ویزای تحصیلی

رشته تربیت بدنی در ترکیه

رشته تربیت بدنی در ترکیه

در سال های اخیر، ترکیه مقصد عده زیادی از دانشجویان ایرانی بوده است و به نوعی، یکی از مقاصد محبوب برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان به شمار می رود. رشته تربیت بدنی در ترکیه در مقاطع گوناگون ارائه شده و متقاضیان این کشور میتوانند با اخذ پذیرش از دانشگاه های ترکیه، به هدف خود دست یابند. علاوه بر نزدیک بودن به ایران و تشابهات فرهنگی، عواملی از جمله پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی و هم چنین اعتبار بالای دانشگاه های ترکیه، موجب محبوبیت روز افزون این کشور به عنوان مقصدی برای مهاجرت شده است. شایان ذکر است که علاوه بر مهاجرت تحصیلی، سرمایه گذاری نیز از روش های مهاجرتی محبوب به شمار می رود. کارشناسان ما در تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی کرده اند تا با تهیه این مقاله، به سوالات شما عزیزان، از جمله موارد زیر پاسخ دهند.

کار ضمن تحصیل رشته تربیت بدنی در ترکیه

تمامی دانشجویان بین المللی که به دنبال کسب درآمد در طول تحصیل رشته تربیت بدنی در ترکیه هستند، می توانند در این کشور مشغول به کار شوند. به عبارت دیگر، یکی از اصلی ترین دلایل دانشجویان بین المللی برای تحصیل رشته تربیت بدنی در ترکیه، امکان کار حین تحصیل در این کشور می باشد. علاوه بر این، کار ضمن تحصیل در ترکیه مزیت های بی شماری را برای دانشجویان بین المللی به همراه دارد. اصلی ترین مزیت کار ضمن تحصیل در ترکیه، پوشش بخش عمده ای از شهریه دانشگاه های این کشور می باشد.

از سوی دیگر، دولت ترکیه با همکاری دانشگاه های این کشور مشاغل متعددی را دراختیار دانشجویان تربیت بدنی قرار داده است، از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

محبوب ترین مشاغل دانشجویی در ترکیه

دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در ترکیه

ترکیه از دانشگاه ها و مراکز آموزشی متعددی برخوردار بوده که تعداد زیادی از آن ها فعالیت بین المللی داشته و در عرصه جهانی، شناخته شده می باشند. با توجه به تعدد دانشگاه ها، متقاضیان تحصیل رشته تربیت بدنی در ترکیه از شانس بالاتری برای اخذ پذیرش در حوزه مورد نظر خود برخوردار بوده و می توانند دانشگاه های گوناگونی را برای تحصیل خود انتخاب نمایند. یکی از دانشگاه های ارائه دهنده، دانشگاه فیرات (Firat University) می باشد که در سال 1975 تاسیس شده و بیش از 45,000 دانشجوی داخلی و خارجی در این مرکز مشغول به تحصیل می باشند. این دانشگاه از 16 دانشکده، 19 مدرسه و مراکز دیگر تشکیل شده و طبق آمار اعلام شده از سوی منابع معتبر، در بین 1000 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است.

گرایشات و هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی در ترکیه

به دلیل ظرفیت های آموزشی گسترده ترکیه، قابل انتظار است که گرایشات گوناگونی از رشته های مختلف به دانشجویان و متقاضیان ارائه گردد. متقاضیان می توانند در گرایشات گوناگونی از جمله تربیت بدنی و ورزش، مدیریت ورزشی، و ورزش و سلامت، موفق به اخذ پذیرش تحصیلی گردند. شایان ذکر است که امکان تحصیل در رشته تربیت بدنی در دانشگاه های ترکیه در مقاطع گوناگون وجود دارد. هزینه تحصیل در ترکیه در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی پایین تر بوده و به دلیل سیاست های دولت در زمینه آموزش، دانشجویان کشورهای اطراف از جمله خاورمیانه، مشمول تخفیف در هزینه های تحصیل می گردند. هم چنین کمک هزنیه های تحصیلی نیز از سوی دولت این کشور ارائه می گردد که برای دریافت آن، فرد باید اثبات کند که از تمکن مالی کافی برخوردار نیست و رزومه تحصیلی مناسبی داراست.

هزینه تحصیل در ترکیه به تفکیک شهر
نام شهرهزینه (دلار آمریکا)
Istanbul$3000
Ankara$6568
Giresun$3489
Artvin$3269
Balikesir$3404
Diyarbakir$665
Elazig$3269
Erzincan$1000

گرایشات و هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی در ترکیه

نحوه اخذ ویزا برای رشته تربیت بدنی در ترکیه

متقاضیان اعزام دانشجو به ترکیه توجه داشته باشند که در مرحله اول، لازم است تا افراد از یکی از دانشگاه ها و یا مراکز آموزشی ترکیه، پذیرش تحصیلی دریافت نمایند. یه این منظور، مدارکی از جمله رزومه تحصیلی، مدرک زبان ترکی یا انگلیسی، گواهی تمکن مالی، انگیزه نامه و هزینه بررسی مدارک باید ارائه شده و افراد درخواست خود را به صورت آنلاین اعلام نمایند. شایان ذکر است که یکی از اصلی ترین مراحل مهاجرت تحصیلی به ترکیه قبولی در آزمون YÖS بوده که در برخی موارد، افراد با کسب امتیاز لازم در آزمون SAT می توانند به دانشگاه مورد نظر خود وارد گردند. پس از اخذ پذیرش تحصیلی، متقاضیان باید از طریق سایت سفارت ترکیه، پروسه اخذ ویزا را آغاز نموده و فرم های مربوطه را تکمیل نمایند. از مدارک مورد نیاز برای این فرآیند می توان به مواردی از جمله گواهی تمکن مالی، پاسپورت و گواهی سلامت اشاره نمود.

فرصت های شغلی کارشناسان تربیت بدنی در ترکیه

دانشجویان بین المللی و داخلی می توانند در طی دوران تحصیل خود در ترکیه به اشتغال پرداخته و به این صورت بخشی از هزینه های زندگی خود را تامین کنند. کار مربوطه می تواند در حوزه رشته تحصیلی فرد باشد و از این طریق منجر به گردآوریی رزومه کاری متناسب شده و یا در حوزه ای غیر مرتبط با تحصیل فرد باشد. شایان ذکر است که افراد می توانند پس از اتمام دوران تحصیل خود در ترکیه، اقامت این کشور را از طریق اشتغال به دست بیاورند. از فرصت های کاری رایج برای متخصصین حوزه تربیت بدنی در ترکیه می توان به مواردی از جمله فعالیت در تیم های ورزشی به عنوان کارشناس، تحلیلگر ورزشی و یا مربی گری به طور خصوصی، باشگاه ها و تیم ها اشاره نمود. شما عزیزان برای اخذ مشاوره در خصوص مهاجرت به ترکیه می توانید با کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات کلیدی در خصوص رشته تربیت بدنی در ترکیه

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در این بخش از مقاله تصمیم گرفته ایم تا به برخی از مهمترین سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم. برخی از این سوالات به شرح زیر می باشند:

  • شرایط پذیرش دانشگاه های ترکیه در رشته تربیت بدنی چگونه است؟ شرایط پذیرش در رشته تربیت بدنی در ترکیه بر خلاف اغلب کشورهای مدرن اروپایی در کوتاه ترین زمان ممکن صورت می گیرد.
  • آیا برای تحصیل رشته تربیت بدنی در ترکیه به مجوز اقامت این کشور نیاز داریم؟ تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تحصیل رشته تربیت بدنی در ترکیه هستند، باید در قدم اول برای دریافت مجوز اقامت این کشور اقدام نمایند.
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *