ویزای تحصیلی

رشته تربیت بدنی در نروژ

رشته تربیت بدنی در نروژ

محبوبیت رشته تربیت بدنی در نروژ حاکی از سابقه طولانی ورزش های گروهی چون فوتبال و انواع ورزش های زمستانی در این سرزمین بوده و همین موضوع موجب گشته تا تحصیل در نروژ توجه بسیاری از علاقه مندان این حوزه را به خود جلب نماید. به رغم اینکه نروژ دارای مساحت زیادی نبوده و مضاف بر آن یکی از کم تراکم ترین کشورهای اروپایی به حساب می آید، برخورداری سیستم آموزشی آن از به روزترین امکانات و شیوه های تدریس موجب دوچندان شدن میزان محبوبیت تحصیل در دانشگاه هایی چون Western Norway University گشته است. به هر روی در ادامه این مقاله که به همت کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده قصد داریم علاوه بر ایجاد آشنایی با فضای تحصیل در نروژ، پیرامون امکانات بهترین شهرهای این کشور برای تحصیل و همچنین هزینه هایی که علاقه مندان می بایست تقبل نمایند به ارائه توضیحاتی مفید بپردازیم.

  • برترین مراکز ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در نروژ کدامند؟
  • تحصیل در دانشگاه های کشور نروژ چه مزایا و معایبی را به همراه خواهد داشت؟
  • هزینه های تحصیل رشته تربیت بدنی و زندگی در این کشور توسعه یافته به چه شرحی است؟
  • گرایشات و دروس تربیت بدنی در مقاطع گوناگون کدامند؟

تاریخچه رشته تربیت بدنی در نروژ

نروژ یکی از سردسیرترین کشورهای نواحی شمالی اروپا بوده و در مجاورت با شبه جزیره اسکاندیناوی واقع شده است؛ بخش های شمالی این سرزمین دارای تعداد ساکنین کمتری هستند و علت این امر نیز مجاورت با قطب و برودت هواست. همچنین شایان ذکر است که اسلو (Oslo) پایتخت نروژ به عنوان مرکز فرهنگی و سیاسی این کشور برگزیده شده و دارای جمعیتی بالغ بر 700,000 نفر است که بیش از 15% جمعیت نروژ را در خود جای داده. نروژ از لحاظ جغرافیایی دارای سواحلی منحصر به فرد بوده که Fjord نامیده می شوند و باید خاطرنشان کرد که وجود این سواحل موجب گشته تا ورزش هایی نظیر موج سواری و قایق سواری به محبوبیت قابل توجهی میان مردمان این سرزمین دست یابد. همچنین وجود دریاچه های دالسبر و پورسانگر اهمیت این موضوع را دوچندان نموده است.

رشته تربیت بدنی در زمره رشته های نسبتا نوپای دانشگاهی قرار داشته و همانگونه که استحضار دارید این شاخه دارای سابقه کمتری در مقایسه با انواع علوم مهندسی می باشد؛ نخستین بار در قرن 19 میلادی ورزش و تربیت بدنی به نظام آموزش مدارس راه یافتند و پس از آن با ایجاد رشته تخصصی و ویژه آن در دانشگاه ها، امکان اخذ مدرک معتبر برای علاقه مندان به گرایشات گوناگون تربیت بدنی فراهم آمد. کشور نروژ نیز در این زمینه با توسعه زیرساخت های خود توانسته به مقبولیت مطلوبی دست یابد و همچنین با فراهم آمدن امکان اخذ اقامت نروژ برای ورزشکاران و هنرمندان، با شرط برخورداری از درآمد، توجه افراد زیادی از فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی به مهاجرت به نروژ جلب شده است.

تاریخچه رشته تربیت بدنی در نروژ

دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در نروژ

ورود به مراکز آموزش عالی کشور نروژ و اخذ ویزای تحصیلی این کشور جهت تحصیل در رشته تربیت بدنی با شرایط خاصی همراه بوده و افرادی که موفق به عملی نمودن این پروسه باشند، پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های معتبر نروژ با فرصت های شغلی ایده آلی نیز مواجه خواهند بود؛ به فراخور همین موضوع قصد داریم پیرامون چگونگی اخذ پذیرش از دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در نروژ و ارتقای سطح سلامت جسمانی افراد علاقه مند به این رشته مطالبی را عنوان نماییم. در ادامه برترین مراکز آموزش دهنده دروس رشته تربیت بدنی در مقاطع گوناگون معرفی گشته اند:

عنوان مرکز ارائه دهندهنام شهری که در آن واقع شده
University College of Southeast NorwayNotodden
Telemark University CollegePorsgrunn
Norwegian University of Sport and Physical EducationOslo
Western Norway University of Applied SciencesBergen

از فواید تحصیل رشته تربیت بدنی در دانشگاه های نروژ می توان به برخورداری از آگاهی پیرامون چگونگی تاثیرات تئوری ها و نظریه های ورزشی بر سلامت افراد، آشنایی با اصول تغذیه برای ورزشکاران، درک میزان اهمیت ورزش و فعالیت بدنی برای جامعه، عوامل اثرگذار بر عملکرد ورزشی افراد، ایجاد ارتباط میان تحرک و فعالیا ورزشی با میزان رشد کودکان و برخورداری از دانش مربیگری در رشته های گوناگون اشاره کرد.

دروس و گرایشات رشته تربیت بدنی در نروژ

تحصیل کارشناسی تربیت بدنی در نروژ نیازمند زمانی 4 ساله بوده و مرکز آموزشیUniversity College of Southeast Norway دارای بیشترین تعداد کورس ها و ارائه دهنده بالاترین تعداد دوره های تحصیلی برای علاقه مندان به این رشته است. شایان ذکر است که پایین ترین میزان شهریه اخذ شده نیز مربوط به دانشگاه Telemark University College است که دارای قریب به 18000 دانشجو بوده و هزینه هر ترم تحصیل در آن 100€ (یورو) برای شهروندان سایر کشورهای اروپایی تعیین شده است. دانشجویان و محصلین این رشته پس از سپری کردن دروس آناتومی، فیزیولوژی بدن انسان، آسیب شناسی و حرکت شناسی و همچنین تاریخچه تربیت بدنی که به عنوان پایه های درسی این رشته شناخته می شوند، در مقطع کارشناسی ارشد به فراخور انتخاب گرایش موردنظر خود با دروسی نظیر روانشناسی ورزش و انواع بیماری های مرتبط با آن آشنا خواهند شد.

مقایسه حق ثبت نام در رشته تربیت بدنی در دانشگاه های نروژ

موقعیت های شغلی کارشناسان تربیت بدنی در نروژ

واقع شدن رشته کوه های گلیتریند در خاک نروژ موجب شده تا ورزش هایی چون کوهنوردی و اسکی دارای بیشترین میزان محبوبیت در بخش هایی از این کشور بوده و همچنین مهاجرانی از سرزمین های همسایه چون کشورهای اسکاندیناوی نیز برای قله نوردی این نواحی را به عنوان مقصد خود برگزینند. با این حال طبق بررسی های صورت گرفته پرمخاطب ترین ورزش نزد مردمان نروژ فوتبال بوده و فعالیت در این رشته نیز با درآمد مطلوبی همراه خواهد بود. همچنین مسابقات قایق سواری، اسکی و پاتیناژ از جمله سایر رشته های ورزشی هستند که حضور در آن ها به عنوان ورزشکار و یا مربی می تواند دستمزد خوبی را نصیب علاقه مندان به ایجاد درآمد از این طریق نماید.

از مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی کشور نروژ می توان به گذرنامه معتبر، رسید پرداخت هزینه های مربوطه، ارائه فرم توافق نامه و همچنین مدرک آیتلس اشاره کرد. همچنین همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند شما را در ادامه این مسیر یاری و راهنمایی نمایند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *