ویزای تحصیلی

رشته تربیت بدنی در کانادا

رشته تربیت بدنی در کانادا

ورزش در کانادا طرفداران بسیاری دارد و بیش از نیمی از مردم دارای حضور فعال در فعالیت های بدنی می باشند. رشته تربیت بدنی در کانادا به یک تجارت بزرگ جهانی تبدیل شده و روز به روز در حال گسترش مرزهای خود در حیطه های گوناگون می باشد. بسیاری از ورزش هایی که امروزه در جهان طرفداران پروپاقرصی برای خود پیدا کرده اند ریشه در تاریخ بریتانیا داشته و کانادا نیز به عنوان کشوری که مقاطعی از تاریخ خود را تحت سلطه بریتانیا سپری نموده، قطع به یقین چنین ورزش هایی را در کشور خود جای داده است.

تنوع ورزش در کانادا فرصتی را برای این مردمان فراهم کرده تا استعداد و توانایی های خود را به منصه ظهور برسانند و در سطح بین المللی با مردمان جهان به رقابت بپردازند. در این مقاله که توسط تیم تحقیق و ترجمه موسسه سفیران سروش سعادت تنظیم گشته قصد داریم به بررسی ورزش های محبوب در کانادا و چگونگی اخذ ویزای تحصیلی این کشور بپردازیم.

شرایط رشته تربیت بدنی در کانادا

محبوب ترین رشته های تربیت بدنی در کانادا شامل ورزش هایی نظیر کشتی و کرلینگ است که ورزش پرمخاطب کشتی دارای انواع متفاوتی بوده اما کشتی های فرنگی و آزاد علاقه مندان بیشتری را در دبیرستان ها و دانشگاه های این کشور به خود اختصاص داده اند و کرلینگ که ورزشی اسکاتلندی بوده و با ارتش پیوند دارد. همچنین بسکتبال، فوتبال، بیسبال و راگبی که از طریق نیروی دریایی بریتانیا وارد خاک این کشور شد و ریشه دواند. همچنین باید خاطرنشان کرد ورزش هایی چون لاکراس نیز که در زمره ورزش های گروهی قرار داشته در برهه های مختلف زمانی به عنوان ورزش سال در کانادا برگزیده شده اند.

مضاف بر موارد مذکور می توان به ورزش کریکت را نام برد که یک رشته تیمی بوده و دارای سابقه طولانی در این منطقه جغرافیایی می باشد. در ادامه به بررسی تحصیل در کانادا میپردازیم که باید ذکر گردد افراد علاقه مند جهت تکمیل تحصیلات آکادمیک باید رشته حرکت شناسی را طی دوره دوساله در کالج های کانادا بگذرانند. فارغ التحصیلان رشته حرکت شناسی می توانند در زمینه های حرکت شناسی و زیست شناسی و آموزش و پژوهش استخدام گردند. همچنین می توانند برای کسب مهارت های بالاتر در رشته های حوزه فیزیوتراپی و تحقیقات بالینی و پزشکی به تحصیل بپردازند. مدارک مورد نیاز برای پذیرش این رشته جهت تحصیل در کانادا شامل ترجمه ریز نمرات، مدرک تحصیلی، تکمیل فرم پذیرش و مدرک زبان می باشد.

شرایط تحصیل رشته تربیت بدنی در کانادا

دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در کانادا

کشور کانادا به دلیل فرصت های زیاد شغلی به کشوری محبوب برای مهاجران تبدیل شده است؛ بیشتر دانشکده های این کشور در سطح جهانی دارای رتبه بالایی می باشند و همین امر باعث گشته تا دانشجویان بین المللی به تحصیل در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد تشویق گردند. هزینه شهریه کالج های تربیت بدنی کانادا برای شهروندان کانادایی بطور متوسط 6000$ (دلار آمریکا) و برای دانشجویان بین المللی تقریبا 14000$ (دلار آمریکا) است. به دلیل ماهیت تحصیلات تکمیلی معمولا نیاز است که فرد از مدرک کارشناسی در رشته خود نیز برخوردار باشد تا بتواند در مقطع کارشناسی ارشد به تحصیل در آن بپردازد.

در ادامه به بررسی شماری چند از برترین مراکز ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در کشور وسیع و پهناور کانادا می پردازیم:

عنوان مراکز ارائه دهنده رشته تربیت بدنیرتبه در کانادا
Univercity of lethbridge1
MacEwan Univercity2
Mount Royal Univercity3
Univercity of Alberta4
Univercity of Victoria5

موقعیت های شغلی رشته تربیت بدنی در کانادا

با داشتن مدرک کارشناسی ارشد افراد می توانند به عنوان مربی نائل گشته و قادر خواهند بود در حوزه مدیریت ورزشی نیز فعالیت نمایند. فارغ التحصیلانی که در بخش خصوصی مشغول به فعالیت هستند می توانند از چنین عنوانی در راستای دستیابی به مشاغلی مانند مدیریت تجهیزات بهره جویند. بعضی افراد هم ممکن است دارای تمایل به اشتغال در کلاب های ورزش و سلامتی و کار با بزرگسالان و حوزه فیتنس باشند. میانگین درآمد معلمان تربیت بدنی در کانادا حدود 80000$ (دلار کانادا) در سال و 41$ (دلار کانادا) در ساعت است. افراد کم سابقه در این حوزه دارای حداقل درآمد 39000$ (دلار آمریکا) هستند و شایان ذکر است که بیشترین مقدار دستمزد برآورد شده در این شغل از رقمی معادل با 111000$ (دلار آمریکا) تجاوز می کند.

در نمودار زیر به بررسی مقایسه درآمد ورزشکاران و مدال آوران المپیکی در کانادا می پردازیم:

 

مقایسه درآمد ورزشکاران و مدال آوران المپیکی کانادا

مهاجرت ورزشکاران به کانادا

نخستین قدم جهت مهاجرت به کانادا برای مربیان ورزش، برخورداری از رزومه قوی، تجربه و مهارت و دانش بروز است. افراد برای اینکه بتوانند در این حرفه به عنوان یک مربی ورزشی به فعالیت بپردازند باید دارای مدرک تحصیلی معتبر و مرتبط باشند. شایان ذکر است که درصورت فقدان دانش لازم، کمبود این امر منجر به آسیب بازیکنان می شود. تمامی مراحل مهاجرت کاری مربیان ورزشی از بدو یافتن موقعیت شغلی مطلوب تا فرجام مصاحبه با کارفرمای خارجی و در نهایت اخذ ویزای کاری بسته به نوع کشوری که به عنوان مقصد مهاجرت برگزیده شده است، طی 12 الی 14 ماه انجام خواهد شد.

اشخاص دارای حداقل 5 سال سابقه کاری مرتبط با هریک از رشته های ورزشی قادر خواهند بود بدون دریافت هیچ امتیاز دیگری برای مهاجرت به کانادا اقدام نمایند. در پایان می توان با توجه به موارد ذکرشده کشور کانادا را سرزمینی برخوردار از موسسات آموزش عالی و آکادمی های متعدد ورزشی معرفی نمود که می تواند به عنوان مقصد درصد قابل توجهی از علاقه مندان به این زمینه برگزیده شود.

دلایل ورود به رشته تربیت بدنی در کانادا

هر ساله بیش از صدها تبعه خارجی از نقاط مختلف جهان، برای تحصیل در کانادا به ویژه در رشته تربیت بدنی اقدام می کنند. زیرا رشته تربیت بدنی در کانادا امتیازات ویژه ای را در اختیار تمامی متقاضیان در این حوزه قرار می دهد. یکی از اصلی ترین مزیت های ورود به رشته تربیت بدنی در کانادا، فرصت های شغلی ایده آل برای فارغ التحصیلان این رشته تحصیلی می باشد. با این حال، گزارش های اخیر از وزارت اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا نشان داده است که، فرصت های شغلی برای تدریس رشته تربیت بدنی بسته به استانی که قصد تدریس در آن را دارید متفاوت خواهد بود. همچنین روند دریافت ویزای تحصیلی کانادا برای ورود به این کشور بسیار ساده تر از دیگر کشورهای آمریکایی می باشد. به این ترتیب تحصیل رشته تربیت بدنی در کانادا برای آن دسته از افرادی که به دنبال آینده ای روشن در خارج از کشور هستند بهترین گزینه خواهد بود.

الزامات ورود به رشته تربیت بدنی در کانادا

آن دسته از متقاضیانی که به دنبال تحصیل رشته تربیت بدنی در کانادا هستند، باید به خوبی با الزامات ورود به این رشته تحصیلی آشنا شوند. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در طول روند درخواست خود در این کشور مواجه خواهند شد. اغلب موسسات آموزشی در کانادا، الزامات ساده تری را به نسبت اغلب دانشگاه های معتبر بین المللی در اروپا ارائه می دهند. برخی از الزامات کلیدی برای ورود به رشته تربیت بدنی در کانادا در این بخش از مقاله به طور کامل ارائه شده است:

  • تسلط کافی به زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • آشنایی با فرهنگ و برنامه درسی سیستم آموزشی در کانادا
  • ارائه مدارک تحصیلی معتبر
  • پرداخت هزینه شهریه به طور کامل

همچنین شما عزیزان قادر خواهید بود جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره رشته تربیت بدنی در کانادا و انواع شیوه های اخذ ویزای تحصیلی این کشور با همکاران مجرب و توانای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

سوالات پرتکراری که در خصوص رشته تربیت بدنی در کانادا در ذهن متقاضیان پیش از مهاجرت شکل گرفته است عبارتند از:

  • شرایط رشته تربیت بدنی در کانادا چگونه است؟ محبوب ترین رشته های تربیت بدنی در کانادا شامل ورزش هایی نظیر کشتی و کرلینگ است که ورزش پرمخاطب کشتی دارای انواع متفاوتی بوده اما کشتی های فرنگی و آزاد علاقه مندان بیشتری را در دبیرستان ها و دانشگاه های این کشور به خود اختصاص داده اند و کرلینگ که ورزشی اسکاتلندی بوده و با ارتش پیوند دارد. همچنین بسکتبال، فوتبال، بیسبال و راگبی که از طریق نیروی دریایی بریتانیا وارد خاک این کشور شد و ریشه دواند. همچنین باید خاطرنشان کرد ورزش هایی چون لاکراس نیز که در زمره ورزش های گروهی قرار داشته در برهه های مختلف زمانی به عنوان ورزش سال در کانادا برگزیده شده اند.
  • موقعیت های شغلی رشته تربیت بدنی در کانادا چگونه است؟ با داشتن مدرک کارشناسی ارشد افراد می توانند به عنوان مربی نائل گشته و قادر خواهند بود در حوزه مدیریت ورزشی نیز فعالیت نمایند. فارغ التحصیلانی که در بخش خصوصی مشغول به فعالیت هستند می توانند از چنین عنوانی در راستای دستیابی به مشاغلی مانند مدیریت تجهیزات بهره جویند. بعضی افراد هم ممکن است دارای تمایل به اشتغال در کلاب های ورزش و سلامتی و کار با بزرگسالان و حوزه فیتنس باشند. میانگین درآمد معلمان تربیت بدنی در کانادا حدود 80000$ (دلار کانادا) در سال و 41$ (دلار کانادا) در ساعت است. افراد کم سابقه در این حوزه دارای حداقل درآمد 39000$ (دلار آمریکا) هستند و شایان ذکر است که بیشترین مقدار دستمزد برآورد شده در این شغل از رقمی معادل با 111000$ (دلار آمریکا) تجاوز می کند.
5/5 - (2 امتیاز)

4 دیدگاه برای “رشته تربیت بدنی در کانادا

  1. امیر گفت:

    سلام من مدرک کاردانی تربیت بدنی دارم و سابقه عضویت تیم ملی بدمینتون و مدرک مربیگری درجه سه دارم آیا میتونم در کالج های کانادا ثبت نام کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شرایط سنی شما اهمیت داره و باید اون رو هم مطرح می کردید. شما باید کمتر از 23 سال داشته باشید

  2. عيسي صبری گفت:

    با سلام من فوق لیسانس تربیت بدنی و علوم ورزشی هستم و در رشته های ورزش صبحگاهی و آمادگی جسمانی مربیگری دارم چطور می تونم ویزای کار کانادا رو بگیرم لطفا راهنمایی فرمائید. با تشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در مقاله ویزای کاری کانادا امتیازات خودتون رو محاسبه کنید. اگ واجد شرایط بودید اقدام کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *