ویزای تحصیلی

رشته تربیت بدنی در اسکاتلند

رشته تربیت بدنی در اسکاتلند

تحصیل در کشورهای اروپایی به دلیل اعتبار بالای دانشگاه های این قاره و رعایت استانداردهای زندگی، همواره متقاضیان زیادی داشته است. تحصیل رشته تربیت بدنی در اسکاتلند یکی از هزاران گزینه پیش روی متقاضیان مهاجرت تحصیلی به این قاره است که از مزایای گوناگونی برخوردار است. تربیت بدنی یکی از رشته های زیر شاخه علوم انسانی بوده که برای تقویت جسم و روان انسان از علوم مختلفی شامل روانشناسی، جامعه شناسی، مدیریت و فیزیولوژی کمک می گیرد. این رشته در مقاطع گوناگونی در مراکز آموزشی سراسر جهان ارائه می شود و یکی از رشته های مهم آکادمیک به شمار می رود.

همکاران ما در تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی داشته اند تا با تحریر این مقاله، اطلاعاتی کاربردی در باب تحصیل رشته تربیت بدنی در اسکاتلند در اختیار شما عزیزان قرار داده و بخش از سوالت شما را، از جمله موارد زیر، پاسخ دهند:

  • دانشگاه های ارائه کننده رشته تربیت بدنی در اسکاتلند کدامند؟
  • در چه گرایشاتی می توان در رشته تربیت بدنی تحصیل نمود؟
  • مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی اسکاتلند کدامند؟
  • فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی در چه حوزه هایی می توانند مشغول به کار شوند؟

سیستم آموزشی در اسکاتلند

اسکاتلند کشوری در شمال غرب اروپاست که بخشی از قسمت شمالی بریتانیای کبیر را در بر گرفته و دومین کشور بزرگ بریتانیا به شمار می رود. پایتخت این کشور شهر ادینبرو می باشد اما بزرگترین شهر آن، گلاسکو نام دارد. در کنار خاک اصلی، اسکاتلند 790 جزیره داشته که 93 جزیره از این تعداد مسکونی می باشند. از منظر سیاسی، اسکاتلند در برخی امور بین المللی همانند عضویت در سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا، جزئی از پادشاهی بریتانیا به شمار می رود و استقلال چندانی ندارد؛ با این وجود دارای نظام حقوقی و آموزشی جداگانه ای می باشد. شایان ذکر است که دولت اسکاتلند در حوزه بهداشت و درمان و آموزش از شهروندان خود هزینه ای دریافت نمی کند و دانشجویان اسکاتلندی از پرداخت شهریه معاف هستند. از حوزه اقتصادی نیز اسکاتلند مرکز اصلی یکی از 5 بانک بزرگ جهان، بانک سلطنتی اسکاتلند به شمار می رود.

تحصیلات دانشگاهی در اسکاتند از قرن 21 آغاز شده و کی از بهترین نقاط از لحاظ اعتبار علمی و کیفیت آموزش در قاره اروپا به حساب می آید. دانشگاه های متعددی در اسکاتلند هر ساله موفق به کسب رتبه های چشم گیر در میان دانشگاه های برتر جهان می شوند و در کنار آن، موسسات آموزشی متعدد زیادی در این کشور وجود دارند که مدرکی معتبر به دانشجویان خود ارائه می دهند. هزینه تحصیل در اسکاتلند با توجه به دانشگاه و رشته انتخاب شده متفاوت بوده و دانشجویان بین المللی می توانند کمک هزینه تحصیلی دریافت نمایند. کمک هزینه Saltire معروف ترین کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی به شمار رفته و متقاضیان اخذ آن رقابت بالایی برای دریافت کمک هزینه دارند.

هم چنین دانشجویان در این کشور اجازه کار پاره وقت به صورت 20 ساعت در هفته را در صورت اخذ مجوز کار، خواهند داشت:

توزیع هزینه های زندگی در پایتخت اسکاتلند

دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در اسکاتلند

طبق موارد ذکر شده، اسکاتلند دانشگاه های زیادی را در خود جای داده است که بسیاری از آن ها در عرصه بین المللی شناخته شده بوده و سابقه درخشانی دارند. یکی از معتبر دانشگاه های بریتانیای کبیر که در اسکاتلند واقع شده، دانشگاه ادینبرو(University of Edinburgh) است که موفق به اخذ رتبه 30 درمیان برترین دانشگاه های جهان شده است. این دانشگاه میزبان 40000 دانشجو از 148 کشور جهان بوده و اشخاص بزرگی را تربیت کرده که موفق به کسب افتخاراتی از جمله جایزه نوبل شده اند. یکی دیگر از دانشگاه های دولتی اسکاتلند، دانشگاه گلاسکو (University of Glasgow) بوده که در سال 1451 در این کشور تاسیس شد. در حال حاضر بیش از 23000 دانشجوی داخلی و خارجی به تحصیل در مقاطع گوناگون در این دانشگاه مشغول می باشند.

شایان ذکر است که دانشگاه گلاسکو در سال 2024، موفق به کسب رتبه 67 در جهان شده است:

نام دانشگاهرتبه بندی جهانی
University of Edinburgh30
University of Glasgow67
University of the West of Scotland500 الی 601
University of Aberdeen207
University of St Andrews100
University of Strathclyde300
University of Stirling485

گرایشات و هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی در اسکاتلند

دانشگاه های اسکاتلند در حال حاضر رشته تربیت بدنی را در مقاطع گوناگون و گرایشات متنوع به متقاضیان ارائه داده و امکان اخذ پذیرش تحصیلی برای دانشجویان بین المللی نیز فراهم است. از گرایشات رشته تربیت بدنی در دانشگاه ادینبرو، می توان به مواردی از جمله تربیت بدنی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، و ورزش، تربیت بدنی و علوم سلامت در مقطع دکتری اشاره نمود. همانند سایر کشورهای جهان، دوره های کارشناسی در اسکاتلند 3 الی 4 ساله بوده و طول دوره های کارشناسی ارشد و دکتری در این کشور نیز به ترتیب 1 الی 2 ساله و 4 ساله می باشند. هزینه تحصیل در اسکاتلند با توجه به مقطع انتخاب شده متفاوت بوده و امکان کار دانشجویی به صورت پاره وقت نیز یکی دیگر از مزایای مهاجرت تحصیلی به اسکاتلند به شمار می رود. هزینه سالیانه تحصیل در اسکاتلند، 1820£ (پوند انگلستان) اعلام شده است.

گرایشات و هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی در اسکاتلند

نحوه اخذ ویزا برای تحصیل در اسکاتلند

پروسه مهاجرت به اسکاتلند همانند سایر کشورهای اروپایی از 2 بخش تشکیل شده است. اخذ پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاه ها و یا مراکز آموزشی اسکاتلند و سپس اخذ ویزای تحصیلی اسکاتلند. به این منظور لازم است ابتدا متقاضیان مدارک مورد نیاز را که شامل مواردی از جمله ریز نمرات مقطع تحصیلی قبل، انگیزه نامه، مدرک زبان، گواهی تمکن مالی و هزینه های لازم برای بررسی مدارک می باشد به دانشگاه مورد نظر خود ارسال نمایند. در صورت پذیرفته شدن درخواست و اخذ پذیرش از یکی از مراکز آموزشی اسکاتلند، متقاضیان می توانند از طریق سفارت اسکاتلند اقدام به اخذ ویزای تحصیلی این کشور نمایند. شایان ذکر است که سفارت اسکاتلند در ایران فعالیتی داشته و متقاضیان باید از طرق سفارت اسکاتلند در سایر کشورها، پروسه اخذ ویزا را پیگیری نمایند.

دلایل تحصیل رشته تربیت بدنی در اسکاتلند

هرساله دانشجویان متعددی از سراسر جهان به دلایل گوناگونی تحصیل رشته تربیت بدنی در اسکاتلند را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند. زیرا این کشور یکی از بهترین مقاصد تحصیلی در اروپا برای دانشجویان بین المللی و قطعا بهشت آموزش عالی برای اتباع خارجی می باشد. بنابراین توصیه می شود که قبل از ورود به اسکاتلند به خوبی با مزیت های تحصیل رشته تربیت بدنی در این کشور به خوبی آشنا شوید. یکی از اصلی ترین دلایل تحصیل رشته تربیت بدنی در اسکاتلند وجود دانشگاه های برتر و بی شمار برای رشته تربیت بدنی می باشد. همچنین صدها برنامه تحصیلی تخصصی تربیت بدنی برای انتخاب مدرک در این رشته تحصیلی آماده ارائه می باشد.

برای درک عمیق تر از دلایل تحصیل رشته تربیت بدنی در اسکاتلند به موارد زیر توجه فرمایید:

دلایل تحصیل رشته تربیت بدنی در اسکاتلند

فرصت های شغلی رشته تربیت بدنی در اسکاتلند

در کنار امکان کار دانشجویی برای دانشجویان بین المللی در اسکاتلند، این افراد پس از اتمام تحصیل خود نیز می توانند در این کشور اقامت داشته و از طریق اشتغال و اخذ ویزای کاری، اجازه حضور در این کشور را دریافت نمایند. از فرصت های کاری موجود در اسکاتلند برای فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی می توان به مربی گری به صورت خصوصی در باشگاه ها، مدارس و منازل اشاره نمود. هم چنین این افراد می توانند با ادامه تحصیل و اخذ مدارک علمی معتبر و با ارزش، به حوزه تدریس وارد گردند. علاقه مندان به تحصیل در اسکاتلند می توانند مقاله ویزای تحصیلی اسکاتلند را مطالعه نمایند و در صورت نیاز به اخذ اطلاعات بیشتر، با کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفران سروش سعادت در ارتباط باشند.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته تربیت بدنی در اسکاتلند

در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از کلیدی ترین سوالات شما در خصوص رشته تربیت بدنی در اسکاتلند پاسخ دهیم. برخی از این سوالات عبارت اند از:

  • آیا امکان کار حین تحصیل رشته تربیت بدنی در اسکاتلند وجود دارد؟ تمامی اتباع کشورهای خارجی می توانند 18 ساعت در طول هفته حین تحصیل رشته تربیت بدنی در این کشور مشغول به کار شوند.
  • آیا امکان تحصیل رایگان در رشته تربیت بدنی در اسکاتلند وجود دارد؟ بله، اغلب موسسات آموزشی دولتی در اسکاتلند، از دانشجویان رشته تربیت بدنی در این کشور به صورت رایگان پذیرش می کنند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *