواردی از جمله تحرک و ورزش، تربیت بدنی برای مقطع راهنمایی، ورزش و تحرکات انسانی، مدیریت ورزش و رویدادها، علوم ورزش، آموزش ورزش و ورزش، فرهنگ و مدیریت رویدادها اشاره نمود. هم چنین گرایشات ارائه شده در مقطع کارشناسی ارشد شامل مواردی از جمله تربیت بدنی و سلامت، تربیت بدنی و مدیریت رویدادها می گردند. متقاضیان هم چنین می توانند در مقطع دکتری در رشته تربیت بدنی به تحصیل در دانشگاه های اتریش بپردازند. شایان ذکر است که دوره های کارشناسی در دانشگاه های کشور اتریش به صورت 3 ساله، کارشناسی ارشد طی مدت 1 الی 2 سال و دوره های دکتری عموما 3 ساله و در برخی سیستم های قدیمی تر، 4 الی 5 ساله می باشند.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد تربیت بدنی در اتریش به تفکیک شهر (دلار آمریکا)
Innsbruck$800
Krems an der Donau$3260
Vienna$767

گرایشات و هزینه تحصیل در رشته تربیت بدنی در اتریش

مدارک لازم برای تحصیل در اتریش

همانند مهاجرت تحصیلی به سایر کشورهای دنیا، تحصیل در اتریش نیز به اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی نیاز دارد. به این منطور افراد باید با ارسال مدارک مورد نیاز به دانشگاه مورد نظر در اتریش و پرداخت هزینه های بررسی مدارک، جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور اقدام نمایند. پس از دریافت نامه پذیرش از یکی از دانشگاه ها و یا مراکز آموزشی کشور اتریش، متقاضیان باید با مراجعه به سفارت این کشور و ارائه مداک لازم، پروسه اخذ ویزای تحصیلی را آغاز نمایند. از مدارک مورد نیاز برای این روند می توان به مواردی از جمله پاسپورت معتبر، عکس پاسپورتی، گواهی تمکن مالی، نامه پذیرش از دانشگاه و مدارک هویتی اشاره نمود. هزینه های مربوط به بررسی مدارک نیز باید پرداخت شده و رسید آن ضمیمه سایر مدارک ذکر شده گردد.

فرصت های شغلی رشته تربیت بدنی در اتریش

یکی از راحت ترین روش های مهاجرت به اتریش، اشتغال پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های این کشور و اخذ اقامت کاری اتریش می باشد. دانشجویان رشته تربیت بدنی در اتریش نیز می توانند با فرا رسیدن موعد فارغ التحصیلی خود، به جست و جوی کار بپردازند. از جمله موقعیت های شغلی موجود برای متخصصین این حوزه می توان به مواردی از جمله تدریس تربیت بدنی اشاره نمود. دانش آموختگان این رشته عموما در پست هایی هم چون مربی تربیت بدنی در در باشگاه ها، مربی تربیت بدنی در مدارس و هم چنین مربی های ورزش در منزل مشغول به کار می باشند. هم چنین افراد می توانند تحصیل خود را تا مقاطع بالاتر ادامه داده و در نهایت با کسب رزومه مناسب، به تدریس در دانشگاه ها مشغول گردند. شما عزیزان همه روزه می توانید با کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *