ویزای تحصیلی

رشته جراحی زنان و زایمان در ارمنستان

رشته جراحی زنان و زایمان در ارمنستان

بسیاری از افراد به دنبال آن هستند که در نزدیک ترین نقطه به ایران تحصیل کنند و انتخاب رشته جراحی زنان و زایمان در ارمنستان یکی از این راه هاست. باید به این نکته توجه داشت که صرف نزدیک بودن به ایران نمی تواند بزرگ ترین امتیازی باشد که افراد به دنبال آن هستند بلکه اعتبار دانشگاه های کشور مقصد نیز از درجه اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. متاسفانه در ارمنستان شرایط متفاوت از خواسته بسیاری از افراد است و در حقیقت فرد با مهاجرت به این کشور مشغول به تحصیل در دانشگاه هایی می شود که از نظر اعتبار از دانشگاه های ایران ضعیف تر هستند و این در حالی است که هزینه های بیشتری برای تحصیل باید پرداخت کرد.

در چنین شرایطی به بسیاری از افراد توصیه می شود تا نگاهی اجمالی تر به سایر کشورهای جهان داشته باشند و در مسیر کشورهایی گام بردارند که علاوه بر اعتبار مدرک، شرایط عالی برای زندگی در آینده داشته باشند. فرایند مهاجرت به ارمنستان به عنوان دانشجوی خارجی بسیار ساده است و به همین دلیل می توان جمعیت قابل توجهی از ایرانیان را دید که در این کشور مشغول تحصیل هستند. باید در نظر داشت که دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیستند و در نتیجه نمی توان انتظار داشت که بتوان به سادگی برای کار به ایران بازگشت. در این شرایط نیز مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله در تلاش خواهند بود تا شرایط تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در ارمنستان را تشریح کنند.

  • شرایط ورود به دانشگاه های ارمنستان در رشته های تخصص پزشکی چیست؟
  • بهترین دانشگاه های پزشکی ارمنستان کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در این کشور چقدر است؟
  • فرایند رسیدن به کار به عنوان پزشک متخصص در این کشور چیست؟

شرایط تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در ارمنستان

برای اینکه بتوان به عنوان دانشجوی خارجی در ارمنستان به تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان پرداخت، دانشجو موظف است تا مدرک پزشکی خود را به دانشگاه ارائه دهد. در چنین شرایطی می توان گفت که پیش نیاز تحصیل رشته پزشکی می تواند برای افراد یک چالش بزرگ باشد چراکه در صورتی که مدرک فرد دارای اعتبار نباشد، به وی اجازه ادامه تحصیل در ارمنستان داده نخواهد شد. بنابراین متقاضی تحصیل در ارمنستان موظف است تا لیست دانشگاه های مورد تایید ارمنستان در رشته پزشکی را بررسی کرده و تنها در صورتی برای تحصیل در این کشور اقدام کند که دانشگاه وی مورد تایید باشد.

برای تحصیل در رشته جراحی زنان و زایمان دانشگاه های محدودی در ارمنستان وجود دارد که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • دانشگاه دولتی پزشکی ایروان
  • مرکز آمریکایی ارمنستان
  • دانشگاه دولتی ایروان

هیچ کدام از این دانشگاه ها در رتبه بندی های جهانی جایگاهی را به دست نیاورده اند و این مسئله ای است که باید به آن توجه داشت ضمن آن که این دانشگاه ها مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیز نیستند و در نتیجه فارغ التحصیلان این دانشگاه ها برای کار در ایران دچار مشکل خواهند شد.

شرایط تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در ارمنستان

هزینه تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در ارمنستان

فرایند تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در ارمنستان هزینه های زیادی را به همراه ندارد اما باید به این نکته اشاره داشت که با توجه به کیفیت زندگی در این کشور، نمی توان از دانشجویان انتظار داشت که با صرفه اقتصادی در این کشور به ادامه تحصیل بپردازند. هزینه تحصیل در رشته جراحی زنان و زایمان در این کشور به شدت متغیر است و دانشجویان باید پیش از مهاجرت به این کشور و ارسال درخواست پذیرش خود، شهریه سالیانه خود را بررسی کنند. به طور متوسط می توان گفت که برای تحصیل در این کشور باید مبلغی در حدود 1200$ تا 8400$ (دلار) را در نظر گرفت.

هزینه زندگی در این کشور خوشبختانه بسیار ارزان است و با توجه به این که دانشجویان در این کشور می توانند به صورت نیمه وقت کار کنند، فشار اقتصادی زیادی به آن ها وارد نخواهد شد. به طور کلی می توان هزینه های یک سال تحصیل در این کشور را به شرح زیر ارزیابی کرد.

هزینه تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان و زندگی در ارمنستان

شرایط کار متخصصین زنان در ارمنستان

بسیاری از مشاغل در ارمنستان با کمبود نیروی کار مواجه هستند اما شرط تسلط به زبان ارمنی برای کار در این کشور بسیار حائز اهمیت است. متخصصین جراحی زنان و زایمان در این کشور، 4 سال فرصت خواهند داشت تا به زبان ارمنی تسلط پیدا کرده و شرایط مناسبی برای خود در بازار کار این کشور ایجاد کنند. به طور متوسط یک متخصص زنان در این کشور 2260000AMD (درام) در ماه درآمد دارد که برای زندگی در این کشور به همراه خانواده در شرایط عالی کافی است.

در شرایط کلی باید به این نکته اشاره داشت که کیفیت زندگی برای بسیاری از افراد مناسب نیست و نمی توان از آن ها به عنوان یک متخصص انتظار داشت که در ارمنستان اقامت داشته باشند. در صورتی که فردی بخواهد بهترین گزینه برای مهاجرت را در اختیار داشته باشد، بهتر است، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشد تا مهم ترین چالش های پیش روی خود را با آرامش پشت سر بگذارد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *