ویزای تحصیلی

رشته تربیت بدنی در چک

رشته تربیت بدنی در چک

در دهه های اخیر، ورزش از یک فعالیت جسمانی به یک حوزه علمی تبدیل شده و تحقیقات زیادی در این زمینه انجام گرفته است. تحصیل رشته تربیت بدنی در چک از فرصت هایی است که علاوه بر فراهم آوردن فرصت کسب علم در حوزه تربیت بدنی، امکان مهاجرت به اروپا را فراهم میکند. متقاضیان مهاجرت به چک می توانند این رشته را در مقاطع گوناگون دنبال نموده و با انتخاب گرایشات گوناگون این حوزه، دانش خود را در زمینه تربیت بدنی گسترش داده و به روز نمایند. مهاجرت به چک در سال 2021 از سایر روش ها، از جمله اشتغال نیز امکان پذیر می باشد. در این مقاله که توسط کارشناسان ما در تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به رشته تحریر درآمده است به تعدادی از سوالات پر تکرار و مفید شما عزیزان، از جمله موارد زیر، پاسخ داده ایم:

  • شرایط تحصیل در دانشگاه های چک در سال 2021 چگونه است؟
  • رشته تربیت بدنی در کشور چک در چه گرایشاتی ارائه می گردد؟
  • هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی در چک چه بازه ای را در بر می گیرد؟
  • چه فرصت های شغلی در انتظار فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی در چک می باشد؟

نظام آموزشی در چک

چک یکی از کشورهای واقع شده در اروپای مرکزی است که در همسایگی کشورهایی از جمله آلمان، لهستان، اتریش و اسلواکی قرار گرفته است. این کشور یکی از اعضای اتحادیه اروپا بوده و پایتخت و بزرگترین شهر آن، پراگ نام دارد. زبان رسمی چک، زبان چکی می باشد که از زبان های اسلاوی به شمار می رود. دانشگاه های مطرح واقع شده در این کشور، باعث شده اند تا دانشجویانی از ملل مختلف در این کشور گرد هم بیایند. تحصیل در چک، عموما به زبان چکی انجام می گیرد و رایگان است. در صورتی که افراد کورس هایی به زبان انگلیسی انتخاب نمایند، ملزم به پرداخت هزینه برای تحصیل می باشند. شایان ذکر است که علاوه بر اخذ پذیرش از دانشگاه های چک در رشته های گوناگون، اخذ پذیرش از کالج های آموزش زبان در این کشور نیز یکی از راه های اخذ ویزای تحصیلی چک به شمار می رود.

نمودار توزیع هزینه های زندگی در چک

دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در چک

به دلیل توجه بالای دولت چک به حوزه آموزش، مدرک ارائه شده توسط دانشگاه های این کشور از کیفیت بالایی برخوردار بوده و اعتبار جهانی دارد. یکی از معتبر ترین دانشگاه های واقع شده در چک، دانشگاه چارلز (Charles University) می باشد که دربین دانشجویان داخلی و خارجی، از محبوبیت بالایی برخوردار است. این دانشگاه در سال 1347 میلادی تاسیس شد و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا به شمار می رود. دانشگاه چارلز 17 دانشکده داشته و علاوه بر تدریس در حوزه تربیت بدنی، در حوزه هایی از جمله علوم پزشکی، مهندسی و هنر نیز فعالیت های گسترده ای داشته است. طبق آمار اعلام شده، این دانشگاه موفق به کسب رتبه 206 در رتبه بندی QS 2021 شده است. یکی دیگر از مراکز آموزشی ارائه هنده رشته تربیت بدنی، کالج تربیت بدنی و ورزش پالسترا می باشد که در شهر پراگ واقع شده و قدمتی 30 ساله دارد.

گرایشات و هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی در چک

همان طور که ذکر شد، دانشگاه چارلز از قدمت بالایی برخوردار بوده و به همین دلیل نیز فعالیت های گسترده تر و مطالعات بیشتری در حوزه علوم گوناگون داشته است. این امر، منجر به ارائه رشته های گوناگون، از جمله تربیت بدنی، در گرایشات مختلف شده است. از گرایشات حوزه تربیت بدنی در جمهوری چک، می توان به مواردی از جمله تربیت بدنی و ورزش، مربی گری تناسب اندام، مدیریت ورزشی و فعالیت های ورزشی اشاره نمود. طول دوره های کارشناسی در جمهوری چک عموما 3 الی 4 ساله بوده و دوره های کارشناسی ارشد و دکتری نیز به ترتیب 1 الی 3 سال و 3 تا 4 سال به طول می انجامند. تحصیل در دانشگاه های دولتی جمهوری چک، به زبان رسمی این کشور رایگان می باشد اما برای تحصیل به زبان های دیگر، از جمله زبان انگلیسی، افراد ملزم به پرداخت هزینه هستند.

هزینه سالیانه تحصیل در چک (بر اساس کرون چک)
نام دانشگاههزینه مقطع کارشناسیهزینه مقطع کارشناسی ارشد
University of New York in Prague235000CZK230000CZK الی 335000CZK
Charles University60000CZK الی 220000CZK60000CZK الی 220000CZK
Metropolitan University Prague57000CZK65500CZK

گرایشات و هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی در چک

نحوه اخذ ویزا برای تحصیل رشته تربیت بدنی در چک

به طور کلی، برای مهاجرت تحصیلی به کشور چک، گذراندن دو پروسه الزامی است؛ اخذ پذیرش تحصیلی از یکی از مراکز آموزشی و یا دانشگاه های چک، و دیگری اخذ ویزای تحصیلی کشور چک. برای اخذ پذیرش تحصیلی در رشته تربیت بدنی از دانشگاه های جمهوری چک، ازم است تا افراد فرم های مربوطه در سایت دانشگاه مورد نظر خود را تکمیل نموده و مدارکی از جمله گواهی تمکن مالی، مدرک زبان، انگیزه نامه و رزومه تحصیلی خود را ارائه نمایند. پس از دریافت پذیرش از مرکز آموزشی مورد نظر، می توان برای اخذ ویزای تحصیلی چک، به سفارت این کشور مراجعه نمود. از جمله مدارک مورد نیاز برای این پروسه، می توان به موارد متعددی از جمله پاسپورت معتبر، گواهی تمکن مالی، گواهی سلامت و عدم سو پیشینه، مدارک هویتی، مدارک مربوط به اسکان در چک و هزینه بررسی مدارک اشاره نمود.

فرصت های شغلی یک کارشناس تربیت بدنی در چک

به طور کلی، کار در دوران دانشجویی و به صورت پاره وقت در کشور چک، بالا مانع بوده و دانشجویان می توانند از این طریق، هزینه های زندگی خود در چک را پوشش دهند. با توجه به این موضوع که با اتمام دوران تحصیل اقامت تحصیلی فرد نیز تمام می شود، فرد ملزم به بازگشت به کشور خود و یا اخذ اقامت از طریق روش های دیگر می باشد؛ یکی از این روش ها، اشتغال در چک است. از فرصت های شغلی رایج برای دانش آموختگان حوزه تربیت بدنی در چک، می توان به مواردی از جمله مربی گری خصوصی، عمومی و یا در تیم های ورزشی اشاره نمود. شایان ذکر است که سایت های اینترنتی کاریابی، بهترین منبع برای جست و جوی مشاغل به شمار می روند. برای اخذ اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *