ویزای تحصیلی

رشته جراحی زنان و زایمان در آمریکا

رشته جراحی زنان و زایمان در آمریکا

برای تحصیل در رشته جراحی زنان و زایمان در آمریکا نیازی به جستجو کردن در رابطه با پیدا کردن دلیل وجود ندارد و باید شرایط خود را سنجید. آمریکا بدون تردید یکی از بهترین کشورهای جهان برای ادامه تحصیل است و در بسیاری از رشته های تحصیلی، بهترین رتبه های جهانی را به دست آورده است. در همین راستا می توان تاکید کرد که در رشته جراحی زنان و زایمان نیز این کشور به عنوان بهترین در جهان شناخته می شود و این مسئله به خوبی از بررسی جایگاه دانشگاه های این کشور در سطح جهان قابل ادراک است. افرادی که آمریکا را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، نیازی به تردید در رابطه با کیفیت دانشگاه های این کشور ندارند و باید شرایط خود را برای تحصیل در این کشور بسنجند.

باید در نظر داشت که دانشگاه های آمریکا از نظر رتبه های جهانی در بهترین شرایط قرار دارند اما این مسئله تنها یک مزیت نیست چراکه رقابت برای ورود به دانشگاه های این کشور را به شدت افزایش می دهد و این موضوعی است که می تواند شرایط را برای ادامه تحصیل بسیاری از افراد دشوار کند. با این وجود و به دلیل علاقمندی بسیار زیادی که به این رشته وجود دارد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در آمریکا خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل در رشته جراحی زنان و زایمان در این کشور چیست؟
  • هزینه تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در این کشور چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های رشته جراحی زنان و زایمان در آمریکا کدامند؟
  • فرایند ورود به دانشگاه های این کشور در دوره تخصص پزشکی چیست؟
  • شرایط کار پزشکان متخصص در این کشور چگونه است؟

بهترین مراکز تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در آمریکا

برای این که فردی بتواند در رشته جراحی زنان و زایمان در این کشور به ادامه تحصیل بپردازد، در مرحله اول باید یک مدرک پزشکی در اختیار داشته باشد. در مرحله دوم باید به این نکته توجه داشت که این مدرک باید در آمریکا معادلسازی شود. در حقیقت افرادی که تحصیل پزشکی در آمریکا را در دوره اولیه تحصیل خود سپری کرده باشند، نیازی به معادلسازی مدرک در این کشور نخواهند داشت. طول دوره تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در این کشور 4 ساله است و دانشجویان پس از این دوره مجاز خواهند بود که در این حوزه به کار مشغول شوند.

کل پروسه تبدیل شدن به یک متخصص زنان و زایمان در آمریکا 2024 از قرار زیر است:

  • مرحله اول: اتمام دوره 4 ساله کارشناسی
  • مرحله دوم: اتمام دوره 4 ساله مدیکال اسکول
  • مرحله سوم: اتمام برنامه 3 ساله رزیدنسی جراحی ز و زایمان
  • مرحله چهارم: گذراندن دوره فلوشیپ 3 یا 4 ساله

دانشگاه های آمریکا در رتبه بندی های جهانی QS سال 2024 نیز بهترین رتبه ها در این رشته را به دست آورده اند. جدول زیر به خوبی این مسئله را به اثبات می رساند:

امتیاز دانشگاهعنوان دانشگاهرتبه بین المللی یا رنکینگ 2024
100موسسه فناوری ماساچوست (MIT)1
98.3دانشگاه هاروارد4
98.1دانشگاه استنفورد5
90.4دانشگاه کالیفرنیا، برکلی (UCB)10
90.3دانشگاه شیکاگو11

6 دانشگاه از 10 دانشگاه برتر جهان در این کشور واقع شده است و به همین دلیل انتظار می رود افراد برای ورود به آمریکا به عنوان دانشجوی رشته جراحی زنان و زایمان در این دانشگاه ها رزومه تراز اول داشته باشند.

بهترین مراکز تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در آمریکا

هزینه تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در آمریکا

با وجود این که کیفیت آموزش در بالاترین سطح ممکن قرار دارد، باید به این نکته توجه داشت که هزینه های تحصیل در این کشور به نسبت بسیاری از کشورهای جهان در سطح بالاتری قرار دارد. برای مثال به منظور تحصیل در رشته جراحی زنان و زایمان، دانشجویان باید بودجه ای در حدود 22500$ تا 49000$ (دلار) را در اختیار داشته باشند تا تنها شهریه خود را پرداخت کنند. البته باید به این نکته هم اشاره داشت که در بسیاری از دانشگاه های این کشور بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی برای رفاه دانشجویان در نظر گرفته شده است.

دانشجویان باید به هزینه های زندگی در آمریکا نیز توجه داشته باشند و برای تامین آن نیز برنامه ریزی کنند. دانشجویان خارجی در آمریکا اجازه کار خواهند داشت و این بهترین روشی است که به کمک آن می توان هزینه های زندگی در این کشور را تامین کرد. چارت زیر، اطلاعات دقیقی در رابطه با هزینه های کلی دانشجویان رشته جراحی زنان و زایمان در اختیار می گذارد.

هزینه تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان و زندگی در آمریکا

شرایط کار متخصصین پزشکی در آمریکا

برای کار در آمریکا به عنوان یک پزشک متخصص در حوزه جراحی زنان و زایمان، کافی است تا فرد مدرک خود را در این رشته به دست آورد و سپس وارد بازار کار شود. پزشکان متخصص جراحی زنان و زایمان در این کشور از سطح درآمد بسیار بالایی برخوردار هستند و به طور متوسط  314400$ (دلار) در سال درآمد کسب می کنند. در چنین شرایطی باید به این نکته اشاره داشت که کار در آمریکا به عنوان یک پزشک متخصص می تواند از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد چراکه اولا از نظر مالی فرد را تامین می کند و در نهایت منجر به دریافت اقامت این کشور خواهد شد.

همان طوری که در نمودار زیر هم به خوبی مشاهده می شود، بسته به تخصص و سابقه کاری حداقل درآمد متخصصان زنان و زایمان در آمریکا در حدود $272800 (دلار) و حداکثر درآمدی آنها نیز در حدود $378300 (دلار) است:

تخصص و سابقه کاری حداقل درآمد متخصصان زنان و زایمان در آمریکا

در صورتی که به دنبال بهترین مسیرهای مهاجرتی به خارج از کشور در خصوص تحصیل در آمریکا هستید، حتما با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی و همراهی کنند.

سوالات مهم در خصوص رشته جراحی زنان و زایمان در آمریکا

در بخش موخره پاسخ گوی سوالات پرتکرار شما خواهیم بود:

  • شرایط کار متخصصین پزشکی در آمریکا چگونه است؟ برای کار در آمریکا به عنوان یک پزشک متخصص در حوزه جراحی زنان و زایمان، کافی است تا فرد مدرک خود را در این رشته به دست آورد و سپس وارد بازار کار شود. پزشکان متخصص جراحی زنان و زایمان در این کشور از سطح درآمد بسیار بالایی برخوردار هستند و به طور متوسط  314400$ (دلار) در سال درآمد کسب می کنند. در چنین شرایطی باید به این نکته اشاره داشت که کار در آمریکا به عنوان یک پزشک متخصص می تواند از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد چراکه اولا از نظر مالی فرد را تامین می کند و در نهایت منجر به دریافت اقامت این کشور خواهد شد.
  • هزینه تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در آمریکا چگونه است؟ با وجود این که کیفیت آموزش در بالاترین سطح ممکن قرار دارد، باید به این نکته توجه داشت که هزینه های تحصیل در این کشور به نسبت بسیاری از کشورهای جهان در سطح بالاتری قرار دارد. برای مثال به منظور تحصیل در رشته جراحی زنان و زایمان، دانشجویان باید بودجه ای در حدود 22500$ تا 49000$ (دلار) را در اختیار داشته باشند تا تنها شهریه خود را پرداخت کنند. البته باید به این نکته هم اشاره داشت که در بسیاری از دانشگاه های این کشور بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی برای رفاه دانشجویان در نظر گرفته شده است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *