ویزای تحصیلی

رشته تربیت بدنی در بلژیک

رشته تربیت بدنی در بلژیک

کشور بلژیک یکی از سرزمین های مدرن و پیشرفته اروپایی بوده و با توجه به محبوبیت مفرط ورزش هایی چون فوتبال، تحصیل در شاخه هایی نظیر رشته تربیت بدنی در بلژیک مخاطبان بسیاری را به خود جذب نموده است. همانطور که مستحضرید بازار کار پر رونق و همچنین موقعیت اجتماعی مطلوب رشته هایی چون پزشکی و دندانپزشکی موجب گشته تا اغلب متقاضیان مهاجرت تحصیلی به کشورهای اروپایی، به جستجو پیرامون کرسی های این دروس بپردازند؛ با این وجود همچنان کشورهایی نظیر انگلستان، استرالیا و بلژیک همه ساله پذیرای دانشجویان علاقه مند به رشته تربیت بدنی در مقاطع مختلف می باشند که این امر نشانگر استانداردهای معقول موجود در نظام آموزشی این سرزمین ها است.

بلژیک دارای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی معتبری در زمینه درس تئوری و عملی مرتبط با تربیت بدنی است که از اهداف آن ها می توان به افزایش آگاهی از عملکرد ورزش بر تقویت سلامت جامعه، سیطره بر ارتباط میان ورزش و میزان رشد کودکان، برخورداری از دانش پایه در تحقیقات ورزشی و داشتن درک گسترده از نقش مربی در ورزش های گوناگون اشاره کرد. در ادامه این مقاله که با همت و یاری تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری و تنظیم گشته قصد داریم همراه شما عزیزان به بررسی جامع موضوعاتی نظیر چگونگی اخذ ویزای تحصیلی بلژیک، موقعیت های شغلی موجود برای فارغ التحصیلان این رشته و همچنین برترین موسسات ارائه دهنده دروس تربیت بدنی در شهرهای گوناگون بلژیک بپردازیم.

نظام آموزشی در بلژیک

امپراطوری بلژیک در اروپای غربی واقع شده و متشکل از سه فلاندری، آلمانی زبان و فرانسوی زبان می باشد. مناطق بروکسل، والونی و فلاندر اصلی ترین تقسیم بندیهای این کشور را شامل شده و هلند، آلمان، لوکزامبورگ و فرانسه نیز همسایگان این سرزمین می باشند. تراکم جمعیت بلژیک از آغاز قرن حاضر تاکنون با افزایش چشمگیری مواجه بوده و اگرچه این سرزمین در زمره مناطق وسیع اروپا جای ندارد، نرخ رشد جمعیت آن مثبت می باشد. نواحی شمالی این کشور دربرگیرنده بخش گسترده تری از جمعیت بلژیک بوده و به فراخور تراکم مراکز مشهور آموزشی و کاریابی در شهرهایی چون خنت، لیژ و بروکسل اغلب مهاجران نیز این شهرها را به عنوان مقصد مهاجرت خود برمی گزینند.

تحصیل در بلژیک با توجه به نقش پر رنگ تسلط شهروندان بر زبان های گوناگون در کنار انگلیسی، کیفیت ایده آل ارائه آموزش و همچنین هزینه های مقرون به صرفه در قیاس با همسایگانی چون لوکزامبورگ مورد توجه مخاطبین می باشد. در پایتخت بلژیک دانش آموزان و دانشجویان از تخفیف های متعددی برخوردار می شوند و اگرچه دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا مشکل چندانی بابت پرداخت هزینه ای معادل با 1000€ (یورو) در سال نخواهند داشت، چنین تخفیف هایی برای دانشجویان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا که ملزم به پرداخت شهریه سالیانه 3500€ (یورو) جهت تحصیل در رشته تربیت بدنی هستند، بسیار کارآمد و مفید واقع خواهد شد.

مقایسه شهریه دانشگاه های تربیت بدنی در بلژیک

دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در بلژیک

سیستم آموزشی بلژیک پیرو نظام بولونیا بوده و این کشور دارای 6 دانشگاه مطرح است که در کنار ارائه طیف گسترده ای از رشته ها، آموزش به زبان های گوناگون آلمانی، فرانسوی و انگلیسی را در دستور کار خود قرار می دهند. کودکان بلژیکی موظف به سپری کردن یک دوره 12 ساله در مدارس این کشور بوده و تحصیل تا 18 سالگی اجباری می باشد. علاوه بر مدارس هنری KSO و مدارس فنی حرفه ای BSO مراکز آموزشی متعددی در این کشور با ارائه دوره هایی تحت عنوان STK افراد را برای ورود به بازار کار و یا فراگیری دوره های عملی رشته های گوناگون تربیت می نمایند. علاقه مندان به رشته تربیت بدنی می توانند پس از اخذ مدرک دیپلم CESS خود با شرکت در آزمون های مربوطه وارد دانشگاه گشته و پس از 3 سال مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه های ذیل دریافت نمایند:

  • University College West Flanders
  • University of Liège
  • Ghent University
  • High School Free Mosane Isell

شایان ذکر است که از میان موارد مذکور دانشگاه Ghent University دارای بیشترین تعداد کرسی ارائه شده و دانشجوی مرتبط با رشته تربیت بدنی است و همچنین پس از High School Free Mosane Isell بیشترین مقدار شهریه سالیانه اخذ شده نیز مربوط به این دانشگاه است. محبوب ترین شهر اما برای تحصیل رشته تربیت بدنی در مقطع کارشناسی ارشد Louvain-la-Neuve است که دانشگاه Catholic University of Louvain در آن واقع گشته و با ارائه 37 دوره کارآموزی برای دانشجویان تربیت بدنی به عنوان سرآمد مراکز آموزش عالی بلژیک شناخته می شود.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در بلژیک

دروس و گرایشات رشته تربیت بدنی در بلژیک

کسب مهارت های اساسی در انواع فعالیت های ورزشی، تحلیل و ارزیابی عملکرد ورزشی در سطوح مختلف و دستیابی به بینش اخلاقی مرتبط با ورزش از اصول آموزشی این رشته در کشور بلژیک هستند و با توجه به اینکه ورزش های فوتبال، دوچرخه سواری، تنیس و دو میدانی به ترتیب دارای بیشترین میزان محبوبیت در این کشور هستند، پر واضح است که تعداد دوره های آموزشی ارائه شده در این گرایشات بیشتر خواهد بود. افراد می توانند پس از شرکت در مصاحبه و اخذ نمره قبولی در آزمون عملی مرتبط با میزان آمادگی جسمانی، با تعیین گرایشات اصلی خود و سپری کردن واحدهای دروسی چون تربیت بدنی در مدارس، حرکت شناسی و آشنایی با آناتومی بدن همزمان با اخذ مدرک تحصیلی خود در مراکز و باشگاه های گوناگون مشغول به کار گردند.

موقعیت های شغلی رشته تربیت بدنی در بلژیک

با توجه به اینکه طبق برآوردهای صورت گرفته هزینه ماهیانه زندگی دانشجویان در بلژیک از 900€ الی 1100€ (یورو) متغیر می باشد، دستیابی به فرصت های ایده آل شغلی جزء مطالبات دانشجویان این رشته خواهد بود؛ در همین راستا باید عنوان داشت دستمزد ورزشکاران حرفه ای کشور بلژیک در سال 2021 معادل با 4810€ (یورو) در ماه بوده و این درحالی است که حقوق سالیانه فوتبالیست های لیگ این کشور 43855€ (یورو) عنوان گشته است. در نهایت باید اظهار داشت بلژیک جزء مقاصد مطلوب برای تحصیل در رشته تربیت بدنی می باشد و کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قادر به ارائه مفیدترین مشاوره ها در این زمینه برای شما عزیزان خواهند بود.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *