ویزای تحصیلی

رشته تربیت بدنی در ایتالیا

رشته تربیت بدنی در ایتالیا

ایتالیا یکی از محبوب ترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت تحصیلی به شمار رفته و آمار دانشجویان خارجی در آن روز به روز در حال افزایش است. طیف گسترده رشته های تحصیلی، از جمله رشته تربیت بدنی در ایتالیا تنها یکی از دلایل بالا بودن تقاضای مهاجرت تحصیلی به این کشور زیبا می باشد. مناظر خیره کننده، طبیعت زیبا، تاریخ پربار و فرهنگ غنی، کافی است تا توجه هر مهاجری را به خود جلب نماید. علاه بر موارد ذکر شده، سیستم آموزشی غنی ایتالیا، باعث شده تا تحصیل در این کشور از هر نظر یکی از بهترین گزینه ها برای علاقه مندان به کشورهای اروپایی باشد. کارشناسان ما در تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی داشته اند تا با تهیه این مقاله، اطلاعاتی در باب تحصیل رشته تربیت بدنی در این کشور غنی در اختیار شما عزیزان گذاشته و سوالات پر تکراری از جمله موارد زیر را پاسخ دهند:

  • نظام تحصیلی ایتالیا به چه صورت است؟
  • رشته تربیت بدنی در ایتالیا در چه دانشگاه ها و مراکزی ارائه می گردد؟
  • آیا هزینه تحصیل در ایتالیا در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی به صرفه است؟
  • مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا کدامند؟

سیستم آموزشی در ایتالیا

ایتالیا یکی از بزرگترین قدرت های اقتصادی جهان بوده که در اروپای جنوبی قرار گرفته است و پایتخت آن شهر رم می باشد. این کشور از شبه جزیره ایتالیا، و دو جزیره سیسیل و ساردنی تشکیل شده و عنوان هشتمین اقتصاد بزرگ جهان را به خود اختصاص داده است. زبان رسمی این کشور زبان ایتالیایی بوده و یکی از کشورهای توسعه یافته جهان به شمار می رود. ایتالیا پنجمین کشور پر جمعیت اروپا می باشد و درصد زیادی از این جمعیت را مسیحیان به خود اختصاص داده اند. ایتالیا از نظر جغرافیایی و سیاسی، به 20 ناحیه تقصیم شده که 5 ناحیه به صورت خود مختار اداره می شوند و دولت هیچ نقشی در این زمینه ندارد. پایتخت ایتالیا، رم، پر جمعیت ترین شهر این کشور به شمار رفته و پس از آن شهرهای میلان، ناپل، تورین، پالرمو و جنوا، در مقام های بعدی قرار می گیرند.

نمودار تغییرات نرخ سواد در ایتالیا

یکی از مهم ترین موارد در مورد تحصیل در ایتالیا، بالا بودن کیفیت نظام آموزشی این کشور است. ایتالیا با در بر داشتن دانشگاه های پر قدمت و مطرح، یکی از بهترین گزینه ها برای مهاجرین تحصیلی به شمار رفته و فرصت های بی شماری را برای پیشرفت دانشجویان، در دوران تحصیل و یا پس از آن، فراهم کرده است. به دلیل وجود طیف های گوناگونی از دانشگاه ها و مراکز تحصیلی، عموما اکثر افرادی که قصد تحصیل در این کشور را دارند می توانند موفق به اخذ پذیرش شده و هزینه های تحصیل و زندگی خود در این کشور را تامین نمایند. شایان ذکر است که علیرغم پایین بودن هزینه های تحصیل در ایتالیا در مقایسه با عموم کشورهای اروپایی، دولت این کشور بورسیه های تحصیلی متنوعی را برای دانشجویان متقاضی در نظر گرفته است که کمک شایانی به کاهش هزینه های زندگی آنان در این کشور می نماید.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در ایتالیا

همان طور که پیش تر در این مقاله ذکر شد، ایتالیا طیف گوناگونی از دانشگاه ها و مراکز آموزشی را در خود جای داده است و به همین علت، شانس اخذ پذیرش افراد در صورت برخورداری از یک رزومه تحصیلی مناسب، بالاست. علاوه بر گوناگونی مراکز آموزشی، رشته های ارائه شده در دانشگاه های این کشور نیز دامنه گسترده ای را به خود اختصاص داده اند. رشته تربیت بدنی تنها یکی از هزاران رشته ارائه شده توسط دانشگاه های ایتالیا بوده و متقاضیان از سراسر جهان، می توانند نسبت به اخذ پذیرش آن اقدام نمایند. یکی از مطرح ترین دانشگاه های ایتالیا، دانشگاه پالرمو (University of Palermo) می باشد که در سال 1806 تاسیس شده است. این دانشگاه به علت قدمت فراوان و سابقه تدریس بالای خود، از محبوبیت در خور توجهی برخوردار است و علاوه بر تربیت بدنی، رشته های دیگری را نیز هر ساله ارائه می کند.

گرایشات و هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی در ایتالیا

یکی دیگر از مزایای انتخاب ایتالیا به عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی برای علاقه مندان به رشته تربیت بدنی، ارائه شدن این رشته در مقاطع گوناگون در این کشور می باشد. از گرایشات این رشته در مقطع کارشناسی در ایتالیا می توان به مواردی از جمله ورزش، تمرین و علوم سلامت و تربیت بدنی و علوم ورزشی اشاره نمود که عموما در دوره هایی 3 ساله ارائه می گردند. گرایشات موجود در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به ترتیب مواردی مانند فعالیت های ورزشی و ارتقای سلامت، و مدیریت ورزشی را شامل می شود. شایان ذکر است که بر اساس سیستم آموزشی ایتالیا، دوره های تحصیلی به ترتیب 3، 2، و 3 سال به طول می انجامند. هزینه تحصیل در ایتالیا پایین بوده و عوامل گوناگونی از جمله نوع دانشگاه انتخاب شده و مقطع تحصیلی بر آن تاثیر گذارند. جدول زیر، اطلاعات بیشتری در این زمینه در اختیار می گذارد:

هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی در ایتالیا به تفکیک شهر
Campobasso$5000
Naples$337
Palermo$6748
Perugia$1594
Urbino$1184

گرایشات و هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی در ایتالیا

نحوه اخذ ویزا برای تحصیل رشته تربیت بدنی در ایتالیا

در حال حاضر می توان از طریق روش های گوناگونی، از جمله اخذ ویزای تحصیلی به ایتالیا مهاجرت نمود. متقاضیان تحصیل در رشته تربیت بدنی در ابتدا باید از یکی از دانشگاه ها و یا مراکز آموزشی این کشور، پذیرش تحصیلی دریافت نمایند. بدین منظور مدارکی از جمله ریز نمرات مقطع تحیلی قبل، مدرک زبان، گواهی تمکن مالی و انگیزه نامه در سایت دانشگاه مورد نظر آپلود شده و فرم درخواست اخذ ویزای تحصیلی را تکمیل کنند. پس از طی شدن پروسه بررسی مدارک و در صورت مورد تایید بودن، فرد پذیرش تحصیلی خود را دریافت کرده و سپس می تواند برای اخذ بورسیه و ویزای تحصیلی اقدام نماید. از مهم ترین مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا، می توان به مواردی از جمله مدارک هویتی، نامه پذیرش، پاسپورت معتبر، گواهی تمکن مالی و یا بورسیه در صورت وجود، گواهی سلامت و عدم سو پیشینه اشاره نمود.

فرصت های شغلی رشته تربیت بدنی در ایتالیا

طبق قوانین دولت ایتالیا، اشتغال دانشجویان بین المللی در این کشور مانعی نداشته و این افراد می توانند به صورت پاره وقت و تا ساعاتی محدود در هفته، به اشتغال مشغول باشند. به طور کلی، دانشجویان می توانند با شرکت در مشغل پاره وقت، حداقل 5€ (یورو) در ساعت درآمد داشته باشند. از موقعیت های شغلی رایج برای فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی، می توان به مواردی از جمله مربی گری در حوزه ورزش، به طور خصوصی، گروهی و یا در مدارس اشاره نمود. این افراد می توانند در حوزه ورزش هایی هم چون فوتبال وارد شده و به عنوان کارشناس ورزشی در تیم ها به اشتغال بپردازند. در صورت نیاز به اخذ راهنمایی های بیشتر برای تحصیل رشته تربیت بدنی در ایتالیا، می توانید با کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و پاسخ سوالات مهاجرتی خود را دریافت نمایید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *