ویزای تحصیلی

رشته تربیت بدنی در ایرلند

رشته تربیت بدنی در ایرلند

اخذ ویزای تحصیلی ایرلند با توجه به پیشرفت قابل توجه وضعیت نظام آموزشی این کشور همواره مورد توجه بوده و شایان ذکر است که شمار محصلین و دانشجویان بین المللی حاضر در خاک این کشور از 22000 نفر نیز عبور کرده است. به هر روی یکی از شاخه هایی که با استقبال خوب متقاضیان همراه گشته رشته تربیت بدنی در ایرلند است که با توجه به محبوبیت ورزش های گروهی دور از ذهن نیست. در ادامه این مقاله که توسط تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری و تنطیم شده است قصد داریم علاوه بر مطرح نمودن مواردی چند حول چگونگی اخذ ویزای تحصیلی ایرلند، به شرح مزایا و معایب تحصیل رشته تربیت بدنی در این کشور اروپایی بپردازیم.

  • برترین دانشگاه ها و مراکز ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در کشور ایرلند کدامند؟
  • پس از فارغ التحصیل گشتن در شاخه های گوناگون این رشته آیا افراد قادر به کسب درآمد مطلوب ماهیانه خواهند بود؟
  • با توجه به سرآمد بودن کشورهایی چون انگلستان در امر آموزش تربیت بدنی، آیا می توان نظام آموزشی ایرلند را الگوبرداری شده از سیستم آموزش چنین کشورهایی دانست؟
  • مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی ایرلند کدامند؟
  • دروس و گرایشات مختلف این رشته در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به چه شرحی است؟

اهمیت رشته تربیت بدنی در ایرلند

جمهوری ایرلند یکی از سرزمین های کم مساحت واقع در شمال غربی اروپاست و از سال 1989 تاکنون دارای دو مجلس سنا و ملی می باشد. مجلس سنا با 60 عضو و مجلس ملی این کشور با 166 عضو دارای بیشترین تاثیر در انجام اصلاحات گوناگون مرتبط با سیستم آموزشی و وضع قوانین مرتبط با جذب دانشجویان خارجی می باشند. ایرلند دارای تراکم جمعیت زیادی نبوده و از مهم ترین شهرهای آن می توان به کورک و دوبلین اشاره نمود. نروژی ها، اقوام نورمان و انگلیسی ها در بازه های گوناگونی از تاریخ بر ایرلند تسلط داشته اند و این امر موجب گشته تا فرهنگ اقوام مختلف در شکل گیری تمدن ایرلند دخیل باشد. بنا به این موضوع بسیاری آشنایی با رسوم قومیت های مختلف را از مزایای اقامت در بهترین شهرهای ایرلند برای تحصیل می دانند.

رشته تربیت بدنی اگرچه دارای قدمت طولانی در مدارس و دانشگاه های کشور ایرلند نمی باشد اما با توجه به گسترش ورزش هایی چون راگبی و هارینگ میان نوجوانان و جوانان این سرزمین، بر جذابیت های تحصیل در رشته تربیت بدنی نیز افزوده گشته است. فوتبال گالیله یکی از محبوب ترین ورزش های برخوردار از استادیوم های پرتماشاگر در شهرهای گوناگون ایرلند است که بی شباهت به بازی راگبی نمی باشد. همچنین گلف، هارینگ و فوتبال از سایر شاخه های ورزشی پرمخاطب میان مردمان ایرلند هستند. اسب دوانی از ورزش های محبوب میان ایرلندی هاست که دارای بنگاه های شرط بندی متعددی در اقصی نقاط این کشور بوده و نمایشگاه هایی چون RDS نیز هرساله با همین مضمون در شهر دوبلین برگزار می گردند.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در ایرلند

دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در ایرلند

ایرلند دارای امکانات رفاهی و امکانات آموزشی بسیاری برای دانشجویان بوده و باید توجه داشت که مزیت عمده آن شهریه های پایین تر اخذ شده دانشگاه ها در قیاس با کشورهای مدرن اروپای مرکزی می باشد؛ تحصیل مقطع کارشناسی رشته تربیت بدنی در مراکز آموزش عالی ایرلند 4 سال و تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد 2 سال به طول خواهد انجامید. افراد طی این دوره ها علاوه بر آشنایی با دروس نظری چون اصول حرکت شناسی و آناتومی بدن انسان متشکل از تقسیم بندی مفاصل، استخوان ها و انواع ماهیچه های مخطط و غیرارادی، با انتخاب ورزش های برگزیده خود واحدهای عملی را در همان دسته بندی سپری می کنند. علاوه بر پایتخت ایرلند، مراکز و موسسات آموزش عالی معتبر بسیاری نیز در شهرهای Tralee و Cork واقع شده اند. با این اوصاف به معرفی برترین مراکز ارائه دهنده دروس تربیت بدنی در سرزمین پیشرفته ایرلند می پردازیم:

عنوان مرکزرتبه در ایرلند
Thomond College of Education, Limerick1
University College Cork2
Institute of Technology, Tralee3

دروس و گرایشات رشته تربیت بدنی در ایرلند

کشور ایرلند دارای ظرفیت های آموزشی بسیاری بوده و علاوه بر شهرهای مذکور که دارای دانشگاه های معتبر و باسابقه در امر آموزش شاخه های مختلف ورزشی هستند، مراکز خصوصی واقع در گالوی و سایر نواحی این کشور نیز با ارائه مدارک مربیگری به مقصد شمار قابل توجهی از مخاطبین این رشته بدل گشته اند. پر واضح است که مدارک علمی اخذ شده از دانشگاه هایی چون University of Limerick دارای اعتبار و ارزش بیشتری هستند اما با این وجود درصد شایان توجهی از دروس ارائه شده بین آن ها چون آسیب شناسی ورزش، بیومکانیک، تکامل حرکت و کار با انواع دستگاه میان آن ها مشترک است.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که افراد با اراده مدرک زبان خود، قادر به سپری کردن دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی به زبان انگلیسی در دانشگاه های ایرلند خواهند بود و با توجه به بالاتر بودن هزینه زندگی روزمره دانشجویان در مقایسه با کشورهای آسیایی، متقاضیان می توانند با حداکثر 20 ساعت کار در هفته بخش قابل توجهی از این موضوع را پوشش دهند. شهریه دانشجویان کارشناسی رشته تربیت بدنی دانشگاه لیمریک 8000€ (یورو) در سال عنوان شده و باید خاطرنشان کرد که امکان تحصیل با هزینه پایین تر برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه هایی چون کورک کالج نیز فراهم می باشد.

مقایسه شهریه دانشگاه های لیمریک و کورک

موقعیت های شغلی رشته تربیت بدنی در ایرلند

فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی در اقصی نقاط جهان قادر خواهند بود پس از اتمام دوره کارآموزی خود در ورزش تخصصی مربوطه، به آموزش در مراکز و آکادمی های ورزشی روی آورده و از این طریق به درآمد مطلوبی دست یابند. همچنین حضور در تیم های ورزشی و شرکت در مسابقات بین المللی ورزش هایی چون اسب دوانی و سوارکاری نیز از جمله شیوه هایی است که ورزشکاران ایرلندی جهت دستیابی به حقوق ایده آل پیش می گیرندو در پایان شما عزیزان قادر خواهید بود برای کسب اطلاعات بیشتر با همکاران متخصص ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط حاصل نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *