ویزای تحصیلی

رشته تربیت بدنی در بلاروس

رشته تربیت بدنی در بلاروس

تحصیل و زندگی در بلاروس با مزیت های بسیاری همراه بوده که از میان آن ها می توان به هزینه پایین تر اخذ شده از سوی دانشگاه ها اشاره کرد؛ با توجه به محبوبیت اقسام گوناگون ورزش در کشورهای اروپایی، رشته تربیت بدنی در بلاروس از شاخه هایی است که افراد زیادی را به خود جلب می نماید. پیرامون چگونگی اخذ ویزای تحصیلی بلاروس اما باید اظهار داشت که متقاضیان می توانند با ارائه مدارکی چون گذرنامه معتبر در کنار مدرک زبان و برخورداری از سابقه درخشان تحصیلی، شانس خود را برای نیل به این عنوان افزایش دهند. به هر روی ما کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با هدف آشنایی شما عزیزان با تحصیل در بلاروس و مزایای حضور در دوره های تربیت بدنی این کشور، به گردآوری و ارائه این مقاله اقدام نموده ایم. امید است مطالب عنوان شده در ادامه این نگارش موردتوجه شما واقع گردد.

  • هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی بلاروس در مقایسه با سایر نواحی اروپا در چه جایگاهی است؟
  • برترین دانشگاه ها و مراکز ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در بلاروس کدامند؟
  • فرصت های مطلوب شغلی مرتبط با رشته تربیت بدنی در بلاروس به چه شرحی بوده و آیا این حرفه در زمره 10 شغل پردرآمد این سرزمین جای دارد؟
  • گرایشات و دروس اصلی ارائه شده برای مقاطع مختلف رشته تربیت بدنی کدامند؟

تاریخچه رشته تربیت بدنی در بلاروس

بلاروس در اروپای شرقی واقع شده و از همسایگان آن می توان به لهستان، روسیه و اوکراین اشاره کرد. بلاروس تا پیش از اعلام استقلال و حاکمیت رسمی خود در سال 1990 میلادی تحت فرماندهی شوروی سابق بوده و علت اصلی شباهت های بسیار سیستم های گوناگون اقتصاد، آموزش و حتی آداب و رسوم مردمان این سرزمین با اهالی روسیه همین امر است. بلاروس دارای 6 استان بوده و هر یک از این استان ها به بخش های کوچکتری تحت عنوان اوبلاست تقسیم می گردند. اگرچه بلاروس دارای راه ارتباطی با هیچ یک از دریاها و اقیانوس ها نبوده و از این لحاظ دارای محدودیت و منع تجاری می باشد، تعدد منابع طبیعی و جنگل های این کشور موجب گشته تا اقتصاد آن پس از اعلام استقلال سیاسی رونق خوبی را تجربه نماید. به رغم ثبات اقتصادی ایده آل بلاروس، همچنان بسیاری این کشور را وابسته به روسیه می دانند.

طبق آمار و محاسبات صورت گرفته در سال 2021 بیش از 5500 دانشجوی خارجی درحال تحصیل در مراکز علمی و دانشگاه های کشور بلاروس می باشند؛ اگرچه از این تعداد قطعا شمار محدودی به اخذ کرسی های تربیت بدنی پرداخته اند، نمی توان محبوبیت انواع رشته های ورزشی چون اسکی و کشتی در شهرهای گوناگون این سرزمین را انکار نمود. بلاروس دارای زیربنای خوبی در حوزه ورزش بوده و برخلاف شمار قابل توجهی از کشورهای اروپایی، اغلب ورزش های فردی در زمره ورزش های پرمخاطب این سرزمین طبقه بندی می گردند. همچنین از برترین مقاصد دانشجویان برای تحصیل رشته تربیت بدنی در بلاروس می توان به شهرهای برست، مینسک و گرودنو اشاره کرد.

تاریخچه رشته تربیت بدنی در بلاروس

دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در بلاروس

به رغم اینکه بلاروس دارای تعداد مراکز و دانشگاه های محدودی جهت آموزش علاقه مندان به رشته تربیت بدنی است، سطح کیفی مطلوب ارائه دروس در این مراکز آموزش عالی موجب گشته تا دانشگاهی چون Belarusian State University of Physical Education در میان 5000 دانشگاه برتر جهان قرار گیرد. تسلط بر زبان روسی از جمله نقاط مثبتی است که افراد می توانند با برخورداری از آن مسیر را برای اخذ ویزای تحصیلی بلاروس هموار گردانند. ضمن اینکه سپری نمودن دوره پادفک پیش از حضور در دانشگاه های این کشور الزامی می باشد و باید توجه داشت که هزینه شرکت در دوره های پادفک به زبان انگلیسی 20% بیشتر است.

مقایسه هزینه شرکت در دوره پادفک روسی و انگلیسی

از جمله مشهورترین مراکز ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در بلاروس مس توان به Belarusian State University of Physical Education اشاره کرد که در شهر مینسک واقع شده و متقاضیان قادر خواهند بود پس از طی مراحل اخذ پذیرش در هر یک از مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ورود نمایند. همچنین دانشگاه ایالتی تربیت بدنی بلاروس که با عنوان BGUFK شناخته می شود نیز از جمله مراکز آموزشی مشهور در این زمینه است. دانشکده های هنرهای رزمی، ورزش های جمعی، گردشگری و ورزشی و بازآموزی و ورزش های پیشرفته از جمله دانشکده های واقع در این دانشگاه بوده و توانبخشی، بهبود سطح سلامت جامعه و تربیت ورزشکاران ماهر از اهداف موسسه BGUFK بیان شده اند.

نکات تحصیل رشته تربیت بدنی در بلاروس

علاوه بر مراکز مذکور دانشگاه هایی چون Belarussian State Pedagogical University Named after Maxim Tank و Yanka Kupala State University of Grodno نیز به ارائه گرایشات مختلف تربیت بدنی می پردازند و شایان ذکر است که متوسط شهریه اخذ شده از سوی آن ها پایین تر از اغلب کشورهای اروپایی بوده و 1500$ الی 2400$ (دلار آمریکا) به ازای هر ترم برآورد می گردد. باید خاطرنشان کرد باسابقه ترین مرکز آموزش ورزش در بلاروس Belarusian State University of Physical Culture است که از سال 1937 میلادی آغاز به کار کرده است و هم اکنون به پرورش 4581 دانشجو می پردازد. از سایر آکادمی های معتبر فعال بلاروس در این حوزه می توان به Vitebsk State Academy اشاره داشت.

موقعیت های کارشناسان تربیت بدنی در بلاروس

افراد می توانند با اخذ صلاحیت در مربیگری، روانشناسی ورزشی و یا مدیریت ارگان های گوناگون در یکی از این سه شاخه مشغول به فعالیت گشته و از درآمد خوبی در شهرهایی نظیر مینسک برخوردار گردند. با توجه به اینکه تحصیل کارشناسی تربیت بدنی در بلاروس 4 سال به طول انجامیده و اخذ مدرک کارشناسی ارشد این رشته در 1.5 سال امکانپذیر می باشد، غلب افراد به اخذ مدرک ارشد و حضور در آکادمی های گوناگون ورزشی مبادرت می ورزند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که محبوب ترین ورزش ها میان شهروندان بلاروسی به ترتیب عبارتند از: اسکی، هاکی روی یخ، تنیس، کشتی و هندبال. همچنین پر واضح است که افراد جهت دستیابی به دستمزد مطلوب می بایست چنین حوزه هایی را جزء اولویت های خود قرار دهند که کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با اطلاعات جامع خود قادر به راهنمایی بیشتر شما خواهند بود.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *