ویزای تحصیلی

رشته تربیت بدنی در اسلوونی

رشته تربیت بدنی در اسلوونی

تحصیل و زندگی در کشور اسلوونی با مزایای بسیاری همراه بوده که از جمله آن ها می توان به امکان برخورداری از سطح ایده آل رفاه اجتماعی اشاره کرد. رشته تربیت بدنی در اسلوونی از جمله شاخه های محبوب دانشگاهی است که با توجه به رشد سیستم آموزشی این کشور دارای طرفداران خاص خود بوده و همه ساله بر شمار متقاضیان اطلاع از شرایط و ضوابط اخذ پذیرش و حضور در دوره های آن افزوده می گردد. اسلوونی کشوری با آب و هوای کوهستانی و مدیترانه ای بوده و با توجه به نرخ مثبت رشد جمعیت اسلوونی، جمعیت این کشور 2.1 میلیون نفر در سال 2021 برآورد شده است.

بررسی شرایط زندگی در سرزمین های اروپایی از زوایای گوناگون بهترین شیوه اطلاع از نقاط قوت و ضعف آن ها بوده و در همین راستا در ادامه این مقاله که با همت کارشناسان و تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری و تنظیم شده است قصد داریم علاوه بر معرفی برترین دانشگاه های اسلوونی جهت تحصیل در رشته تربیت بدنی، به ارائه اطلاعاتی جامع پیرامون دروس اختصاصی و واحدهای این رشته، اشتراکات آن با علوم تجربی و همچنین موقعیت های شغلی موجود برای آینده فارغ التحصیلان اشاره نماییم.

اهمیت تحصیل تربیت بدنی در اسلوونی

اسلوونی در جنوب شرقی اروپای مرکزی واقع شده و از جمله همسایگان آن می توان به اتریش، کرواسی، ایتالیا و مجارستان اشاره نمود. اسلوونی پس از اعلام استقلال خود در سال 1991 اصلاحات عظیمی در پیکره نظام آموزشی خود ایجاد نکرده و همچنان این سیستم دارای اشتراکات بسیاری با یوگسلاوی پیشین می باشد. شهرهای ماریبور و کوپر اسلوونی جزء مشهورترین شهرهای مرزی این سرزمین به حساب می آیند که می توان باریکه هایی از فرهنگ و آداب و رسوم پیشین قومیان ساکن این منطقه جغرافیایی را در آن ها مشاهده نمود. ویژگی منحصر به فرد کشور اسلوونی، معماری بناهای آن می باشد که دارای سبک و طراحی ویژه ای است. از متداول ترین شیوه های اخذ اقامت اسلوونی می توان به مهاجرت از طریق کار، تحصیل و سرمایه گذاری در این کشور اشاره نمود.

تربیت بدنی از جمله رشته های دانشگاهی است که می توان آن را ادغامی از شاخه های گوناگونی چون علوم روانشناسی، تربیتی و همچنین سلامت جسمانی دانست؛ به رغم اینکه برترین دانشگاه های ارائه دهنده کرسی های این رشته نظیر دانشگاه بریتیش کلمبیا، کوئینزلند و بیرمنگام در سه کشور انگلستان، استرالیا و کانادا واقع شده اند سایر سرزمین ها نیز دارای کیفیت مطلوبی در ارائه واحدهای مرتبط با این رشته می باشند. همانطور که استحضار دارید یکی از فاکتورهای تعیین کننده در شانس افراد برای دستیابی به موفقیت در این رشته، ویژگی های ظاهری شامل قد، وزن و جزئیاتی چون درصد توده عضلانی است. به فراخور این موضوع دانشجویان این رشته پس از شرکت در مصاحبه دانشگاه مربوطه، در سنجش آمادگی جسمانی نیز به منظور دریافت حداقل امتیاز تعیین شده شرکت داده خواهند شد.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در اسلوونی

دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در اسلوونی

با توجه به مساحت کشور اسلوونی و جمعیت محدود حاضر در این کشور، قابل پیش بینی است که برخلاف سرزمین های وسیعی چون کانادا و انگلستان، تعداد مراکز ارائه دهنده رشته های تخصصی دانشگاهی در این کشور انگشت شمار باشد. در همین راستا باید خاطرنشان کرد از مزیت های تحصیل در دانشگاه های اسلوونی شهریه های مقرون به صرفه اخذ شده از سوی دانشگاه های آن می باشد که در کنار ارائه سطح مطلوب رفاه شهروندی و دانشجویی، افراد از امکانات وسیع نظام آموزشی این کشور نیز بهره مند خواهند شد. در ادامه به معرفی برترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در اسلوونی پرداخته ایم:

  • University of Maribor
  • Alma Mater Europaea
  • University of Ljubljana

نکات تحصیل رشته تربیت بدنی در اسلوونی

ژیمناستیک و تنیس روی میز از جمله محبوب ترین ورزش های موجود در میان شهروندان اسلوونی هستند و ذکر این نکته حاوز اهمیت است که با توجه به گسترش مخاطبین ورزش های بنا شده بر پایه کار تیمی و گروهی در این کشور، پیش بینی می گردد فوتبال و سایر ورزش های گروهی نیز در سال های آتی به کانون توجه مراکز پرورش دهنده این کشور بدل گردند. همچنین با توجه به موقعیت جغرافیایی اسلوونی و قرارگیری رشته های مرتفع در شمال این سرزمین، ورزش هایی نظیر اسکی آلپاین نیز مخاطبان خاص خود را در این کشور دارا می باشد. همانطور که عنوان شد هزینه تحصیل و زندگی در اسلوونی پایین تر از متوسط کشورهای مدرن اروپایی بوده و در ادامه قصد داریم به مقایسه شهریه دوره کارشناسی تربیت بدنی در دانشگاه های برتر این کشور بپردازیم:

مقایسه هزینه هر ترم تحصیل رشته تربیت بدنی در اسلوونی

آشنایی با موقعیت های شغلی رشته تربیت بدنی در اسلوونی

با توجه به هزینه های تحصیل در کشورهای پیشرفته اروپایی، افراد انتظار دارند در پایان دوره تحصیل و همزمان با اخذ مدرک خود فرصت های شغلی مطلوبی پیش روی داشته باشند. با توجه به اینکه کشور اسلوونی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و برای مثال حداقل هزینه ماهیانه خوابگاه های دانشجویی آن 150€ (یورو) معین شده است، باید عنوان داشت که دانشجویان رشته تربیت بدنی مضاف بر امکان 20 ساعت کار همزمان با تحصیل از موقعیت های شغلی مطلوبی نظیر مربی گری در مراکز گوناگون و همچنین آموزش دروس این رشته در موسسات برخوردار خواهند بود. شایان ذکر است که متوسط هزینه ماهیانه زندگی دانشجویی در اسلوونی نیز 550€ (یورو) برآورد گشته است.

اخذ ویزای تحصیلی اسلوونی

امکان استفاده دانشجویان از خدمات درمانی با حداقل هزینه، سطح کیفی مطلوب دانشگاه ها، ارائه دروس به زبان انگلیسی مضاف بر زبان رسمی این کشور و آب و هوای مطلوب و شرایط جوی ایده آل همگی از مواردی هستند که افراد را به سوی اخذ ویزای تحصیلی این کشور سوق می دهد. بنابراین متقاضیان می توانند با ارائه مدارکی نظیر اصل و فتوکپی شناسنامه، گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه هدف در اسلوونی، گذرنامه مدت دار، تکمیل فرم درخواست ویزا، گواهی تمکن مالی، تسلط بر زبان و همچنین پرداخت هزینه های مربوطه از شانس خوبی برای نیل به این عنوان برخوردار گردند. در پایان شما عزیزان می توانید با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نموده و از اطلاعات بیشتری در این زمینه برخوردار گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *