ویزای تحصیلی

رشته تربیت بدنی در مالتا

رشته تربیت بدنی در مالتا

کشور مالتا یکی از مقاصد محبوب برای تحصیل می باشد و رشته های گوناگونی از جمله رشته تربیت بدنی در مالتا علاقه مندان را به این کشور میکشاند. مالتا کشوری کوچک در جنوب اروپا و دریای مدیترانه است که پایتخت آن شهر والتا می باشد. این کشور در دوره های تاریخی گوناگون مستعمره کشورهایی از جمله اسپانیا، ترکیه، انگلیس و غیره بوده و در سال 1964 به استقلال رسید. در سال های اخیر این کشور مورد توجه عده بیشتری از متقاضیان مهاجرت قرار گرفته و علاوه بر مهاجرت تحصیلی، روش هایی از جمله سرمایه گذاری نیز روش مناسبی برای اخذ ویزای این کشور می باشند. در این مقاله که توسط تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به رشته تحریر درآمده است، به بخشی از سوالات پر تکرار شما عزیزان از جمله موارد زیر، پاسخ داده ایم:

  • زبان تحصیل در دانشگاه های مالتا چیست؟
  • هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی در مالتا چه بازه ای را در بر می گیرد؟
  • مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی مالتا کدامند؟
  • فرصت های شغلی رایج برای فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی در مالتا شامل چه مواردی می شود؟

نظام آموزشی در مالتا

همان طور که پیش تر ذکر شد، طی سال های اخیر بر آمار متقاضیان مهاجرت به مالتا، به خصوص مهاجرت تحصیلی بیشتر شد است. از دلایل محبوبیت این کشور اروپایی کوچک می توان به کیفیت آموزشی آن اشاره نمود. مراکز تحصیلی مالتا از اعتبار بالایی برخوردار بوده و پذیرای دانشجویان بین المللی در تمامی مقاطع می باشند. زبان رسمی در کشور مالتا، زبان مالتی و انگلیسی می باشد. تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های مالتا امکان پذیر بوه و رشته ها و گرایشات زیادی به این زبان ارائه می گردند. در صورت عدم برخورداری از مدرک زبان، افراد می توانند از مراکز آموزش زبان در مالتا پذیرش دریافت نموده و پس از اتمام دوره خود، جهت ورود به دانشگاه های این کشور اقدام نمایند. این دوره ها 8 ماهه الی یک ساله بوده و هزینه آن ها بازه ای بین 3000€ الی 4000€ (یورو) را در بر می گیرد.

اطلاعاتی در مورد کشور مالتا
پایتختوالتا
مرکز اقتصادیسلیمه
بزرگترین شهربیر کیرکارا
جمعیتکم تر از 450000 نفر
واحد پول€ (یورو)
شاخص توسعه انسانی0.878
عضویت در مجامع مهمعضو اتحادیه اروپا و کشورهای هم سود

دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در مالتا

دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در مالتا

رشته تربیت بدنی یکی از هزاران گزینه موجود برای متقاضیان تحصیل در مالتا به شمار رفته و علاقه مندان می تونند در مقاطع گوناگون این رشته ادامه تحصیل دهند. یکی از دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در مالتا، دانشگاه مالتا (University of Malta) می باشد. این دانشگاه یکی از قدیمی ترین مراکز تحصیلی در اروپا و مالتا به شمار رفته (تاسیس در سال 1769) از شعب گوناگونی در سرتاسر مالتا برخوردار است. علاوه بر رشته تربیت بدنی رشته های گوناگونی دیگر در تمامی مقاطع در این دانشگاه ارائه می شوند که در تبدیل مالتا به مقصدی محبوب برای مهاجرت تحصیلی موثر بوده است. یکی دیگر از مراکز آموزشی مالتا، کالج هنر، علم و تکنولوژی مالتا بوده (Malta College of Arts, Science and Technology) که در سال 2001 تاسیس شد و انیستیتوهای گوناگونی از جمله علوم کاربردی، مهندسی و هنر را در بر می گیرد.

هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی در مالتا

با کمی مقایسه با کشورهای مطرح اروپایی در می یابیم که هزینه تحصیل در مالتا مبلغ بالایی را در بر نگرفته و مقرون به صرفه می باشد. طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی منابع معتبر، هزینه تحصیل مقطع کارشناسی در مالتا، بازه گوناگونی بین 2000€ الی 6000€ (یورو) در سال را در بر می گیرد. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در مالتا به طور میانگین هزینه ای برابر با 1080€ (یورو) در سال را شامل شده و هم چنین مقطع دکتری در مالتا بین 2000€ الی 12000€ (یورو) هزینه در پی خواهد داشت. قابل ذکر است که دولت مالتا برای آسان تر کردن مهاجرت تحصیلی، کمک هزینه ها و بورسیه هایی را نیز ارائه می دهد که عموما هزینه های دانشگاه فرد را پوشش می دهند. در صورت عدم دریافت بورسیه کامل، کار دانشجویی در مالتا بلامانع بوده و افراد می توانند از این طریق درآمدزایی کنند.

نمودار مقایسه هزینه تحصیل کارشناسی در مالتا و انگلستان

نحوه اخذ ویزای تحصیلی مالتا

همانند پروسه مهاجرت تحصیلی به سایر کشورهای اروپایی، مهاجرت به مالتا نیز شامل دو مرحله اساسی می باشد: اخذ پذیرش تحصیلی از یکی از مراکز آموزشی و دانشگاه های واقع شده در مالتا و ارائه درخواست جهت اخذ ویزای تحصیلی این کشور. به منظور دریافت پذیرش از مراکز تحصیلی واقع شده در مالتا، افراد باید در ابتدا از طریق سایت دانشگاه مورد نظر خود، مدارک لازم و درخواست خود را ارائه داده و سپس در صف بررسی مدارک قرار بگیرند. از اسناد مورد نیاز برای این مرحله از پروسه مهاجرت تحصیلی می توان به مواردی از جمله گواهی تمکن مالی، مدارک هویتی، ریز نمرات مقطع تحصیلی پیشین، رزومه کاری در صورت وجود و مدرک زبان اشاره کرد. پس از دریافت پذیرش، متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی در مالتا می بایست با ارائه مدارکی از جمله پاسپورت معتبر، گواهی تمکن مالی و گواهی سلامت به کنسولگری این کشور مراجعه نمایند.

فرصت های شغلی رشته تربیت بدنی در مالتا

یکی از دلایلی که مهاجرت تحصیلی همواره به عنوان امن ترین روش و پر مزیت ترین راه به شمار می رود، ساده تر بودن مسیر فرد در اخذ اقامت کشور مقصد می باشد. دانشجویان رشته تربیت بدنی می توانند پس از اتمام تحصیل خود در مالتا، در سایت های کاریابی مشاغل مرتبط را جست و جو نموده و رزومه خود را ارسال نمایند. در صورت پذیرفته شدن در مصاحبه، افراد می توانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری مالتا تبدیل کنند و اقامت موقت این کشور را دریافت نمایند. از فرصت های کاری رایج برای فارغ التصحیلان رشته تربیت بدنی در مالتا می توان به مواردی از جمله مربی گری و فعالیت به عنوان کارشناس ورزشی در تیم ها و یا مراکز ورزشی اشاره نمود. علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر، می توانند همه روزه با مشاورین مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *