ویزای تحصیلی

رشته تربیت بدنی در سوئیس

رشته تربیت بدنی در سوئیس

کشور سوئیس با توجه به جاذبه های فراوان در حوزه های گوناگونی چون آموزش، گردشگری و کیفیت بالای زندگی شهروندی همواره جزء مقاصد محبوب مهاجرین بوده و طی سال های اخیر با رشد سیستم آموزشی این کشور تحصیل رشته تربیت بدنی در سوئیس به یکی از موضوعات قابل بحث و بررسی تبدیل گشته که علاقه مندان به فعالیت در حوزه هایی چون مربیگری می توانند در پی کسب اطلاعاتی پیرامون آن باشند. به رغم اینکه سوئیس و شهرهای اصلی آن مکررا در فهرست پرهزینه ترین مقاصد انتخابی برای تحصیل و زندگی قرار گرفته اند، همچنان از شمار علاقه مندان به اخذ ویزای تحصیلی سوئیس کاسته نشده و شایان ذکر است که بیش از 9,000 دانشجوی بین المللی در دانشگاه های این کشور حضور دارند. در ادامه این مقاله کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه توضیحاتی جامع در باب رشته تربیت بدنی در سوئیس همراه شما عزیزان خواهند بود.

  • معتبرترین مراکز آموزشی رشته تربیت بدنی در سوئیس کدامند؟
  • چه بخشی از واحدهای درسی ارائه شده در مقطع کارشناسی رشته تربیت بدنی متعلق به دروس و کارگاه های عملی می باشد؟
  • نقاط ضعف و قوت سیستم آموزشی سوئیس کدامند؟
  • فارغ از آکادمی های ورزشی واقع در شهر بازل، سایر نواحی این کشور از چه امکاناتی برخوردار هستند؟

معرفی علوم ورزشی در کشور سوئیس

سوئیس در کنار برخورداری از زیبایی های طبیعی چون رشته کوه آلپ و دریاچه ژنو دارای تاریخچه ای به قدمت دو هزار سال بوده و هم اکنون برخی از ساکنین شهرهایی چون زوریخ وام دار فرهنگ، مذهب و آداب و رسوم مردمان پیشین این نواحی هستند. باید توجه داشت که سوئیس کشوری محصور در خشکی بوده و از همسایگان آن می توان به آلمان، اتریش و ایتالیا اشاره کرد. سوئیس در گذشته متشکل از سه کانتون اصلی بوده اما هم اکنون شهرهایی چون ژنو، برن، بازل و لوزان مهم ترین و پرجمعیت ترین تقسیمات جغرافیایی آن را تشکیل می دهند. سوئد و سوئیس دارای بیشترین سن امید به زندگی در میان کشورهای اروپایی هستند و باید خاطرنشان کرد به علت قرارگیری کشور سوئیس در رده نخست بهترین سرزمین های جهان از لحاظ سطح رفاه اجتماعی شهروندان، محبوبیت این کشور در سال 2021 دوچندان شده است.

رشته تربیت بدنی اما همانگونه که مستحضرید تلفیقی از دروس تئوری و عملی بوده که دارای ارتباط گسترده ای با واحدهای روانشناسی و علوم تربیتی می باشند. همچنین باید خاطرنشان کرد دانشجویان این رشته جهت آشنایی با ساختار بدن و پیشگیری از هرنوع آسیب دیدگی، علاوه بر موارد مذکور ملزم به سپری نمودن واحدهای دروسی چون فیزیولوژی و شناخت انواع مفصل خواهند بود. تربیت بدنی دارای گرایش های متنوع و جذابی در مقاطع بالاتر بوده و از بازار کار مطلوبی نیز در قیاس با بسیاری از رشته های محبوب دانشگاهی برخوردار می باشد. دانش آموختگان رشته مذکور علاوه بر توان جسمی، نیازمند قدرت بالای ذهنی و روانی برای سپری نمودن قریب به 138 واحد درسی در دوره کارشناسی می باشند. شایان ذکر است که در مطلوب ترین حالت 35% واحدهای دانشگاهی به دروس عملی اختصاص خواهند یافت.

تاریخچه رشته تربیت بدنی در سوئیس

تاریخچه رشته تربیت بدنی در سوئیس

ورزش در سوئیس دارای جایگاه ثابتی میان مردم بوده و به عنوان مثال استادیوم های فوتبال همواره با استقبال خوبی برای برگزاری مسابقات میان تیم های گوناگون مواجه هستند. تیم ملی این کشور در سال 1924 تشکیل شده و تا به امروز جایگاه خود را به خوبی تثبیت نموده است. کشتی سوئیسی نیز تحت عنوان یت شوینگن شناخته شده و دارای علاقه مندان خاص خود در نواحی بومی این کشور می باشد. از دیگر ورزش های بومی سوئیس که خاستگاه آن نواحی روستایی این کشور می باشد می توان به هورناشن اشاره نمود که دارای شباهت بسیاری با ورزش بیسبال و قوانین موجود در آن می باشد. به هر روی همچنانیکه نمی توان سوئیس را در رشته های مختلف ورزشی جزء سرآمدان در سطح قاره سبز دانست، نمی توان ظرفیت های گوناگون آن در پرورش ورزشکاران ماهر را نیز انکار نمود.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در سوئیس

اغلب مردمان سوئیس به زبان آلمانی تسلط دارند و شایان توجه است که شهروندان نواحی غربی این کشور فرانسوی را زبان اصلی خود می دانند؛ با این وجود زبان انگلیسی در میان شهروندان سوئیسی رواج داشته و امکان تحصیل به زبان انگلیسی در دانشکده های تربیت بدنی چون W. Mengisen نیز فراهم می باشد. تحصیل کارشناسی تربیت بدنی در سوئیس نیازمند زمانی 4 ساله بوده و ذکر این نکته حائز اهمیت است که اگرچه دانشگاه های دولتی سوئیس سالانه 3100€ (یورو) به طور میانگین از دانشجویان رشته تربیت بدنی در مقطع کارشناسی به عنوان شهریه تحصیلی اخذ می نمایند، حداقل هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور 9000€ (یورو) در سال عنوان شده است.

مقایسه شهریه دانشگاه های دولتی و خصوصی سوئیس

در ادامه به معرفی چند دانشگاه معتبر ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در سوئیس پرداخته ایم:

عنوان دانشگاهنام شهری که در آن واقع شده
Markus Gerber. University of Baselبازل
Uwe Pühse. University of Baselبازل
Rose-Marie Repond. Bern University of Applied Sciencesبرن
W. Mengisen Universityبازل

نکات تحصیل رشته تربیت بدنی در سوئیس

محبوب ترین ورزش ها نزد مردمان سوئیس به ترتیب عبارتند از تنیس، فوتبال، هاکی روی یخ و ورزش های زمستانی؛ از سال 1972 تاکنون ورزشکاران سوئیسی همواره جزء برترین های رشته اسکی بوده و اند و علت آن نیز سابقه بسیار ورزش هایی چون اسکی و پرتاب دیسک در رشته های کوه های آلپ بوده است که در گذشته آن را اشتین اشتوسن می نامیدند. سنت موریتز یکی از محبوب ترین موقعیت های مکانی برای ورزش های زمستانی در سوئیس است که در ماه فوریه بیش از 40000 نفر در آن به انواع فعالیت های ورزشی مشغولند. از مشهورترین ورزش های این ناحیه می توان به اسب سواری روی یخ اشاره کرد که مردم سوئیس دارای تبحر بسیاری در آن هستند.

همچنین راگبی و بسکتبال از سایر ورزش های محبوب نزد شهروندان سوئیس هستند که امکان تحصیل آن ها علاوه بر دانشگاه در مراکزی چون High School of Health Vaud شهر لوزان نیز فراهم آورده شده. در پایان شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به تحصیل رشته تربیت بدنی در سوئیس با همکاران مجرب و توانای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *