ویزای تحصیلی

رشته جراحی زنان و زایمان در اسلواکی

رشته جراحی زنان و زایمان در اسلواکی

رشته جراحی زنان و زایمان در اسلواکی دشوار است و به این منظور فرد ابتدائا پس از اتمام دبیرستان دوره های پیش پزشکی را بگذراند. سپس در آزمون ورودی دانشگاه ها شرکت کند و در صورتی که قبول شد برای رشته پزشکی عمومی درخواست دهد؛ البته در حالی که برای واجد شرایط بودن برای برنامه 6 ساله پزشکی در اسلواکی، دانشجوی کاندید بالقوه باید از دبیرستان فارغ التحصیل شده باشد و گواهینامه دسترسی به تحصیل در دانشگاه پزشکی در کشور خود را نیز ارائه دهد. یعنی هم باید آزمون ورودی اسلواکی را قبول شد هم از فرد درخواست می شود پذیرش رشته پزشکی در دانشگاهی در کشور مبدا خود را نیز اثبات نماید. یکی از محبوب ترین برنامه های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در اسلواکی است؛ به مدت 6 سال طول می کشد و در 12 ترم تنظیم می شود.

به افراد مطلق مدرک «دکتر پزشکی عمومی» (MUDr.) اعطا می شود که نه تنها در اتحادیه اروپا، بلکه تقریباً در سراسر جهان شناخته شده است؛ متخصصان زنان و زایمان معمولاً به مدرک لیسانس، مدرک تحصیلی از دانشکده پزشکی که تکمیل آن 6 سال طول می کشد و 3 تا 7 سال در برنامه های کارآموزی و رزیدنتی نیاز دارند. البته توجه شود رشته مامایی با رشته جراحی زنان و زایمان متفاوت می باشد؛ چه در اسلواکی چه در سایر کشورهای دنیا. مامایی شامل مراقبت در دوران بارداری، زایمان و دوره پس از زایمان است. زنان و زایمان به سلامت باروری و عملکردها و بیماری های خاص زنان و دختران می پردازد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • موقعیت کار برای رشته جراحی زنان و زایمان در اسلواکی چگونه است؟
  • درآمد رشته جراحی زنان و زایمان در این کشور چقدر است؟

درآمد رشته جراحی زنان و زایمان در اسلواکی

کار در اسلواکی زیاد است منتهی یکی از شرط های مهم آن تسلط به زبان اسلواک ها می باشد. فارغ التحصیلان رشته جراحی زنان و زایمان به منظورمهاجرت به اسلواکی بعد از تحصیل لزوما باید کاری در این کشور پیدا کنند. همچنین در صورت موفقیت پیدا کردن کار در این کشور، 2.5 سال پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه اسلواکی، متقاضیان اقامت دائم اسلواکی را دریافت می کنند. پس از 5 سال اقامت دائم، می توان برای شهروندی اسلواکی درخواست داد. اگرچه اسلواکی بازار کار کوچکتری نسبت به برخی از کشورهای اروپایی دارد، اما همچنان قوانین مجوز کار را مانند بسیاری از کشورهای دیگر دارد. این بدان معناست که به عنوان یک شهروند منطقه اقتصادی اروپا، برای کار در اسلواکی نیازی به مجوز کار یا ویزا نخواهید داشت، زیرا این کشور عضو کامل اتحادیه اروپا است.

اما کسانی که تابعیت اتحادیه اروپا، حوزه اقتصادی اروپا یا سوئیس را ندارند به منظور کار در اسلواکی باید ویزای کاری داشته باشند. بعد از کاریابی در این کشور در بیمارستان ها یا کلینیک های خصوصی، نوبت به اقدام برای اخذ ویزای کاری اسلواکی می رسد و زمان استاندارد پردازش ویزای کاری اسلواکی حدود 10 تا 30 روز تقویمی است. در صورت نیاز به اطلاعات اضافی ممکن است کمی بیشتر طول بکشد، به همین دلیل است که اگر شرایط اجازه می دهد هرگز این برنامه را به آخرین لحظه رها نکنید؛ رشته جراحی زنان و زایمان در اسلواکی هم موقعیت های کاری زیاد، سطح درآمد خوبی هم دارد. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است حدود درآمد جراحان زنان و زایمان در اسلواکی بیان می گردد:

حدود درآمد جراحان زنان و زایمان در اسلواکی

تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در اسلواکی

تحصیل در اسلواکی رمز ورود به این کشور است؛ چون حتی در رشته هایی مثل مهندسی کامپیوتر و غیره نیز، فارغ التحصیل شدن از دانشگاهی در این کشور راه را برای کاریابی بسیار هموارتر می کند. البته برای جراحی زنان و زایمان، قلب و عروق و غیره، تحصیل در اسلواکی تقریبا تنها را مهاجرت به این کشور می باشد. حال این سوال مطرح می شود که هزینه تحصیل در اسلواکی چقدر است؟ دانشجویان خارجی غیر اتحادیه اروپا می توانند انتظار داشته باشند که هر سال از 550$ تا 5500$ (دلار آمریکا) برای تحصیل در مقطع کارشناسی پرداخت کنند. هزینه تحصیل برای تحصیلات تکمیلی به طور قابل توجهی بالاتر است، زیرا از 2200$ تا 5500$ (دلار آمریکا) در سال متغیر است؛ ولی هزینه تحصیل در اسلواکی برای رشته پزشکی، جراحی و غیره به مراتب بیشتر است.

هزینه تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در اسلواکی

شهریه رشته جراحی زنان و زایمان در اسلواکی

شهریه دانشگاه های اسلواکی برای رشته جراحی زنان و زایمان معمولا سالانه بین 8000$ تا 19000$ (دلار آمریکا) می باشد. به این مبلغ باید هزینه زندگی در اسلواکی را نیز افزود که معمولا 650$ تا 900$ (دلار آمریکا) در ماه می باشد و بخشی از آن را با کار دانشجویی می توان تامین کرد. اتباع خارجی به مجوز اقامت نیاز دارند. وزارت امور خارجه و اروپا مسئول صدور مجوز اقامت برای اتباع خارجی است که قصد زندگی و کار در اسلواکی را دارند.

کار ضمن تحصیل در اسلواکی به طور محدود و تا سقف 20 ساعت در هفته مجاز دانسته شده است؛ بازار کار اسلواکی نسبتاً کوچک است و نرخ بیکاری به بالاترین میزان در اتحادیه اروپا تعلق دارد. با این حال، اسلواکی می تواند فرصت های شغلی زیادی را برای خارجی ها ارائه دهد؛ در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته جراحی زنان و زایمان در اسلواکی توضیحاتی ارائه گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *