ویزای تحصیلی

رشته جراحی زنان و زایمان در اتریش

رشته جراحی زنان و زایمان در اتریش

تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در اتریش بر خلاف ایران محدودیت های جنسیتی ندارد و به همین دلیل است که افراد زیادی را جذب می کند. اتریش به عنوان یکی از کشورهای شناخته شده اروپایی که هم تراز با آلمان در نظر گرفته می شود، از جمله کشورهایی است که به شدت مورد توجه ایرانیان قرار دارد و آن ها تمایل دارند از روش های مختلف خود را به این کشور تراز اول برسانند. باید در نظر داشت که در حال حاضر روند صدور ویزا برای ایرانیان با مشکلات زیادی روبرو بوده است و به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که افراد به راحتی بتوانند این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کرده و به آن ورود کنند.

دانشگاه های اتریش از نظر علمی در سطح بسیار مناسبی قرار دارند و به همین دلیل است که می توان انتظار رقابتی تنگاتنگ برای رسیدن به پذیرش از دانشگاه های این کشور را داشت. محدودیت هایی نیز برای ورود به اتریش به عنوان دانشجوی خارجی به ویژه در رشته ای حساس همچون جراحی زنان و زایمان وجود دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم داشت. با همه معایبی که در این مسیر وجود دارد، اتریش بدون تردید یکی از بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت است و به همین دلیل، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در اتریش به عنوان یکی از راه های مهاجرت به این کشور خواهند پرداخت و به سوالات متقاضیان پاسخ می دهند.

  • بهترین دانشگاه های اتریش در رشته جراحی زنان و زایمان کدامند؟
  • مهم ترین معایب تحصیل در اتریش در این رشته چیست؟
  • هزینه تحصیل در این کشور برای دانشجویان خارجی چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان شهروند خارجی در این حوزه کار کرد؟

دانشگاه های برتر رشته جراحی زنان و زایمان در اتریش

اتریش یکی از کشورهای درجه اول اروپایی است که کیفیت عالی زندگی را ارائه می کند و به همین دلیل است که متقاضیان زیادی مهاجرت به اتریش را در دستور کار خود قرار می دهند. تحصیل در اتریش یکی از راه های رسیدن به اقامت این کشور است که اگرچه طولانی تر از بسیاری از مسیرهای دیگر است اما مسیری ارزشمند به حساب می آید.

برای این که فردی بتواند جراحی زنان و زایمان در اتریش را به عنوان رشته تحصیلی خود انتخاب کند، باید مدارک زیر را به صورت حداقل در اختیار داشته باشد:

  • مدرک C1 زبان آلمانی
  • مدرک پزشکی
  • معادلسازی مدرک پزشکی در اتریش
  • تجربه کار یک ساله در دوره پزشکی

برای دور زدن این پروسه، بهتر است فرد از همان ابتدا تحصیل پزشکی در اتریش را برای خود انتخاب کند تا بتواند امتیازات آن را به دست آورد.

دانشگاه وین را می توان به عنوان بهترین دانشگاه این کشور در رشته جراحی زنان و زایمان معرفی کرد که رتبه 48 جهان را در اختیار گرفته است. در رتبه 157 جهان نیز نام دانشگاه گراتز از اتریش دیده می شود که دانشگاهی بسیار معتبر است و دومین دانشگاه برتر کشور اتریش به حساب می آید. سومین دانشگاه نیز دانشگاه پزشکی وین است که در رتبه 214 جهان قرار گرفته است. دانشگاه اینسبروک نیز رتبه 260 جهان در این رشته را در اختیار دارد و 10 دانشگاه دیگر نیز در این کشور در دسترس علاقمندان قرار دارد.

دانشگاه های برتر رشته جراحی زنان و زایمان در اتریش

هزینه تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در اتریش

خوشبختانه اتریش یکی از کشورهای با اعتبار بسیار بالا و البته ارزان قیمت جهان برای تحصیل به حساب می آید و افرادی که در این کشور تحصیل می کنند، کمتر با بحران های مالی روبرو می شوند. هزینه تحصیل در رشته جراحی زنان و زایمان برای دانشجویان خارجی معمولا از 3000€ (یورو) در سال کمتر می شود مگر آن که فردی به اختیار خود یکی از دانشگاه های خصوصی این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب کند.

هزینه زندگی در اتریش اما کمی بالا تر از آلمان است و همین مسئله می تواند کمی دانشجویان را در انتخاب بین این دو کشور مردد سازد. به طور متوسط 800€ تا 1200€ (یورو) در ماه برای تامین هزینه های زندگی دانشجویی انفرادی در این کشور نیاز خواهد بود. در همین راستا برخی از مهم ترین مزایا و معایب تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در این کشور را باید معرفی کرد.

مهم ترین مزایا و معایب تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در اتریش

شرایط کار پزشکان متخصص در اتریش

باید به این نکته توجه داشت که اتریش برای کار متخصصین پزشکی سخت گیری های بسیار زیادی را اعمال می کند و همگان نمی توانند از این فرصت استفاده کنند. افرادی که مدرک تحصیلی خود را از خارج از اتریش دریافت کرده باشند باید در دوره معادلسازی مدرک پزشکی خود شرکت کنند اما خوشبختانه افرادی که در این کشور تحصیل کرده باشند، می توانند بلافاصله پس از تحصیل وارد بازار کار شوند. در اتریش درآمد بسیار بالایی برای یک متخصص جراحی زنان و زایمان در نظر گرفته شده است که می توان آن را در حدود 11000€ (یورو) دانست.

در شرایط کلی می توان گفت که بهتر است پیش از اقدام برای مهاجرت به اتریش، حتما مشورت دقیقی دریافت کنید در همین راستا شاید بهتر باشد تا با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در رابطه با شرایط خود در این کشور مشورت های لازم را انجام دهید تا با اطمینان خاطر در این مسیر گام بردارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *