ویزای تحصیلی

رشته تربیت بدنی در اندونزی

رشته تربیت بدنی در اندونزی

کشورهای آسیایی با ارائه امکانات آموزشی گوناگون، سطح زندگی مناسب و رفاه، مقاصدی برای بسیاری از مهاجران شده اند. تحصیل رشته تربیت بدنی در اندونزی امکان زندگی در این کشور و بهره مندی از سیستم تحصیلی به روز و پیشرفته آن را به متقاضیان می دهد. از مزایای تحصیل در اندونزی و سایر کشورهای اطراف آن، هزینه پایین تحصیل در مقایسه با کشورهای اروپایی و آمریکایی است که باعث شده تا مهاجرت به این نواحی، متقاضیان مخصوص خود را داشته باشد که آمار آن با رشد روز افزونی رو به رو است.

علاوه بر اخذ ویزای تحصیلی، سرمایه گذاری و اشتغال نیز از سایر روش های مهاحرت به اندونزی به شمار می روند. در این مقاله که توسط تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نوشته شده است، سعی در ارائه اطلاعاتی کاربردی درمورد تحصیل در اندونزی و پاسخ به برخی سوالات کلیدی، از جمله موارد زیر داشته ایم:

  • مهاجرت تحصیلی به اندونزی چه فرآیندی دارد؟
  • در چه گرایشاتی می توان به تحصیل رشته تربیت بدنی در اندونزی پرداخت؟
  • هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی در اندونزی چه مقدار است؟
  • در چه حوزه هایی می توان با مدرک تربیت بدنی در اندونزی، مشغول به کار شد؟

سیستم آموزشی در اندونزی

اندونزی کشوری است که در آسیای شرقی و مجمع الجزایر مالایی، بین آسیا و اقیانوسیه قرار گرفته است. این کشور متشکل از هزاران جزیره و 33 استان بوده و پایتخت و بزرگترین شهر آن، جاکارتا نام دارد. از لحاظ تقسیمات کشوری، جزایر سوماترا، جاوه، برنئو، سلب، جزایر غربی و شرقی و سوندای کوچک، مناطق اصلی و مهم اندونزی به شمار می روند. زبان رسمی این کشور اندونزیایی و واحد پول آن، روپیه است. علیرغم جمعیت زیاد و تراکم کم، اندونزی جنگل های انبوه متعددی دارد که کم جمعیت می باشند. با توجه به میزان تولید ناخالص داخلی سالیانه اندونزی، می توان گفت که این کشور بزرگترین قدرت اقتصادی جنوب شرقی آسیاست. شایان ذکر است که اندونزی کشوری غنی بوده که از منابع متعددی برخوردار است؛ اما با این حال، بخش بزرگی از ساکنین این سرزمین هم چنان در فقر به سر می برند.

دولت اندونزی با فراهم ساختن روش های گوناگون برای ورود مهاجران، زندگی خارجی ها در این کشور را به رسمیت شناخته است. از میان روش های ذکر شده در مقدمه این مقاله درباره مهاجرت به اندونزی، مهاجرت تحصیلی بهترین گزینه برای متقاضیان بوده و با این روش افراد شانس بالاتری برای مهاجرت راحت و بی دردسر به اندونزی خواهند داشت. شایان در است که تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور به زبان اندونزیایی بوده اما امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز برای متقاضیان فراهم می باشد. فراهم بودن امکان اخذ اقامت اندونزی از طریق تحصیل، یکی از بزرگترین مزایای انتخاب این کشور به عنوان مقصدی برای تحصیل می باشد. کار دانشجویی در اندونزی آزاد بوده و بورسیه هایی به دانشجویان واحد شرایط، به خصوص در مقطع دکتری نیز ارائه می گردد که کمک شایانی به کاهش هزینه های تحصیل می کند.

توزیع هزینه های زندگی در اندونزی

دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در اندونزی

انتخاب دانشگاه محل تحصیل، امر بسیار مهمی است؛ چرا که فاکتورهای گوناگونی از جمله هزینه تحصیل، کیفیت آموزشی و حتی طول دوره تحصیل با توجه به دانشگاه انتخابی متفاوت می باشد. دانشگاه ملی جاکارتا (National University of Jakarta)، قدیمی ترین دانشگاه در اندونزی بوده 72 سال سابقه تدریس دارد. این دانشگاه طیف گوناگونی از رشته های تحصیلی، از جمله تربیت بدنی را به دانشجویان داخلی و خارجی ارائه می کند و موفق به کسب رتبه 305 در میان بهترین دانشگاه های جهان شده است. یکی دیگر از دانشگاه های مطرح اندونزی، دانشگاه ایالتی ماکاسار (State University of Makassar) می باشد که در سال 1961 تاسیس شده و یکی از رشته های ارائه شده آن در هر سال، تربیت بدنی می باشد. افراد هم چنین می توانند به تحصیل در مراکز آموزشی خصوصی، از جمله Islamic University of North Sumatera بپردازند و هزینه ای بالاتر برای تحصیل خود پرداخت نمایند.

گرایشات و هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی در اندونزی

کشور اندونزی علاوه بر برخورداری از دانشگاه ها و مراکز آموزشی گوناگون دولتی و خصوصی، امکان تحصیل هر رشته در گرایشات گوناگون را برای متقاضیان فراهم نموه است. رشته تربیت بدنی نیز در کشور اندونزی در گزایشات گوناگون در تمامی مقاطع به دانشجویان داخلی و خارجی ارائه می گردد. گرایشاتی از جمله ورزش، سلامت و تربیت بدنی، مدریت ورزشی و ورزش و سلامت، از جمله گرایشات ارائه شده در حوزه تربیت بدنی در این کشور می باشد. طول دوره کارشناسی تربیت بدنی عموما 3 ساله بوده و این رشته در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به ترتیب در دوره هایی 2 و 4 ساله ارائه می گردند. همان طور که ذکر شد، هزینه تحصیل در اندونزی بسیار معقول بوده و متقاضیان می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به مطالعه مقاله ارزان ترین دانشگاه های اندونزی بپردازند.

نام شهرتعداد دانشگاههزینه تحصیل (دلار آمریکا)
Jakarta3$1696
Medan2$523
Banda Aceh1$1207
Bandar Lampung1$500
Cirebon1$1100
Makassar1$1000
Malang1$1000
Mataram1$751

گرایشات و هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی در اندونزی

نحوه اخذ ویزا برای تحصیل در اندونزی

به طور کلی، اخذ ویزای تحصیلی برای مهاجرت نیازمند طی شدن مراحل اداری مربوطه، بررسی مدارک و پرداخت هزینه می باشد. برای اخذ ویزای تحصیل اندونزی، در ابتدا افراد می بایست از یکی از دانشگاه ها و یا مراکز آموزشی این کشور، نامه پذیرش دریافت نمایند. برای اخذ نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر، فرد باید مدارکی از جمله ریز نمرات مقطع تحصیلی پیشین، گواهی تمکن مالی، مدرک زبان به توجه به کورس انتخابی مربوطه و هزینه لازم برای بررسی مدارک را در اختیار مرکز آموزی مورد نظر خود قرار دهند. در صورت تایید مدارک، فرد پذیرش تحصیلی را اخذ نموده و می تواند برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام کند. از مدارک مورد نیاز برای این پروسه می توان به مواردی از جمله پاسپورت معتبر، مدارک هویتی، گواهی سلامت، گواهی تمکن مالی، نامه اخذ پذیرش، عکس پاسپورتی و هزینه لازم برای بررسی مدارک و صدور ویزا اشاره نمود.

فرصت های شغلی رشته تربیت بدنی در اندونزی

علاوه بر امکان اشتغال در اندونزی در دوران دانشجویی، دانشجویان می توانند بعد از اتمام مدت تحصیل خود و اخذ مدرک، به جست و جو برای مشاغل مناسب و مرتبط با رشته تربیت بدنی در این کشور اقدام نمایند. سایت های اینترنتی عموما بهترین منبع برای یافتن فرصت های شغلی به شمار می روند. از موقعیت های شغلی رایج برای فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی در اندونزی، می توان به موارد گوناگونی از جمله مربی اختصاصی تربیت بدنی، مربی ورزش در مدارس، مربی باشگاه و استعداد یاب ورزشی اشاره نمود. هم چنین این افراد می توانند به تحصیل تا مدارج بالاتر پرداخته و با گردآوری یک رزومه علمی مناسب، به حوزه تدریس وارد گردند. متقاضیان مهاجرت می توانند برای اخذ مشاوره در این زمینه، با کارشناسان و وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط بوده و موفقیت خود را در این مسیر، تضمین نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *