ویزای تحصیلی

رشته جراحی زنان و زایمان در اسپانیا

رشته جراحی زنان و زایمان در اسپانیا

رشته جراحی زنان و زایمان در اسپانیا علاقمندان زیادی بین اروپایی ها و آمریکایی ها دارد، چون امکان تحصیل با هزینه های کم را فراهم می نماید. کار در این رشته نیز در اسپانیا فراوان است؛ این علیرغم این موضوع می باشد که به طور کلی نرخ بیکاری در اسپانیا بالا می باشد. مانند بسیاری از مشاغل در زمینه پزشکی، کار به عنوان متخصص زنان شامل سطحی از استرس است. بیماران و خانواده‌های آنها برای تصمیم‌گیری دقیق و آگاهانه به شما متکی هستند و مواردی وجود دارد که لازم است در موقعیت‌های پزشکی اورژانسی به سرعت عمل کنید. قبل از اینکه به عنوان یک متخصص زنان و زایمان آموزش ببینید، باید مدرک پزشکی خود را تکمیل کنید و مدرک MBBS یا مدرک معادل آن را کسب کرده باشید. در مورد ورود به دانشکده پزشکی اطلاعات کسب کنید؛ سپس باید یک برنامه پیش پزشکی 2 ساله در اسپانیا را تکمیل کنید.

البته فراموش نشود تحصیل در اسپانیا از آن جایی که اخذ ویزای این کشور برای ایرانی ها معمولا دشوار است، طرفداران کمی در کشور ما دارد. با این حال تحصیل و کار به عنوان متخصص جراحی زنان و زایمان در اسپانیا مزایایی هم دارد از جمله:

  • 4 هفته مرخصی با حقوق در سال
  • مرخصی استعلاجی با حقوق
  • پوشش جامع سلامت که شامل پوشش بینایی و دندان می شود
  • بیمه از کار افتادگی
  • بیمه عمر
  • حمل و نقل پولی برای کارکنان خانه بیش از حد خسته (Uber، Lyft، تاکسی و غیره)
  • وعده های غذایی ارائه شده در حین انجام وظیفه

پس موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به سوالات ذیل پاسخ می دهد:

  • درآمد جراحان زنان و زایمان در اسپانیا چقدر است؟
  • هزینه های تحصیل در رشته جراحی زنان و زایمان در اسپانیا چه میزان می باشد؟
  • کار ضمن تحصیل در اسپانیا برای خارجی ها مجاز است یا خیر؟

تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در اسپانیا

درآمد رشته جراحی زنان و زایمان در اسپانیا

کار در اسپانیا کم است و موقعیت های شغلی موجود در این کشور برای خود اسپانیایی ها و اروپایی ها نیز کافی نیست. با این حال جراحان زنان و زایمان برای کاریابی در این کشور پس از فارغ التحصیلی مشکلی نخواهند داشت. شما می توانید دنبال کار گشتن را 60 روز قبل یا 90 روز پس از پایان تحصیلات خود در اسپانیا شروع کنید و این کشور تنها به شما اجازه می دهد حداکثر 12 ماه برای یافتن شغل یا شروع پروژه تجاری خود بمانید. بیشترین فرصت های شغلی در اسپانیا در سال 2022 چیست؟

علاوه بر پزشکی و گرایش های مرتبط با آن مثل جراحی زنان و زایمان، جراحی مغز و اعصاب و غیره، بخش خدمات بر بازار کار اسپانیا تسلط دارد و صنایع عمده در این کشور عبارتند از:

  • اتومبیل ها
  • مواد شیمیایی
  • غذا و نوشیدنی
  • تجهیزات پزشکی
  • تولید فلزات و فلزات
  • داروسازی
  • ساخت کشتی
  • منسوجات و پوشاک

علیرغم زیادتر بودن فرصت های کاری در زمینه های گفته شده، رشته های مختلف جراحی مثل جراحی مغز و اعصاب، جراحی زنان زایمان و جراحی قلب و عروق، بالاترین سطح درآمد در اسپانیا را به خود اختصاص داده اند. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است، حدود حقوق ماهیانه کار در اسپانیا برای رشته جراحی زنان و زایمان بیان می شود:

حدود حقوق ماهیانه کار در اسپانیا برای رشته جراحی زنان و زایمان

تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در اسپانیا

تحصیل در اسپانیا کم هزینه تر از کشورهایی مثل آمریکا، انگلیس و غیره می باشد. بعد از فارغ التحصیلی نیز می توان با کاریابی ویزای تحصیلی اسپانیا را تبدیل به ویزای کاری نمود و با گذشت 8 سال اقامت و پرداخت مالیات، پاسپورت این کشور را اخذ نمود. در حال حاضر، رشته زنان یکی از پردرآمدترین مشاغل شغل محور در پزشکی است. شما می توانید در بخش های مختلفی مانند کلینیک ها، بیمارستان ها، مطب های خصوصی، دانشگاه ها و سازمان های دولتی و غیره مشغول به کار شوید؛ این گزینه شغلی نیز قابل احترام و پرسود است و شما می توانید کلینیک جراحی خود را باز کنید. شهریه رشته جراحی زنان و زایمان در اسپانیا به تابعیت دانشجو و قوانین هر دانشگاه بستگی دارد.

برای دانشجویان غیر اروپایی شهریه رشته مزبور در دانشگاه های اسپانیا معمولا بین 5000€ تا 14000€ (یورو) می باشد. هزینه زندگی در اسپانیا نیز باید مورد نظر قرار گیرد که در شهرهایی مثل مادرید و بارسلونا بین 800€ تا 1100€ (یورو) می باشد. البته اگرچه با کار ضمن تحصیل در اسپانیا می توان بخشی از این هزینه ها را پوشش داد اما عملا کاریابی در این کشور بسیار دشوار می باشد.

کار ضمن تحصیل دانشجویان در اسپانیا

ویزای دانشجویی اسپانیا به دانشجویان اجازه می دهد تا در طول دوره به صورت پاره وقت یا در یک موقعیت موقت کار کنند و حداکثر ساعات کار نمی تواند بیش از 20 ساعت در هفته باشد و شغل نباید مزاحم تحصیل داوطلبان باشد. قرارداد کار نمی تواند بیشتر از مدت ویزای تحصیلی باشد و از یک طرف، برای رفتن از ویزای دانشجویی به مجوز کار، باید حداقل 3 سال در اسپانیا تحصیل کرده باشید؛ از سوی دیگر، مزیت اصلی درخواست مجوز کار با ویزای دانشجویی این است که وضعیت ملی بیکاری در نظر گرفته نخواهد شد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای علاقمندان مهاجرت به اسپانیا تهیه شد سعی بر این بود راجع به رشته جراحی زنان و زایمان در اسپانیا توضیحاتی ارائه گردد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *