ویزای تحصیلی

رشته تربیت بدنی در برزیل

رشته تربیت بدنی در برزیل

علیرغم محبوبیت بالای مهاجرت به کشورهای اروپایی و آمریکا، کشورهایی از جمله برزیل نیز طرفداران خاص خود را دارند. مهاجرت از طریق تحصیل رشته تربیت بدنی در برزیل یکی از صدها گزینه برای علاقه مندان به تحصیل در این کشور بوده و با تجربه های ارزشمندی همراه است. اهمیت ورزش، به خصوص فوتبال در برزیل همیشه قابل توجه بوده و این کشور در عرصه های ورزشی گوناگون درخشان ظاهر شده است؛ به همین دلیل آموختن ورزش به طور آکادمیک در برزیل می تواند انتخابی بسیار به جا و هوشمندانه باشد. علاوه بر تحصیل، روش های گوناگونی از جمله اشتغال برای مهاجرت به برزیل وجود دارد اما تحصیل، بهترین و هموارترین راه برای نیل به این هدف می باشد. در این مقاله که توسط کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نوشته شده است، به سوالات پر تکرار شما از جمله موارد زیر پاسخ داده ایم:

  • دانشگاه های مطرح برزیل کدامند؟
  • هزینه تحصیل در برزیل چه محدوده ای را در بر می گیرد؟
  • مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی برزیل شامل چه مواردی می شود؟
  • فرصت های شغلی رایج برای فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی کدامند؟

شرایط ویژه تحصیل در برزیل

برزیل به عنوان بزرگترین کشور آمریکای لاتین، کشوری در حال توسعه بوده که سیستم آموزشی بروز و پیشرفته ای دارد. توجه بالای دولت به بخش آموزش، باعث شده تا سطح علمی دانشگاه های برزیل بالا باشد و هر ساله نام تعدادی از دانشگاه های این کشور در لیست برترین های جهان قرار بگیرد. امکان تحصیل رایگان در برخی موارد برای متقاضیان وجود داشته و این موضوع یکی دیگر از دلایل محبوبیت برزیل نزد مهاجرین تحصیلی است. شایان ذکر است که پیش از ارائه درخواست برای اخذ پذیرش از دانشگاه های برزیل، افراد باید در آزمون ورودی برگزار شده تحت عنوان ENEM شرکت کرده و در صورت قبولی می توانند درخواست خود را برای اخذ پذیرش ارائه نمایند. تحصیل در کشور برزیل به زبان های پرتغالی و انگلیسی صورت می گیرد و افراد باید متناسب با زبان رشته انتخابی خود مدرک زبان معتبر ارائه دهند.

نمودار تغییرات نرخ سواد در برزیل

دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در برزیل

همان طور که ذکر شد، سطح علمی دانشگاه های برزیل بالا بوده و مدرک ارائه شده به فارغ التحصیلان از اعتبار جهانی برخوردار است. یکی از معتبر ترین دانشگاه های واقع شده در برزیل و آمریکای لاتین، دانشگاه سائوپائولو (University of São Paulo) می باشد که در سال 1934 در شهر سائوپائولو در برزیل تاسیس شده و در حال حاضر رتبه 3 در بین برترین دانشگاه های آمریکای لاتین و 121 در بین دانشگاه های برتر جهان را داراست. یکی دیگر از دانشگاه های مطرح برزیل، دانشگاه فدرال ریو دو ژانیرو (Federal University of Rio de Janeiro) می باشد که بزرگترین دانشگاه دولتی این کشور به شمار رفته و رتبه 7 را در آمریکای لاتین به خود اختصاص داده است. طبق رتبه بندی QS در سال 2021، این دانشگاه موفق به کسب رتبه 311 در برترین های جهان شده است.

گرایشات و هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی در برزیل

علاوه بر اعتبار بالای دانشگاه های برزیل که از اهمیت ویژه ای برای مهاجرین تحصیلی برخوردار است، ارائه گرایشات گوناگون از رشته های مختلف، یکی دیگر از مزایای تحصیل در برزیل می باشد. رشته تربیت بدنی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و متقاضیان می توانند در گرایشات گوناگونی از رشته تربیت بدنی، به تحصیل در دانشگاه های برزیل بپردازند. از گرایشات محبوب در حوزه تربیت بدنی در این کشور می توان مواردی از جمله مدیریت و ورزش، و فعالیت های فیزیکی و سلامت را نام برد. هزینه تحصیل در مقاطع گوناگون رشته تربیت بدنی در برزیل با توجه به فاکتورهایی از جمله شهر محل تحصیل، خصوصی یا دولتی بودن دانشگاه، مقطع تحصیلی، و زبان تحصیل متفاوت بوده و افراد باید با توجه به شرایط خود، اقدام به اخذ پذیرش نمایند. در جدول زیر، اطلاعات بیشتری در مورد هزینه تحصیل در برزیل ذکر شده است:

هزینه تحصیل کارشناسی تربیت بدنی در برزیل به تفکیک شهر
شهرتعداد دانشگاهمتوسط هزینه تحصیل (دلار آمریکا)
Sao Paulo3$955
Brasilia2$1005
Dourados2$1000
Fortaleza2$1280
Goiania2$1025
Pelotas2$980
Recife2$660
Rio de Janeiro2$1027

گرایشات و هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی در برزیل

نحوه اخذ ویزا جهت تحصیل رشته تربیت بدنی در برزیل

ویزای تحصیلی برزیل مجوز ورود دانشجویان خارجی به کشور برزیل می باشد و آخرین مرحله از پروسه مهاجرت تحصیلی به شمار می رود. در ابتدا افراد باید در آزمون ورودی ذکر شده، نمره مورد نیاز را کسب نموده و در مرحله بعد، جهت اخذ پذیرش، مدارک لازم را ارائه نمایند. از اسناد ضروری برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های برزیل می توان به مواردی از جمله مدرک تسلط بر زبان پرتغالی یا انگلیسی، ریز نمرات مقطع تحصیلی پیشین، گواهی تمکن مالی و مدارک هویتی اشاره نمود. پس از دریافت پذیرش، افراد باید به کنسولگری برزیل مراجعه نموده و با ارائه یک سری از مدارک، در مصاحبه حضوری شرکت کنند. مدارک مورد نیاز برای این مرحله عبارتند از پاسپورت معتبر با اعتبار بیش از 6 ماه، عکس پاسپورتی، گواهی تمکن مالی، مدارک هویتی، نامه پذیرش از یکی از دانشگاه ها یا مراکز آموزشی برزیل، گواهی سلامت و عدم سو پیشینه.

فرصت های شغلی کارشناسان تربیت بدنی در برزیل

همانند سایر کشورها، برزیل نیز اجازه کار پاره وقت را به دانشجویان داده و متقاضیان می توانند از این موقعیت به عنوان فرصتی برای پوشش بخشی از هزینه های زندگی خود استفاده نمایند. کار پاره وقت می تواند مرتبط با رشته تحصیلی بوده و یا در خارج از دانشگاه و حوزه ای غیر مرتبط انجام گیرد. پس از فارغ التحصیلی، افراد می توانند به کشور خود باز گشته و یا در برزیل یا کشور دیگری مشغول به کار گردند. با اشتغال در برزیل، فارغ التحصیلان می توانند ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنند و اقامت خود را تمدید نمایند. از موقعیت های کاری محبوب در حوزه تربیت بدنی، می توان به مربی گری در باشگاه های ورزشی، تیم ها و یا مدارس اشاره نمود. علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با کارشناسان با تجربه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *