ویزای تحصیلی

رشته تربیت بدنی در مکزیک

رشته تربیت بدنی در مکزیک

تحصیل رشته تربیت بدنی در مکزیک طی سالیان اخیر به یکی از محبوب ترین شاخه ها تبدیل گشته و افراد در رشته های گوناگون آن به فعالیت می پردازند. مکزیک از کشور های آمریکای شمالی به حساب آمده و هم مرز با تگزاس، کالیفرنیا و آریزونا می باشد؛ مضاف بر آن می توان مکزیک را سومین کشور بزرگ اقتصادی پس از برزیل نامید. در ادامه باید اظهار داشت که این امر منجر به تقویت کیفیت آموزشی در این کشور شده که علاقه مندان زیادی را به تحصیل در این کشور وا داشته است. اکثریت مردم مکزیک به زبان انگلیسی تسلط دارند بنابراین دانشجویان بین المللی بی نیاز از اخد مدرک زبان این کشور خواهند بود. در ادامه این مقاله کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه توضیحاتی جامع پیرامون چگونگی تحصیل رشته تربیت بدنی در این کشور زیبا همراه شما عزیزان خواهند بود.

  • محبوب ترین رشته های ورزشی در مکزیک شامل چه مواردی هستند؟
  • زندگی دانشجویی در مکزیک با چه مزایا و معایبی همراه خواهد بود؟
  • متوسط شهریه برآورد شده در بهترین دانشگاه های مکزیک چه میزان خواهد بود؟
  • حداقل مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های معتبر کشور مذکور به چه شرحی است؟

تاریخچه رشته تربیت بدنی در مکزیک

مکزیک سرزمینی غنی و برخوردار از دوره های گوناگون تمدن در آمریکای شمالی بوده و بسیاری از افراد به علت وجود جاذبه هایی چون سواحل متعدد، حیات وحش بی نظیر و فرهنگ های گوناگون در کنار تنوع غذایی مختص هر محدوده جغرافیایی، شهرهای اصلی آن را به عنوان مقصد مهاجرت توریستی و گردشگری خود برمی گزینند. شهرهای موریلیا، مونتری و مکزیکوسیتی، پایتخت این سرزمین، محبوب ترین نواحی این کشور هستند که به نوعی می توان اظهار داشت بیشترین تعداد موسسات آموزشی نیز در این شهرها واقع گشته است. همچنین به رغم اینکه جمعیت مکزیک در سال 2021 از 127 میلیون نفر نیز تجاوز کرده است، نرخ بیکاری 4% این کشور موجب گشته تا توجه افراد زیادی به اشتغال در شهرهای اصلی مکزیک پس از فارغ التحصیلی جلب گردد.

کشور مکزیک طی سالیان دراز تحت نفوذ و سلطه اسپانیا بوده است؛ سنت گاوبازی که از اسپانیا به مکزیک ورود کرده، از دیرباز مورد اقبال و توجه مردم قرار گرفته و سابقه ای 400 ساله در این کشور دارد. چاره آ ورزش ملی، قدیمی و سنتی مکزیک به شمار می آید که ترکیبی از انواع روش های مختلف گاوبازی و اسب دوانی است. از ورزش های محبوب دیگر مردمان مکزیک می توان به پالتا یا پیلوتای باسکی اشاره کرد. از قدیمی ترین ورزش های مکزیکی می توان به اولاما اشاره کرد که از زمان آزتک ها در این سرزمین مرسوم بوده است. فارغ از ورزش های سنتی و بومی می توان از بیسبال، راگبی، هاکی روی یخ و غیره یاد کرد که از محبوبیت زیادی برخوردارند. دو مرتبه میزبانی رقابت های جام جهانی، نشان دهنده شدت علاقه مردم این کشور به ورزش فوتبال است.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در مکزیک

دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در مکزیک

با توجه به تعدد آکادمی ها و موسسات ارائه دهنده دروس و انواع گرایشات رشته تربیت بدنی در شهرهایی از مکزیک نظیر Cabo San Lucas بنظر انتخاب مقصدی ایده آل از لحاظ کیفیت آموزش و سطح رفاه اجتماعی زندگی دانشجویان فرآیند دشواری بنظر نمی رسد؛ با این حال قصد داریم در ادامه به معرفی شماری از برترین مراکز ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در مکزیک مسیر را برای علاقه مندان به این حوزه هموار گردانیم. شهرهای Guadalajara، Monterrey و Tepic به ترتیب دارای بیشترین تعداد آکادمی های ورزشی بوده و شایان ذکر است که پرهزینه ترین و پیشرفته ترین موسسه ورزشی کشور یونان نیز در شهر Morelia واقع شده است.

نام مرکز ارائه دهندهنام شهری که در آن واقع شده
Miguel Ángel InstituteMexico City
National Institute of Public AdministrationMexico City
Metropolitan University of MonterreyMonterrey
Escuela Normal Ing Miguel F Martínez Centenaria y BeneméritaMonterrey
University of Technology of Ciudad JuárezChihuahua

نکات تحصیل رشته تربیت بدنی در مکزیک

در میان کشورهای آمریکای لاتین، مکزیک می تواند گزینه مناسبی باشد چرا که هزینه تحصیل در مکزیک در مقایسه با سایر کشورهای آمریکای لاتین مقرون به صرفه خواهد بود. هزینه تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در مکزیک بسته به نوع رشته و دانشگاه متفاوت می باشد؛ بطور کلی متوسط شهریه اخذشده از سوی دانشگاه های تربیت بدنی حدود 7000$ (دلار آمریکا) به ازای هر سال خواهد بود. این در حالی است که دانشجویان دانشگاه های دولتی هزینه ای معادل با 800$ (دلار آمریکا) را برای تحصیل سالیانه رشته تربیت بدنی در مقطع کارشناسی خواهند پرداخت.

دانشجویان جهت اخذ مدرک کارشناسی از دانشگاه های مکزیک، می بایست 4 سال به تحصیل بپردازند و دوره کارشناسی ارشد 2 الی 3 سال به طول می انجامد. مدارک مورد نیاز شامل پاسپورت یا کارت شناسایی، ارائه گذرنامه با حداقل سه ماه اعتبار، دو قطعه عکس پاسپورتی، مدارک تحصیلی و ریزنمرات، ارائه گواهی سلامت پزشکی و تایید مدارک توسط سفارت مکزیک می باشد. هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی مکزیک نسبت به دانشگاه های خصوصی این کشور، ارزان تر بوده و شرح تفاوت آن ها در زیر آمده است.

مقایسه هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی در دانشگاه های دولتی و خصوصی مکزیک

موقعیت های شغلی کارشناسان تربیت بدنی در مکزیک

هزینه تحصیل و زندگی در مکزیک، شامل غذا، حمل و نقل عمومی، پوشاک و فعالیت های مربوط به اوقات فراغت می باشد. البته باید درنظر گرفت که هر فردی باید هزینه اجاره مسکن و بیمه را نیز به صورت جداگانه بپردازد. به طور میانگین هزینه زندگی در مکزیک 600$ الی 800$ (دلار آمریکا) در ماه برآورد شده است. با این تفاسیر پر واضح است که دسترسی به فرصت های مطلوب شغلی گره گشای معضل تامین مخارج در شهرهایی چون مکزیکوسیتی می باشد. فوتبال و بوکس جزء پردرآمدترین ورزش های حال حاضر میان شهروندان مکزیکی هستند و افراد قادر خواهند بود با فعالیت در این حوزه ها به درآمد خوبی به عنوان ورزشکار و یا مربی رشته دست یابند. در پایان شما عزیزان می توانید جهت دستیابی به اطلاعات بیشتر پیرامون چگونگی اخذ ویزای تحصیلی مکزیک با همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *