ویزای تحصیلی

رشته تربیت بدنی در چین

رشته تربیت بدنی در چین

کشور چین همواره جزء سرآمدان در حوزه ورزش بوده و تحصیل در آکادمی های ورزشی چین و اخذ پذیرش از دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در چین در گروه موضوعات پرمخاطب این روزها قرار میگیرد. چین اگرچه چهارمین کشور پهناور جهان بوده و از این حیث پس از سرزمین هایی چون کانادا قرار دارد، از لحاظ تعداد شهروندان پرجمعیت ترین کشور جهان بوده و این موضوع به خوبی نشانگر تراکم بالای جمعیت چین می باشد. چین با برخورداری از شاخصه هایی چون تنوع آب و هوایی، ثبات اقتصادی مطلوب، سیستم آموزشی مبتنی بر اصول و استانداردهای جهانی و موقعیت های ایده آل شغلی و تحصیلی برای افراد موجب گشته تا درصد قابل توجهی از متقاضیان مقصد مهاجرتی خود را شهرهایی چون پکن تعیین نمایند. در همین راستا کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با توضیحاتی پیرامون تربیت بدنی چین همراه شما خواهند بود.

  • ممتازترین و مشهورترین موسسات ارائه دهنده دروس رشته تربیت بدنی در چین کدامند؟
  • تحصیل و زندگی در چین با چه مزایا و معایبی همراه می باشد؟
  • متوسط درآمد ورزشکاران حرفه ای حاضر در اقصی نقاط چین چه مقدار برآورد می گردد؟
  • برترین دانشگاه های تربیت بدنی این کشور در کدام شهرها واقع شده اند؟
  • دروس و گرایشات مختلف تربیت بدنی در چین به چه شرحی است؟

شرایط تحصیل تربیت بدنی در چین

بسیاری چین را برای تجربه تحصیل و زندگی در محیط و فرهنگی کاملا متفاوت با سایر نقاط جهان، مقصد مناسبی می دانند. همچنین تحصیل در این کشور با توجه به تعدد دانشگاه هایی که به ارائه رشته های گوناگون مهندسی، تجربی، فنی و هنری می پردازند شرایط را تسهیل نموده است. با توجه به اینکه امکان اخذ ویزای کاری چین محدود به افراد برخوردار از مدرک دو زبان انگلیسی و چینی، دارای مهارت کافی و سابقه مطلوب کاری می گردد، ویزای تحصیلی مسیر آسان تری را برای مهاجرت به چین پیش روی افراد قرار داده است. اگرچه کشور چین دارای شرایط ایده آل سرزمین هایی چون نروژ، آلمان و اتریش برای محصلین نمی باشد، مقرون به صرفه بودن شهریه اخذ شده از سوی دانشگاه ها و موسسات این کشور را می توان مزیتی بزرگ به شمار آورد.

عموم افراد رشته تربیت بدنی در چین را مرتبط با هنرهای رزمی ریشه دار در خاک این سرزمین می دانند و علت آن نیز شکل گیری تاریخچه بسیاری از فنون و مبارزات توسط ورزشکاران این سرزمین است. شایان ذکر است که ماکائو و هنگ کنگ نیز در تاریخ تربیت بدنی خود همواره طرفدار ورزش های مبتنی بر ارتقای سطح آمادگی جسمانی بوده اند. تنیس روی میز، بدمینتون و همچنین طی سال های اخیر فوتبال، ورزش هایی هستند که بیشترین تعداد مخاطب را در میان شهروندان چینی به خود اختصاص داده اند. با شکل گیری فرآیند تجاری سازی ورزش چین در اواخر قرن 20 و عیان گشتن افزایش سطح رفاه اجتماعی فعالین این حوزه بر شمار مخاطبین ورزش هایی چون والیبال و بسکتبال و سایر ورزش های گروهی افزوده گشته و در انتها این امر به موفقیت کشور چین در حوزه بین المللی و مسابقات المپیک منتج گشت.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در چین

دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در چین

به رغم اینکه رشته تربیت بدنی در قیاس با رشته های دانشگاهی چون انواع مهندسی دارای متقاضیان کمتری در سرزمین چین بوده و از 492185 دانشجوی بین المللی این کشور کمتر از 10% مشغول به سپری نمودن کرسی های مربوط به این رشته می باشند، باید اظهار داشت 29 مرکز آموزش عالی در شهرهای گوناگون چین به ارائه دروس نظری و عملی رشته تربیت بدنی می پردازند که در نوع خود جالب توجه است. ورزش در چین به عنوان بخشی از فرهنگ، سنت و ارزش های این جامعه شناخته شده و پر واضح است که دولتمردان آن نیز بهای زیادی برای آموزش و ارتقای سطح کیفی آکادمی هایی چون Nanjing Sport Institute قائل هستند. در ادامه به معرفی برترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در چین به تفکیک هر شهر پرداخته ایم:

عنوان دانشگاهنام شهری که در آن واقع شده
Guangzhou Sport UniversityGuangzhou
Beijing Sport UniversityBeijing
Henan UniversityKaifeng
Hebei Normal UniversityShijiazhuang
Guangxi Normal UniversityGuilin
Wenzhou UniversityWenzhou

دروس و گرایشات رشته تربیت بدنی در چین

دروس عملی ارائه شده در دانشکده های تربیت بدنی کشور چین به فراخور میزان محبوبیت ورزش های گوناگون، دارای تعداد مخاطبان متفاوتی می باشند. به عنوان مثال ورزشی تحت عنوان Cuju در چین باستان که شباهت بسیاری با فوتبال کنونی دارد بیشترین تعداد تماشاگر را به خود اختصاص داده و این امر موجب گشته تا فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی فعال در لیگ فوتبال چین (CSL) از درآمد مطلوبی برخوردار باشند. شایان ذکر است که ورزش های بدمینتون، بیسبال و پرورش اندام نیز دارای شرایط مشابهی بوده و تعداد واحدهای مشترک درسی میان آن ها بسیار زیاد است. هزینه تحصیل در دانشگاه های چین نیز به فراخور گرایش انتخابی و مقطع تحصیلی متفاوت می باشد و به عنوان نمونه حداقل شهریه اخذ شده از دانشجویان کارشناسی دانشگاه Beijing Sport University ،3800$ (دلار آمریکا) تعیین شده است.

مقایسه شهریه رشته تربیت بدنی در مقاطع مختلف

از باسابقه ترین دانشکده های تربیت بدنی چین می توان به دانشکده شهر پکن اشاره کرد که در سال 1962 تاسیس شده و همه ساله به پرورش بیش از 8000 دانشجو می پردازد. علاوه بر کارشناسی و کارشناسی ارشد امکان تحصیل در مقطع دکتری نیز برای علاقه مندان فراهم بوده و باید خاطرنشان کرد انواع بورسیه های تحصیلی ارائه شده می توانند با ارائه مدارکی چون گواهی سلامت پزشکی مشمول حال دانشجویان گردند.

موقعیت های شغلی رشته تربیت بدنی در چین

به رغم اینکه کشور چین همواره به عنوان سرزمین طراز اولی که عموما جایگاه نخست را در ورزش های گوناگون از آن خود می کنند در مسابقات بین المللی حضور می یابد، دولت آن دستمزدی بالاتر از کشورهایی چون ایالات متحده آمریکا برای مدال آوران خود در نظر گرفته است؛ به گونه ای که کسب مدال طلا در مسابقات جهانی برای ورزشکاران چینی پاداشی معادل با 36000$ (دلار آمریکا) را به همراه خواهد داشت و این درحالی است که میزان دستمزد اختصاص یافته به ورزشکاران آمریکایی در شرایط مشابه 25000$ (دلار آمریکا) برآورد می گردد. همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات بیشتری را در این زمینه به عرض شما عزیزان خواهند رسانید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *