ویزای تحصیلی

رشته تربیت بدنی در ایسلند

رشته تربیت بدنی در ایسلند

طبق آمار جمع آوری شده، متقاضیان تحصیل در ایسلند روز به روز در حال افزایش می باشند. تنوع رشته های ارائه شده در ایسلند تنها یکی از صد دلیل برای انتخاب این کشور می باشد؛ به عنوان مثال، رشته تربیت بدنی در ایسلند در گرایشات گوناگونی ارائه شده و افراد می توانند حتی در مقطع دکتری نیز به تحصیلات تکمیلی بپردازند. با توجه به آمار بالای متقاضیان، رقابت بالایی برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های ایسلند جریان دارد که با داشتن اطلاعات کافی و اقدام در زمان مناسب، می توان شانس خود را در این پروسه چند برابر نمود. همکاران ما در تیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با گردآوری اطلاعات مورد نیاز در موزد مهاجرت تحصیلی به ایسلند و رشته تربیت بدنی در دانشگاه های این کشور، منبع مفیدی برای متقاضیان فراهم آورده اند و سوالات مهاجرتی پرتکرار شما عزیزان، از جمله موارد زیر را پاسخ داده اند:

  • سیستم آموزشی ایسلند به چه صورت است؟
  • آیا امکان اخذ بورسیه تحصیلی برای متقاضیان تحصیل در ایسلند وجود دارد؟
  • معتبر ترین دانشگاه های ایسلند کدامند؟
  • پروسه اخذ ویزای تحصیلی ایسلند چه مراحلی دارد؟

نظام آموزشی در ایسلند

جمهوری ایسلند شمالی ترین کشور اروپا به شمار رفته و جزیره ای است در شمال اقیانوس اطلس. پایتخت این کشور شهر ریکیاویک می باشد که هم زمان بزرگترین شهر آن نیز به شمار می رود. زبان رسمی این کشور زبان ایسلندی بوده و عموم ساکنین آن را، ایسلندی ها تشکیل می دهند. شایان ذکر است که در ایسلند نیز مهاجرانی از سایر کشورهای اروپایی زندگی می کنند و درصدی از جمعیت آن را به خود اختصاص داده اند. عموم ایسلندی ها مسیحی بوده و پیرو آئین پروتستان می باشند. این کشور در گذشته وابسته به دانمارک بوده اما در سال 1918 استقلال یافت و به کشوری جداگانه تبدیل شد. از منظر جغرافیایی، ایسلند تنها کمی از کره جنوبی بزرگ تر بوده و ساکنین آن در حاشیه جنوب غرب آن زندگی می کنند. این کشور یکی از اعضای ناتو و پیمان شنگن به شمار می رود.

ایسلند تنها عضو ناتو بوده که ارتش دائمی ندارد و این موضوع روی صلح جهانی و کاهش نرخ جرم و جنایت در این کشور، اثر چشمگیری گذاشته است. به دلیل فرهنگ مردم ایسلند، اختلاف درآمد زنان و مردان کمترین مقدار را در جهان به خود اختصاص داده است. تحصیل در ایسلند بسیار حائز اهمیت بوده و این موضوع باعث شده تا نرخ سواد در ساکنین این کشور بالا باشد. دوره های تحصیلی در ایسلند به چهار مقطع تقسیم می شوند: قبل از مدرسه، مدرسه، دبیرستان و آموزش عالی. در این کشور، تحصیل کودکان 6 الی 16 ساله اجباری بوده و هزینه ای در قبال آن دریافت نمی گردد. ورود به مقطع دبیرستان تنها با گذراندن آموزش اجباری امکان پذیر بوده و تحصیل در دبیرستان های دولتی رایگان می باشد. آخرین دوره تحصیلی، دانشگاه و آموزش عالی بوده که در 8 دانشگاه و موسسه آموزش عالی ایسلند امکان پذیر می باشد.

نمودار توزیع هزینه های زندگی در ایسلند

دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در ایسلند

همان طور که پیش تر در این مقاله ذکر شد، 8 مرکز آموزشی در طرح آموزش عالی برخوردار بوده که مهم ترین آن، دانشگاه ایسلند (University of Iceland) می باشد. این دانشگاه قدیمی ترین مرکز آموزشی در این کشور بوده که در سال 1911 تاسیس شد. دانشگاه ایسلند 25 دانشکده داشته و تحصیل در این مرکز در حوزه هایی از جمله پزشکی، حقوق و علوم انسانی، هنر، مهندسی و ریاضیات امکان پذیر می باشد. دانشگاه ریکیاویک (Reykjavik University) یکی دیگر از مراکز آموزشی ایسلند بوده که در پایتخت این کشور قرار گرفته و بزرگترین مرکز آموشی خصوصی ایسلند به شمار می رود. این دانشگاه بیش از 3,500 دانشجو را در حوزه های گوناگونی از جمله حقوق، تجارت، علوم کامپیوتر و مهندسی آموزش داده و یک مرکز آموزشی دو زبانه (ایسلندی و انگلیسی) می باشد. علاقه مندان می توانند برای اطلاعات بیشتر مقاله معرفی دانشگاه های ایسلند را مطالعه نمایند.

گرایشات و هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی در ایسلند

با توجه به اعتبار آموزشی و محبوبیت دانشگاه های ایسلند، می توان به راحتی متوجه شد که گرایشات گوناگونی از رشته های مختلف برای دانشجویان ارائه می گردد. متقاضیان تحصیل رشته تربیت بدنی در ایسلند می توانند در گرایشاتی از جمله ارتقای سلامت و اقتصاد منزل، ورزش و علوم سلامت و مطالعات ورزشی اقدام به تحصیل در مقاطع گوناگون نمایند. تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری رشته تربیت بدنی در این کشور امکان پذیر بوده و به ترتیب 3-4 سال، 2 سال، و 3-5 سال به طول می انجامد. شایان ذکر است که سال تحصیلی در ایسلند از ماه سپتامبر آغاز شده و تا می ادامه دارد. هزینه تحصیل در ایسلند با توجه به نوع دانشگاه و مقطع تحصیلی گوناگون است؛ به عنوان مثال، تحصیل در دانشگاه های ایسلند رایگان بوده و افراد می توانند برای پرداخت هزینه تحصیل در سایر مراکز، اقدام به اخذ بورسیه نمایند.

هزینه تحصیل کارشناسی رشته تربیت بدنی در ایسلند به تفکیک شهر
نام شهرمیزان هزینه به دلار
Akureyri$711
Reykjavik$706

گرایشات و هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی در ایسلند

نحوه اخذ ویزا برای تحصیل در ایسلند

ایسلند یکی از کشورهای عضو شنگن بوده و به همین دلیل پروسه صدور ویزای این کشور نیز همانند سایر کشورهای این ناحیه صورت می گیرد. طبق قوانین ایسلند، تمامی افرادی که قصد شرکت در دوره های تحصیلی بیش از 3 ماه را دارند، باید جهت اخذ ویزای تحصیلی ایسلند اقدام نمایند. به این منظور افراد باید در ابتدا نامه پذیرش تحصیلی خود را از یکی از دانشگاه ها و یا مراکز آموزشی ایسلند دریافت نموده و سپس پروسه اخذ ویزای تحصیلی این کشور را آغاز نمایند. مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی عبارتند از: گواهی تمکن مالی، رزومه تحصیلی و کاری در صورت وجود، انگیزه نامه و هزینه بررسی مدارک. برای اخذ ویزا افراد باید به کنسولگری ایسلند مراجعه نموده و مدارکی از جمله گواهی تمکن مالی، نامه پذیرش، مدارک هویتی، پاسپورت معتبر و گواهی سلامت را به این مرکز ارائه نمایند.

فرصت های شغلی رشته تربیت بدنی در ایسلند

مهاجرت تحصیلی به کشور ایسلند، انجام کار دانشجویی برای افراد را به صورت پاره وقت امکان پذیر می کند. شایان ذکر است که دانشجویان مشغول به تحصیل در این کشور تا پایان مدت تحصیل خود می توانند به صورت پاره وقت مشغول به کار شده و پس از اتمام مدت تحصیل خود، اشتغال تمام وقت را نیز تجربه نمایند. از فرصت های شغلی موجود برای فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی می توان به مربی گری در حوزه ورزش های گوناگون، به صورت خصوصی و یا برای باشگاه های ورزشی و تیم ها اشاره نمود. شایان ذکر است که برای کار در دوران دانشجویی، دانشجویان بین الممللی باید مجوز کار دریافت نموده و عموما به اندازه 20 ساعت در هفته اجازه اشتغال دارند. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر، همه روزه با کارشناسان و وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *