ویزای تحصیلی

رشته تربیت بدنی در دانمارک

رشته تربیت بدنی در دانمارک

کشور دانمارک از جمله سرزمین های کم جمعیت اروپایی بوده که پیشرفت های آموزشی در دانمارک موجب گشته تا تحصیل در شاخه های گوناگون نظیر رشته تربیت بدنی در دانمارک با استقبالی بیشتر مواجه شود. دانمارک در کنار جزایر فارو و گرینلند جزء جنوبی ترین سرزمین های واقع در حوزه اسکاندیناوی بوده که تنها همسایه آن کشور آلمان می باشد. آب و هوای مرطوب و پرباران در کنار مراتع و جلگه های حاصلخیز شرایط را برای اشتغال افرادی که علاقه چندانی به شهرنشینی ندارند فراهم آورده است و رودهای گودنا و اسکیرن وضعیت مطلوب این نواحی را مضاعف گردانیده. تربیت بدنی و ورزش در دانمارک طی دهه های اخیر با رشد و ترقی در زمینه های گوناگون همراه بوده و به فراخور آن کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توضیحاتی را پیرامون این موضوع ارائه خواهند نمود.

  • مزایای عمده تحصیل رشته تربیت بدنی در دانمارک کدامند؟
  • هزینه برآورد شده جهت تحصیل مقطع کارشناسی رشته مذکور در دانشگاه های دانمارک چه خواهد بود؟
  • برترین و باکیفیت ترین مراکز آموزش عالی ارائه دهنده دروس و گرایشات رشته تربیت بدنی در دانمارک کدامند؟
  • فرصت های شغلی مرتبط با این رشته اغلب در چه حوزه هایی خواهند بود؟
  • متوسط درآمد ورزشکاران حرفه ای دانمارک در سال 2021 چه میزان اعلام شده است؟

شرایط تحصیل رشته تربیت بدنی در دانمارک

دانمارک شادترین کشور دنیا بوده که دارای نظام آموزشی قدرتمند و ثبات اقتصادی شایان توجهی است؛ با توجه به نرخ بیکاری 4.85% در این کشور، افرادی که جهت تحصیل شهرهایی نظیر اودنس و کپنهاگ را برمی گزینند اغلب در تلاشند تا با دستیابی به فرصت های ایده آل شغلی تحت نظر کارفرمایان دانمارکی مشغول به کار گردند. درصد پایین فساد اداری در مراکز آموزشی این کشور چون دانشگاه ها، امکان تحصیل به زبان انگلیسی در مقاطع گوناگون، سطح کیفی قابل قبول تدریس و همچنین تعدد موسسات که با توزیع متناسب در 98 شهرستان این کشور واقع شده اند همگی از مزیت های اخذ ویزای تحصیلی دانمارک به شمار می آیند. همچنین باید خاطرنشان کرد استاندارد زندگی در دانمارک دارای شاخص 195.3 بوده که در بین سرزمین های اروپایی جایگاه بسیاری مطلوبی را نصیب این کشور می نماید.

پیرامون تربیت بدنی در دانمارک باید اظهار داشت که این رشته همواره روشی مناسب جهت ایجاد تغییرات اجتماعی و افزایش سلامت جسمانی افراد بوده است. همانطور که استحضار دارید خاستگاه شمار قابل توجهی از ورزش ها یونان قدیم بوده که از جمله آن ها می توان به کشتی، مشت زنی، دو میدانی و پرتاب دیسک اشاره کرد اما هم اکنون با توسعه مسابقات این ورزش ها، دانمارک و سایر کشورهای اروپایی به پرورش استعدادهای جوان در مراکز آموزشی می پردازند. باید توجه داشت که اگرچه تحصیل در شماری از دانشگاه های دانمارک نظیر University of Southern Denmark و Roskilde University به صورت رایگان امکانپذیر می باشد اما باید خاطرنشان کرد که رشته تربیت بدنی مشمول این قوانین نبوده و علت آن نیز درصد قابل توجه واحدهای عملی است که در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد قابل ارائه می باشد.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در دانمارک

دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در دانمارک

به رغم اینکه تنها یک دانشگاه در دانمارک، امکان تحصیل در مقطع دکتری رشته تربیت بدنی را برای دانشجویان فراهم آورده است، نمی توان از تعدد موسسات و آکادمی های ورزشی فعال در شاخه هایی نظیر فوتبال که در شهرهای رندرز و کپنهاگ واقع شده اند چشم پوشید. به هر روی هزینه سالیانه تحصیل رشته تربیت بدنی در دانمارک به فراخور مقطع تحصیلی و دانشگاه انتخابی از 8000€ الی 11000€ (یورو) متغیر بوده و ذکر این نکته حائز اهمیت است که پرهزینه ترین دانشگاه ارائه دهنده دروس تربیت بدنی نیز Aarhus University است که در شهر آرهوس واقع شده در بین 200 دانشگاه برتر جهان نیز جای دارد. در ادامه به معرفی برترین مراکز آموزش گرایشات تربیت بدنی در کشور دانمارک به تفکیک کرسی های ارائه شده پرداخته ایم:

عنوان مرکزتعداد دوره های ارائه شده
Aarhus University36
Tradium (Danish Business Academy /Minerva Trade School)22

نکات تحصیل رشته تربیت بدنی در دانمارک

محبوب ترین رشته های ورزشی در دانمارک به ترتیب عبارتند از فوتبال، هندبال، دوچرخه سواری و بدمینتون. با توجه به این موضوع قابل پیشبینی است که اغلب دانش آموزان و دانشجویان این رشته خواستار شرکت در مسابقات گروهی چنین ورزش هایی باشند. همچنین شرکت در دوره های مربیگری و اخذ مدرک معتبر نیز عموما مربوط به رشته های ورزشی مذکور بوده و ورزش هایی چون کشتی، تنیس روی میز و قایقرانی دارای ظرفیت های رشد بسیاری هستند.

در رابطه با هزینه زندگی دانشجویان در دانمارک باید اظهار داشت که اگرچه تعداد قابل توجهی از کشورهای اروپایی دارای هزینه ای کمتر زندگی برای دانشجویان می باشند، متقاضیان می بایست توجه داشته باشند که به رغم قرارگیری کپنهاگ، پایتخت دانمارک، در بین 15 شهر گران جهان برای زندگی ساکنین این شهر از سطح رفاه اجتماعی و اقتصادی بیشتری نیز برخوردار خواهند بود. ذکر این نکته حائز اهمیت است که هزینه ماهیانه زندگی دانشجویان در کپنهاگ 1400€ (یورو) عنوان شده و این درحالی است که هزینه زندگی در این شهر 40% بالاتر از سایر نواحی کشور دانمارک می باشد.

مقایسه هزینه زندگی دانشجویی در کپنهاگ و سایر شهرهای دانمارک

موقعیت های شغلی رشته تربیت بدنی در دانمارک

کشور دانمارک نیز همچون سایر کشورهای اروپایی علاوه بر موقعیت های شغلی مرتبط با مربیگری و یا تدریس در دانشگاه و مدارس به عنوان معلم، تخصص هایی چون شیوه آب درمانی با استفاده از تئوری های این رشته را برای فارغ التحصیلان این رشته در نظر گرفته است. ورزشکاران دانمارکی نیز از حقوق مطلوبی برخوردار بوده و این موضوع زمانی عیان می گردد که واقف باشیم دستمزد ماهیانه فوتبالیست های این کشور به طور متوسط 45000DKK (کرون دانمارک) برآورد شده. همچنین دانشجویان نیز می توانند همزمان با تحصیل خود جهت تسهیل پرداخت شهریه های دانشگاهی به فعالیت در آکادمی های سطح شهر و آموزش کودکان مبادرت ورزند. در پایان شما عزیزان می توانید جهت دستیابی به اطلاعات جامع و کامل در ارتباط با چگونگی اخذ ویزای تحصیلی دانمارک و شرایط زندگی با همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به صورت تلفنی یا حضوری ارتباط حاصل نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *