ویزای تحصیلی

رشته تربیت بدنی در پرتغال

رشته تربیت بدنی در پرتغال

پرتغال از جمله سرزمین های دارای تمدن چند صد ساله و واقع در جنوب غربی اروپاست که اخذ ویزای تحصیلی آن طی سال های اخیر با محبوبیت قابل توجهی مواجه بوده است؛ از جمله شاخه های پرمخاطب در فرهنگ و میان جوانان کشور پرتغال، تحصیل رشته تربیت بدنی در پرتغال است که مورد توجه قرار می گیرد. افراد به فراخور میزان علاقه مندی خود قادر خواهند بود با برگزیدن چند ورزش به عنوان شاخه های اصلی موردنظر، به سپری نمودن بیش از 130 واحد نظری و عملی در مقطع کارشناسی بپردازند.

به هر روی میزان محبوبیت رشته تربیت بدنی در سطح اروپا و میان شهروندان قاره سبز متفاوت بوده و در این بین مردمان کشور پرتغال با توجه به سابقه درخشان در حوزه ورزش هایی چون فوتبال و شنا، همواره جزء سرآمدان این رشته هستند. در ادامه این مقاله کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه توضیحاتی جامع همراه شما عزیزان خواهند بود.

  • مشهورترین آکادمی ها و مراکز ارائه دهنده دروس رشته تربیت بدنی در کشور پرتغال کدامند؟
  • مزایا و معایب تحصیل این رشته در شهرهای کلان پرتغال چیست؟
  • انواع گرایشات موجود برای مقطع کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی در پرتغال از چه قرار است؟
  • حداقل مدارک موردنیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های معتبر پرتغال به چه شرحی است؟
  • با توجه به محبوبیت مثال زدنی دو ورزش فوتبال و دوچرخه سواری در این کشور، آیا می توان چنین اظهار داشت که بیشترین میزان درآمدزایی نیز از سوی افراد فعال در این دو حوزه صورت می پذیرد؟

شرایط تحصیل در پرتغال

پرتغال سرزمینی واقع در جنوب غربی اروپا بوده و پایتخت و مرکز فرهنگی و سیاسی آن شهر مدرن لیسبون است؛ پرتغال از جمله کشورهای توسعه یافته عضو اتحادیه اروپا بوده و به رغم وجود جمعیتی بالغ بر 10.3 میلیون نفر در آن، جزء سرزمین های متراکم قاره سبز برشمرده نمی شود. پرتغال علاوه بر جاذبه های تحصیلی و موقعیت های مطلوب شغلی برای متقاضیان در رشته های گوناگون، با برخورداری از مناظر طبیعی کمیاب چون خطوط ساحلی خود موجب گشته تا همه ساله افراد زیادی نیز در پی اخذ ویزای توریستی و گردشگری این سرزمین باشند. استانداردهای آموزشی کشور پرتغال در سطح بالایی قرار داشته و تعدد مدارس و دانشگاه های معتبر واقع در شهرهای براگا، کویمبرا، پورتو، آمادورا و لیسبون نشانگر این امر می باشد.

کشور پرتغال علاوه بر موارد مذکور دارای جاذبه های دیگری نیز برای گردشگران می باشد که از محبوب ترین آن ها می توان به انواع اردوهای تفریحی و حرفه ای ورزشی اشاره کرد. دوچرخه سواری کوهستان، اسب سواری، پیاده روی و تورنمنت های دوچرخه سواری در سطح شهرها از جمله این موارد هستند. همچنین شنا در پرتغال دارای جایگاه ویژه ای بوده که علت آن را می توان تعدد دهکده های ساحلی دارای سواحل زیبا و آب گرم بیان نمود. غواصی و شنا در کنار تفریحاتی نظیر قایقرانی از ورزش های مختص این نواحی به حساب می آیند. شایان ذکر است که تعبیه مسیرهایی چون سرا دی استرلا برای دوچرخه سواری در کنار مسیرهای ویژه پیاده روی بر شمار مخاطبان این رشته های ورزشی میان افراد میانسال به شکل قابل توجهی افزوده است.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در پرتغال

دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در پرتغال

مشهورترین دانشگاه های ارائه دهنده دروس و گرایشات رشته تربیت بدنی در پرتغال عبارتند از: The University of Coimbra و Lusophone University of Humanities and Technologies. در این میان دانشگاه کویمبرا که در شهر مرکزی پرتغال واقع شده و بسیاری آن را مرکز رویارویی فرهنگ ها و زبان های گوناگون می دانند، دارای تعداد کرسی های بیشتری در مقاطع گوناگون کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بوده و از محبوبیت خاصی برخوردار می باشد. دانشگاه کویمبرا (UC) علاوه بر دانشکده تربیت بدنی دارای دانشکده های روانشناسی، حقوق، هنر و داروسازی بوده و در بین 500 مرکز آموزش عالی برتر جهان جای دارد. هزینه ابتدایی ارائه درخواست جهت اخذ پذیرش از این دانشگاه در رشته تربیت بدنی 50€ (یورو) بوده و در ادامه به بررسی جزئیات هزینه های مرتبط با آن پرداخته ایم:

تفکیک هزینه های مورد نیاز جهت اخذ پذیرش دانشکده تربیت بدنی پرتغال

دروس و گرایشات رشته تربیت بدنی در پرتغال

آموزش ورزشکاران مطابق با متدهای نوین و روز دنیا و همچنین تربیت آن ها برای حضور در عرصه ملی جزء اولویت های نظام آموزشی پرتغال بوده و به فراخور آن موسسات آموزشی این کشور منابع خود را با توجه به نیازهای آموزشی دانشجویان به طور مداوم بروزرسانی می کنند. اگرچه تنها واحدهای محدودی از دروس تربیت بدنی در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی ارائه می گردند، افراد قادر خواهند بود با ارائه مدارکی نظیر گواهی تسلط بر زبان پرتغالی، ترجمه مدرک دیپلم همراه ریز نمرات، پاسپورت، توصیه نامه و نامه تمکن مالی شانس خود را در مسیر اخذ ویزای تحصیلی پرتغال افزایش دهند. شهریه تحصیل در هر ترم رشته تربیت بدنی در دانشگاه شهر کویمبرا 2100€ (یورو) تعیین گشته و باید توجه داشت که هزینه زندگی ماهیانه زندگی در بهترین شهرهای پرتغال برای کار و تحصیل نیز 1300€ (یورو) در سال 2021 برآورد گشته است.

از جمله مهم ترین دروس ارائه شده رشته تربیت بدنی در پرتغال می توان به مهارت های فردی و ادراکی، شاخص های تناسب اندام، آشنایی با فیزیوتراپی، تاریخ تربیت بدنی و دروس عملی مرتبط با هر زیرگروه اشاره کرد. همچنین دانشجویان قادر هستند با تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به شرکت در یکی از دوره های تربیت بدنی بالینی، تربیت بدنی و تغذیه، فیزیولوژی، فعالیت بدنی و تندرستی و غیره بپردازند.

موقعیت های شغلی کارشناسان تربیت بدنی در پرتغال

علاوه بر موارد ذکر شده باید خاطرنشان کرد که ورزش هایی چون قایق سواری، تنیس، گلف و موتورسواری دارای شمار قابل توجهی از مخاطبین و علاقه مندان در پرتغال بوده و با توجه به این موضوع فعالیت در زمینه های مرتبط با این ورزش ها درآمد مطلوبی را نصیب افراد خواهد نمود. همچنین ذکر این نکته حائز اهمیت است که فوتبالیست ها و مربیان فوتبال در پرتغال نیز همچون سایر نواحی اروپا در گروه پردرآمدترین مشاغل جای دارند. در پایان شایان ذکر است که شما عزیزان می توانید از طریق برقراری تماس تلفنی و یا حضور در دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از مفیدترین و کارآمد ترین مشاوره های کادر مجرب این مجموعه بهره مند گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *