ویزای تحصیلی

رشته تربیت بدنی در قبرس

رشته تربیت بدنی در قبرس

رشته تربیت بدنی یکی از مهم ترین رشته های آکادمیک در دنیای علمی امروز می باشد و هدف آن، جلوگیری از آسیب های فیزیکی و بهبود وضعیت سلامت و ورزش در ورزشکاران می باشد. تحصیل رشته تربیت بدنی در قبرس و ترکیه و سایر کشورهای نزدیک به ایران امکان پذیر بوده و از بهترین گزینه ها برای متقاضیان تحصیل می باشد. دانشگاه های قبرس و به طور کلی، سیستم آموزشی قبرس استانداردهای جهانی را رعایت کرده و مدرک اخذ شده از مراکز تحصیلی این کشور از اعتبار مناسبی برخوردار می باشد. علاوه بر تحصیل در دانشگاه های قبرس، ثبت نام درکالج های آموزش زبان نیز منجر به اخذ ویزای تحصیلی این کشور می گردد. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تهیه این مقاله سعی در برطرف کردن ابهامات شما عزیزان و پاسخ به برخی سوالات، از جمله موارد زیر داشته اند:

  • تحصیل در قبرس به چه زبان هایی امکان پذیر است؟
  • هزینه تحصیل در قبرس چه مقدار می باشد؟
  • معتبر ترین مراکز آموزشی قبرس کدامند؟
  • پروسه مهاجرت تحصیلی به قبرس چه مراحلی را در بر می گیرد؟

نظام آموزشی در قبرس

قبرس یکی از کشورهایی است که به دلیل هزینه های پایین تحصیل و زندگی، اعتبار بالای مدرک و هم چنین آب و هوای ایده آل، به یکی از محبوب ترین کشورها در بین هم رده های خود تبدیل شده است. زبان های یونانی و ترکی، رو زبان رسمی این کشور می باشند و زبان انگلیسی نیز در بین ساکنین رایج است. با توجه به نوع دانشگاه انتخابی، افراد می توانند به زبان های ترکی و یا یونانی تحصیل نموده و یا کورس هایی به زبان انگلیسی اخذ نمایند. سال تحصیلی در دانشگاه های دولتی قبرس، از سپتامبر آغاز شده و تا ماه می ادامه پیدا می کند. آموزش در دانشگاه های خصوصی، بازه زمانی بین ماه های اکتبر تا ژوئن را در بر می گیرد. در دانشگاه های خصوصی، دروس به زبان انگلیسی ارائه شده و افراد ملزم به ارائه مدرک زبان معتبر، از جمله IELTS، می باشند.

نمودار تغییرات نرخ سواد در قبرس

دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در قبرس

همانطور که ذکر شد، قبرس از ظرفیت های آموزشی بالایی برخوردار بوده و دانشگاه های معتبر متعددی در این کشور واقع شده اند. پایتخت قبرس، شهر زیبای نیکوزیا، در زمینه تحصیلات و آموزش نیز مهم ترین شهر قبرس به شمار رفته و دانشگاه های متعددی در این شهر وجود دارند. یکی از مهم ترین دانشگاه های قبرس دانشگاه نیکوزیا (University of Nicosia) می باشد که با ارائه گرایشات متعدد از شاخه های علمی گوناگون در تمامی مقاطع، یکی از بهترین گزینه ها برای متقاضیان تحصیل در این کشور می باشد. علیرغم قدمت پایین، این دانشگاه توانسته عملکردی مطلوب در داخل و خارج از قبرس از خود نشان دهد. دانشگاه فردریک (Frederick University) یکی دیگر از مراکز آموزشی قبرس بوده که خصوصی می باشد و محیطی ایده آل برای دانشجویان شناخته می شود. این دانشگاه نیز قدمتی 56 ساله دارد و هیئت علمی آن را اساتید مجرب متعددی تشکیل داده اند.

نام دانشگاهرتبه در جهان بر اساس رتبه بندی THE 2021
University of Cyprus501
University of Nicosia801
Frederick University5439
European University Cyprus4018
university of central lancashire cyprus7815

گرایشات و هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی در قبرس

رشته تربیت بدنی در حال حاضر یکی از رشته های مهم آکادمیک در حوزه سلامت بوده و نیاز به متخصصین این حوزه در جامعه هر روز بیشتر از گذشته احساس می شود. ارائه گرایشات گوناگون رشته تربیت بدنی در دانشگاه های دولتی و خصوصی قبرس از مهم ترین مزایا برای متقاضیان تحصیل ر این رشته به شمار می رود. از گرایشات محبوب تربیت بدنی در این کشور می توان به مواردی از جمله تربیت بدنی و علوم سلامت، مدیریت ورزش و فعالیت های انسانی و سلامت اشاره نمود. گرایشات ذکر شده و مقاطع گوناگون ارائه می گردند. افراد در صورت برخورداری از رزومه تحصیلی و مدارک مور تایید دانشگاه مقصد، می توانند موفق به اخذ پذیرش گردند. تحصیل در کشور قبرس در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی مقرون به صرفه بوده و هزینه سالیانه تحصیل در مقطع کارشناسی به طور میانگین $5580 (دلار آمریکا) اعلام شده است.

گرایشات و هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی در قبرس

نحوه اخذ ویزا جهت تحصیل رشته تربیت بدنی در قبرس

پروسه مهاجرت تحصیلی به قبرس همانند سایر کشورهای اروپایی می باشد. در مرحله اول متقاضیان باید با دانشگاه مورد نظر خود ارتباط برقرار نموده و مدارک لازم و هزینه های مورد نیاز برای این مرحله را ارائه و پرداخت نمایند. از مدارک اصلی این مرحله می توان به مواردی از جمله رزومه تحصیلی و ریز نمرات مقاطع پیشین، مدرک زبان معتبر، انگیزه نامه و گواهی تمکن مالی اشاره کرد. پس از اخذ پذیرش، افراد باید هزینه های لازم برای صدور ویزا را پرداخت نموده و مدارک مورد نیاز را به کنسولگری قبرس ارائه دهد. مدارک الزامی برای این مرحله از پروسه مهاجرت تحصیلی به قبرس عبارتند از: پاسپورت معتبر، گواهی تمکن مالی، مدارک هویتی از جمله شناسنامه، عکس پاسپورتی، گواهی سلامت، گواهی عدم سو پیینه، نامه چذیرش از یکی از مراکز آموزشی قبرس، مدرک زبان معتبر، مدارک مربوط به اسکان در قبرس و بورسیه تحصیلی در صورت وجود.

فرصت های شغلی رشته تربیت بدنی در قبرس

پس از مهاجرت تحصیلی و آغاز زندگی در یک کشور خارجی، درصد زیادی از دانشجویان تصمیم به اشتغال می گیرند. طبق قوانین دولت قبرس، کار به صورت پاره وقت برای دانشجویان خارجی بلامانع بوده و در صورت عدم تحت تاثیر قرار دادن وضعیت تحصیلی فرد، می تواند ادامه یابد به عنوان منبع درآمد فرد تلقی گردد. پس از اتمام دوران تحصیل و اعتبار ویزای تحصیلی، افراد ملزم به بازگشت به کشور خود هستند؛ اما در صورتی که در قبرس اشتغال یابند می توانند ویزای کاری این کشور را اخذ نموده و اقامت خود را تمدید کننند. از موقعیت های شغلی رایج برای دانش آموختگان رشته تربیت بدنی، می توان به مواردی از جمله مربیگری و آموزش ورزش در باشگاه ها و تیم های ورزشی اشاره نمود. علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با تیم وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

امتیاز دهید

4 دیدگاه برای “رشته تربیت بدنی در قبرس

  1. حسين گفت:

    سلام وقت بخير من ليسانس حسابداري دارم ميتونم در مقطع ارشد تربيت بدني بخونم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر رشته شما ارتباطی نداره با تربیت بدنی. رشته های علوم زیستی و رشته هایی که مرتبط هستند می تونن اقدام کنند

  2. سیاوش کارگرپژوه گفت:

    سلام وقت شمابخیر، بنده لیسانس تربیت بدنی با معدل حدودا 14 دارم ، میتونم برای مقطع ارشد اقدام کنم؟؟؟ گرایش آسیب شناسی ورزشی

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله محدودیتی در این رابطه نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *