ویزای تحصیلی

رشته تربیت بدنی در مالزی

رشته تربیت بدنی در مالزی

با توجه به پیشرفت چشمگیر سرزمین های جنوب شرق آسیا در حوزه های اقتصاد و آموزش، اخذ پذیرش جهت تحصیل شاخه هایی چون رشته تربیت بدنی در مالزی به یکی از دغدغه های علاقه مندان به مهاجرت و دریافت مدرک تحصیلی از دانشگاه های معتبر در سال های اخیر بدل گشته؛ مالزی یکی از کشورهای درحال توسعه این منطقه جغرافیایی بوده و همه ساله نظر قشر وسیعی از مهاجران را به خود جلب می کند. باید خاطرنشان کرد که پس از همه گیری ویروس کرونا و با کاهش شمار متقاضیان اخذ ویزای گردشگری، دریافت ویزای تحصیلی و اخذ پذیرش از دانشگاه های مالزی به هدف درصد قابل توجهی از علاقه مندان تبدیل شده است. در ادامه این مقاله که توسط تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده قصد داریم همراه شما عزیزان به بررسی چگونگی تحصیل تربیت بدنی در بهترین شهرهای مالزی برای تحصیل بپردازیم.

  • بارزترین ویژگی های مثبت تحصیل در دانشگاه های مالزی کدامند؟
  • دروس و گرایشات رشته تربیت بدنی در مراکز آموزش عالی کشور مالزی به چه شرحی است؟
  • اخذ ویزای تحصیلی مالزی چه شامل فرآیندی می باشد؟
  • هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور به چه صورتی خواهد بود؟

تاریخچه رشته تربیت بدنی در مالزی

مالزی یکی از کشورهای زیبا با سواحل متعدد در جنوب شرقی آسیا بوده و تنوع جاذبه های طبیعی و مناطق گردشگری آن موجب گشته تا به یکی از محبوب ترین مقاصد توریست ها بدل شود. اگرچه وجود رستوران های معروف و آسمان خراش ها در سطح شهرهایی چون کوالالامپور موجب ایجاد تناقضی میان فرهنگ قومی و سنتی و جاذبه های پست مدرن گشته، مهاجران در اغلب اوقات درصد بالایی از رضایتمندی را پس از سفر به این کشور اعلام می دارند. مالزی دارای 3 سرزمین فدرال و 13 ایالت بوده که علی رغم وجود تعداد قابل توجهی از پیروان ادیان بودایی و مسیحی، عمده ساکنین این مناطق را مسلمانان تشکیل می دهند. طبق رتبه بندی اعلام شده از سوی QS در سال 2021 مالزی در جایگاه 26 جهان از لحاظ کیفیت آموزش قرار گرفته و 4 دانشگاه این کشور نیز در بین برترین های دنیا جای دارند.

امنیت حاکم بر شهرهای مالزی، امکان آشنایی با فرهنگ ها و ملیت های گوناگون و برخورداری دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی از امکانات طراز اول موجب گشته تا بسیاری از علاقه مندان به ورزش و تحصیل در رشته تربیت بدنی، دانشگاه های ممتاز مالزی را به عنوان مقصد خود برگزینند. شایان ذکر است که به رغم انتخاب زبان مالایی به عنوان زبان رسمی مردمان این سرزمین، امکان تحصیل رشته تربیت بدنی به زبان انگلیسی در موسسات و دانشگاه ها فراهم بوده و همچنین دانشجویان قادر خواهند بود با شرکت در دوره های تعیین شده، به اخذ مدرک زبان خود طی بازه های کوتاه مدت در کشور مالزی مبادرت ورزند.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در مالزی

تحصیل رشته تربیت بدنی در مالزی نیازمند زمانی 4 ساله جهت اخذ مدرک کارشناسی بوده و همچنین زمان لازم برای دستیابی به مدرک کارشناسی ارشد این رشته محبوب نیز 3 سال تعیین شده است. از شرایط لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی مالزی می توان به آیلتس 6، حداقل معدل 14 دوره دبیرستان، پاسپورت معتبر، دو قطعه عکس، ارائه سند تمکن مالی و دیپلم دبیرستان اشاره کرد. شاخص ترین مزیت و ویژگی مثبت تحصیل در دانشگاه های مالزی، مقرون به صرفه بودن آن و امکان تحقق بخشیدن به آمال و آرزوها با هزینه ای بسیار کمتر در مقایسه با کشورهایی چون اتریش و سوئد می باشد. همچنین ارائه طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی نیز مزید بر علت گشته تا علاقه مندان به رشته هایی غیر از علوم پزشکی و مهندسی نیز از شرایط تحصیل در مراکز آموزش عالی مالزی استقبال نمایند.

تعدادی از دانشگاه های مالزی در بین 200 مرکز آموزشی برتر جهان قرار دارند که از این میان می توان به Universiti Putra Malaysia و Universiti Malaya اشاره کرد؛ ارائه دروس و گرایشات رشته تربیت بدنی توسط شماری از دانشگاه های مذکور نظیر Universiti Malaya صورت گرفته و ذکر این نکته حائز اهمیت است که مدرک تحصیلی اخذ شده از آن ها، مورد پذیرش وزارت علوم ایران نیز واقع می گردد. در ادامه به معرفی تعدادی از دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در مالزی پرداخته ایم:

عنوان دانشگاهنام شهری که در آن واقع شده
Universiti Teknologi MaraShah Alam
University of MalayaKuala Lumpur
Universiti Malaysia SabahKota Kinabalu
Sultan Idris Education UniversitySultan Idris Education University
Taylor’s UniversitySubang Jaya

دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در مالزی

امکانات ورزشی در مالزی

مالزی دارای سالن های متعدد ورزشی برای رشته های محبوب میان شهروندان این کشور چون گلف، اسکواش و بدمینتون بوده و همچنین فضاهای ورزشی تعبیه شده برای اتومبیل رانی و دوچرخه سواری نیز دارای اهمیت زیادی در کوالالامپور هستند. از مشهورترین آکادمی های ورزشی مالزی که دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی نیز به فعالیت در آن ها می پردازند می توان به Tribe Boxing Studio، F45 و Simply Life Yoga اشاره کرد. ورزش رزمی ملی کشور مالزی Silat نام داشته و دارای پیشینه تاریخی با ارزشی است. همچنین با توجه به محبوبیت ورزش های مبتنی بر حملات پرتابی و مهارت های ترکیبی، Silambam نیز به گروه ورزش های محبوب میان مردمان این سرزمین پیوسته است.

موقعیت های شغلی رشته تربیت بدنی در مالزی

با توجه به تعدد سواحل و شبه جزیره های واقع در اطراف مالزی، غواصی به یکی از مشاغل محبوب و پرطرفدار میان مردمان این مناطق جغرافیایی بدل گشته است. شبه جزیره های Redang و Perhentian دارای بیشترین متقاضیان در این زمینه بوده و ماه های مه و ژوئن نیز بهترین برهه های زمانی برای این ورزش به حساب می آیند. همچنین پینت بال و گلف دارای محبوبیت قابل توجهی میان مردم شهرهای گوناگون بوده و مربیگری در چنین رشته هایی نیز درآمد مطلوبی را نصیب افراد خواهد نمود. طبق بررسی های صورت گرفته در سال 2021 متوسط درآمد ورزشکاران در مالزی 59222RM (رینگیت مالزی) برآورد شده که در قیاس دستمزد بازیگران این کشور رقم پایین تری به حساب می آید:

مقایسه درآمد سالیانه بازیگران و ورزشکاران در مالزی

در پایان شما عزیزان قادر خواهید بود جهت دستیابی به اطلاعات بیشتر پیرامون موضوع تحصیل در مالزی با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *