ویزای تحصیلی

رشته تربیت بدنی در شیلی

رشته تربیت بدنی در شیلی

شیلی، یکی از کشورهای آمریکای جنوبی بوده که هر ساله دانشجویان بین المللی از سایر کشورها، اقدام به تحصیل در دانشگاه های آن می نمایند. رشته تربیت بدنی در شیلی در دانشگاه ها و مراکز آموزشی این کشور ارائه شده و یکی از صدها گزینه موجود برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی به شمار میرود. علم ورزش سال هاست که به صورت یک رشته دانشگاهی درآمده و افراد زیادی آن را به طور آکادمیک دنبال کرده اند. هم اکنون گرایشات گوناگونی از این رشته در سراسر کشورهای جهان وجود دارد و آمار فراغ التحصیلان آن ها، روز به روز در حال افزایش است. همکاران ما در تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی داشته اند تا با تهیه این مقاله، اطلاعاتی کاربردی در اختیار شما قرار داده و به بخشی از سوالات پر تکرار، از جمله موارد زیر پاسخ دهند:

  • تحصیل در کشور شیلی به چه زبان هایی امکان پذیر است؟
  • هزینه تحصیل در کشور شیلی چه مقدار می باشد؟
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی شیلی چه مواردی را در بر می گیرد؟
  • فرصت های شغلی موجود برای فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی در شیلی کدامند؟

نظام آموزشی در شیلی

کشور شیلی به پایتختی شهر سانتیاگو، در همسایگی کشورهایی از جمله آرژانتین، پرو و بولیوی قرار گرفته و حدودا 6 کیلومتر با اقیانوس آرام خط ساحلی دارد. شیلی یکی از کشورهای توسعه یافته و با ثبات در آمریکای جنوبی به شمار می رود و روند رو به رشد آن در شاخص هایی از جمله توسعه انسانی، آزادی اقتصادی، رقابت پذیری در تجارت و اقتصاد و درآمد سرانه، به طور قابل توجهی موفقیت آمیز بوده است. شیلی از لحاظ جمعیتی یک کشور نسبتا یک دست بوده و ساکنین آن غالبا اسپانیایی تبار هستند. زیان رسمی شیلی، زبان اسپانیایی بوده که گویش شیلیایی آن در بین مردم رایج است و فهم آن دشوار می باشد. دولت شیلی، مهاجرت تحصیلی خارجی ها را بلامانع دانسته و این افراد می توانند از طریق تحصیل در مدارس، دانشگاه ها، مراکز آموزشی و کالج های زبان، در این کشور اقامت داشته باشند.

نمودار تغییرات نرخ بیکاری در شیلی

دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در شیلی

سیستم آموزشی شیلی نیز همانند سایر بخش های آن در شرایط خوبی قرار داشته و مورد توجه دولت قرار می گیرد. دانشگاه های شیلی از اعتبار آموزشی بالایی در آمریکای جنوبی و جهان برخوردار بوده و همین امر علت تقاضا برای تحصیل در این کشور را توجیه می کند. یکی از ملزومات تحصیل در دانشگاه های شیلی، آزمون ورودی به نام PSU می باشد و افراد برای تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور، حتما باید نمره بالایی کسب نمایند. از معتبر ترین دانشگاه های این کشور، دانشگاه شیلی (University of Chile) می باشد که در سال 1842 در پایتخت این کشور تاسیس شد. این دانشگاه یک دانشگاه دولتی بوده و عنوان ششمین دانشگاه برتر در میان دانشگاه های آمریکای لاتین را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه دارای 7 دانشکده بوده و علاوه بر تربیت بدنی، رشته هایی از جمله پزشکی و مهندسی را نیز ارائه می کند.

گرایشات و هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی در شیلی

با توجه به اعتبار و قدمت بالای دانشگاه های شیلی، طبیعی است که فعالیت های علمی متعدد این کشور منجر به ارائه گرایشات گوناگون از رشته های مختلف در دانشگاه های آن گردد. رشته تربیت بدنی نیز شامل مورد ذکر شده می شود و در حال حاضر گرایشات گوناگونی از این رشته در دانشگاه های دولتی و خصوصی شیلی ارائه می گردند. از گرایشات موجود، می توان به مواردی از جمله ورزش و مدیریت، تربیت بدنی و سلامت و ورزش و فعالیت های انسانی اشاره نمود. دوره های کارشناسی در این کشور 4 ساله، کارشناسی ارشد 1 الی 2 ساله و دکتری، 3 الی 4 ساله می باشند. هزینه تحصیل در شیلی، بر اساس فاکتوهای گوناگونی تعیین می گردد و هزینه مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی آن، بالاتر است. علاقه مندان می توانند برای اطلاعات بیشتر مقاله دانشگاه های رایگان شیلی را مطالعه نمایند.

نام شهرتعداد دانشگاههزینه (دلار آمریکا)
Santiago2$2584
Antofagasta1$3535
Nunoa1$2222
Providencia1$1935

نحوه اخذ ویزا جهت تحصیل رشته تربیت بدنی در شیلی

نحوه اخذ ویزا جهت تحصیل رشته تربیت بدنی در شیلی

ویزای تحصیلی شیلی، به افرادی ارائه می گردد که پذیرش یکی از دانشگاه ها و یا مراکز آموزشی این کشور را اخذ نموده و از صلاحیت لازم برای زندگی در این کشور برخوردار باشند. برای اخذ پذیرش افراد باید با مرکز آموزشی مورد نظر در ارتباط بوده و مدارکی از جمله ریز نمرات و رزومه تحصیلی، گواهی تمکن مالی، انگیزه نامه و فرم های اخذ پذیرش را ارائه نمایند. پس از اخذ پذیرش افراد باید با مراجعه به کنسولگری شیلی و ارائه مدارکی از جمله مدرک معتبر زبان، پاسپورت معتبر، مدارک هویتی، عکس پاسپورتی، گواهی سلامت، گواهی عدم سو پیشینه، گواهی تمکن مالی و هزینه های بررسی مدارک، اقدام به اخذ ویزای تحصیلی شیلی نمایند. شایان ذکر است که زبان تحصیل در این کشور، اسپانیایی و انگلیسی بوده و افراد به فراخور رشته و دانشگاه انتخابی خود، باید مدرک تسلط بر زبان اسپانیایی و یا IELTS 6 ارائه نمایند.

فرصت های شغلی رشته تربیت بدنی در شیلی

دانشجویان مشغول به تحصیل در رشته تربیت بدنی در شیلی، می توانند در دوران تحصیل خود به طور پاره وقت مشغول به کار شده و بخشی از هزینه های زندگی خود در شیلی را پوشش دهند. پس از اتمام دوران تحصیل اعتبار ویزای تحصیلی به پایان رسیده و افراد ملزم به بازگشت به کشور خود می باشند اما از طریق روش هایی از جمله اشتغال، می توان ویزای کاری شیلی را دریافت نمود و اقامت خود را در این کشور تمدید کرد. از موقعیت های شغلی رایج برای فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی در شیلی، می توان به مواردی از جمله مربی گری در باشگاه ها، تیم های ورزشی، مدارس و یا به طور خصوصی اشاره نمود. علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به شیلی و سایر کشورهای آمریکای لاتین، می توانند همه روزه با کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *