ویزای تحصیلی

رشته تربیت بدنی در نیوزلند

رشته تربیت بدنی در نیوزلند

تحصیل رشته تربیت بدنی در نیوزلند به دلیل اعتبار بسیار بالای دانشگاه های این کشور میتواند گزینه ایده آلی برای علاقه مندان به این حوزه باشد. با توجه به قرار گیری متوالی چند دانشگاه این کشور در فهرست سالیانه برترین دانشگاه های جهان، بدیهی است که کیفیت آموزش در این کشور بسیار بالاست. هزینه تحصیل در نیوزلند در مقایسه با کشورهای اروپایی بالا تر بوده و گزینه اقتصادی و مقرون به صرفه ای به شمار نمی رود؛ با این حال افرادی که تمکن مالی کافی دارند می توانند از شانس تحصیل در این کشور پیشرفته بهره مند گردند. همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سوالات پر تکرار شما عزیزان در مورد مهاجرت تحصیلی به نیوزاند و رشته تربیت بدنی در دانشگاه های این کشور را مورد بررسی قرار داده و به برخی از آن ها، از جمله موارد زیر پاسخ داده اند:

  • هزینه تحصیل در نیوزلند چه بازه ای را در بر می گیرد؟
  • برترین دانشگاه های نیوزلند کدامند؟
  • ویزای تحصیلی نیوزلند تحت چه شرایطی اعطا می شود؟
  • فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی به چه مشاغلی می توانند وارد شوند؟
  • مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند کدامند؟

نظام تحصیلی در نیوزلند

مهاجرت تحصیلی همواره از بهترین روش ها برای اخذ ویزا محسوب می شده و در حال حاضر نیز آسان ترین روش برای مهاجرت و اخذ اقامت موقت کشوری دیگر می باشد. مهاجرت به نیوزلند از طریق روش های دیگری از جمله سرمایه گذاری و اشتغال نیز امکان پذیر بوده که شرایطی متفاوت و پیچیده تر از مهاجرت تحصیلی خواهند داشت. سیستم آموزشی نیوزلند مشابه بریتانیا بوده و به همین دلیل تحصیل در این کشور و اخذ مدرک از دانشگاه های آن، بسیار با ارزش و معتبر می باشد. تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی می باشد و افراد ملزم به ارائه گواهی تسلط بر زبان انگلیسی هستند. شایان ذکر است که در صورت نداشتن مدرک، متقاضیان می توانند از کالج های آموزش زبان انگلیسی در نیوزلند پذیرش دریافت نموده و پس از اتمام دوره خود، درخواست خود را برای پذیرش داشگاه های این کشور ارائه دهند.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در نیوزلند

چالش های اساسی تحصیل رشته تربیت بدنی در نیوزلند

تحصیل رشته تربیت بدنی در نیوزلند نیز همانند اغلب کشورهای مدرن جهان، در کنار مزیت های بی شماری که برای دانشجویان بین المللی به همراه دارد، دارای چالش های متعددی نیز در حوزه های مختلف می باشد. برخی از مهمترین چالش های تحصیل رشته تربیت بدنی در نیوزلند به شرح زیر می باشد:

چالش های اساسی تحصیل رشته تربیت بدنی در نیوزلندتوضیحات
ارتباط محدود دانشگاهاغلب دانشگاه های تربیت بدنی در نیوزلند، ارتباط محدودی با مراکز ورزشی این کشور برای دوره های عملی دانشجویان دارند.
هزینه تحصیلبا وجود نبود امکانات به روز برای تحصیل رشته تربیت بدنی، هزینه تحصیل در نیوزلند به نسبت اغلب کشورهای اروپایی بسیار بالاتر است.
نبود بورسیه تحصیلیبه دلیل بالا بودن هزینه تحصیل در رشته تربیت بدنی در نیوزلند، بورسیه های تحصیلی بسیار محدودی در این رشته تحصیلی وجود دارد.

برای آشنایی بیشتر با چالش های تحصیل رشته تربیت بدنی در نیوزلند به تصویر زیر توجه فرمایید:

چالش های تحصیل رشته تربیت بدنی در نیوزلند

دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در نیوزلند

دانشگاه های نیوزلند از اعتبار بالایی برخوردار بوده و اسامی تعدادی از آنان هر ساله در فهرست برترین دانشگاه های جهان دیده می شود. یکی از این دانشگاه ها، دانشگاه آکلند (University of Auckland) می باشد که طبق رتبه بندی QS 2024 موفق به کسب رتبه 81 در دانشگاه های برتر جهان شده است. دانشگاه آکلند بزگترین دانشگاه نیوزلند به شمار می رود و ظرفیت پذیرش 40000 دانشجو را در 5 شعبه (Campus) دارد. این دانشگاه از 8 دانشکده و آکادمی گوناگون برخوردار است و افراد می توانند علاوه بر تربیت بدنی، رشته های متنوعی در حوزه هایی از جمله حقوق، هنر، تجارت، سیاست و تکنولوژی انتحاب نمایند. یکی دیگر از دانشگاه های مطرح نیوزلند، دانشگاه اوتاگو (University of Otago) می باشد که یک دانشگاه دولتی بوده و تاریخ تاسیس آن به سال 1869 باز می گردد.

درادامه به معرفی برترین دانشگاه های نیوزلند پرداخته ایم:

نام دانشگاهرتبه جهانی
University of Auckland81
University of Otago184
Auckland University of Technology437
University of Canterbury270
University of Waikato375
Victoria University of Wellington223
Lincoln University387
Massey University272

هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی در نیوزلند

علیرغم بالا بودن هزینه های اعزام دانشجو به نیوزلند، در مقایسه با کشورهایی از جمله انگلستان و ایالات متحده مبلغ پایین تری را در بر می گیرد و گزینه ای مقرون به صرفه تر می باشد. دولت نیوزلند برای آسان تر کردن مهاجرت تحصیلی دانشجویان، کمک هزینه های تحصیلی را در اختیار این افراد قرار می دهد که عموما بخشی از هزینه تحصیل و یا تمام آن را شامل می شود که برای برخورداری از آن، افراد باید رزومه تحصیلی عالی داشته باشند. رشته تربیت بدنی در تمامی مقاطع در دانشگاه های نیوزلند ارائه شده و افراد می توانند در گرایشات گوناگونی مشغول به تحصیل شوند. طبق آمار جمع آوری شده، هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های نیوزلند $22000 الی $32000 (دلار آمریکا) را شامل شده و تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز مبلغی شامل $26000 الی $37000 (دلار آمریکا) در سال را در پی خواهد داشت.

نمودار مقایسه هزینه تحصیل کارشناسی در نیوزلند و ایالت متحده

نحوه اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند

متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند توجه داشته باشند که فرآیند دریافت ویزای این کشور دو مرحله ای بوده و افراد در ابتدا باید برای اخذ پذیرش از دانشگاه ها و یا مراکز آموزشی این کشور اقدام نمایند. برای اخذ پذیرش از دانشگاه های دولتی و خصوصی نیوزلند، مدارکی از جمله ریز نمرات مقطع تحصیلی پیشین، مدرک تسلط به زبان انگلیسی از جمله IELTS، گواهی تمکن مالی، مقالات ارائه شده در صورت وجود و مدارک هویتی را به همراه درخواست اخذ پذیرش در رشته مورد نظر ارائه نموده و هزینه های بررسی مدارک را پرداخت نمایند. پس از دریافت پذیرش، متقاضیان باید از طریق کنسولگری نیوزلند ادامه فرآنید اخذ ویزا را پیگری نمایند. از مدارک مورد نیاز برای این مرحله می توان به مواردی از جمله پاسپورت معتبر، مدارک هویتی، گواهی سلامت و عدم سو پیشینه و نامه پذیرش از یکی از دانشگاه ها و یا مراکز آموزشی نیوزلند اشاره کرد.

فرصت های شغلی رشته تربیت بدنی در نیوزلند

دولت نیوزلند کار پاره وقت برای دانشجویان داخلی و خارجی را بلامانع دانسته و این افراد می توانند در حوزه هایی مرتبط یا غیر مرتبط با رشته تحصیلی خود، عموما به میزان 20 ساعت در هفته، به اشتغال بپردازند. پس از اتمام دوران تحصیل، افراد می توانند به کشور خود بازگشته و یا در نیوزلند اشتغال یابند؛ به این ترتیب ویزای کاری نیوزلند را دریافت نموده و اقامت آن ها در این کشور تمدید خواهد شد. فارغ لتحصیلان رشته تربیت بدنی در نیوزلند می توانند در فرصت های شغلی مختلفی از جمله مربی گری و فعالیت به عنوان کارشناس ورزشی در باشگاه ها، تیم های ورزشی، مدارس و یا به طور خصوصی حضور یابند. علاقه مندان به اخذ اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در نیوزلند و اخذ ویزای تحصیلی این کشور، می توانند همه روزه با کارشناسان با سابقه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

سوالات کلیدی در خصوص رشته تربیت بدنی در نیوزلند

در بخش پایانی مقاله مفتخریم تا به برخی از مهمترن سوالات شما عزیزان در خصوص رشته تربیت بدنی در نیوزلند پاسخ دهیم. مهمترین آنها به شرح زیر می باشد:

  • آیا تحصیل رشته تربیت بدنی در نیوزلند انتخاب درستی است؟ تحصیل رشته تربیت بدنی در نیوزلند، بیشتر برای اتباع کشورهای اروپایی و آمریکایی که از توان مالی بالایی برخوردارند مناسب است.
  • آیا برای تحصیل رشته تربیت بدنی در نیوزلند به مجوز اقامت این کشور نیاز داریم؟ تمامی اتباع کشورهای خارجی که قصد تحصیل رشته تربیت بدنی در نیوزلند را دارند، باید به محض ورود به این کشور برای دریافت مجوز اقامت تحصیلی نیوزلند اقدام نمایند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *