ویزای تحصیلی

رشته جراحی زنان و زایمان در اسکاتلند

رشته جراحی زنان و زایمان در اسکاتلند

رشته جراحی زنان و زایمان در اسکاتلند علاقمندان زیادی دارد چون زبان این کشور انگلیسی است و هزینه های آن نسبت به انگلستان پایین تر می باشد. قبل از اینکه به عنوان یک متخصص زنان و زایمان آموزش ببینید، باید مدرک پزشکی خود را تکمیل کنید و مدرک MBBS یا مدرک معادل آن را کسب کرده باشید؛ همچنین بهتر است در مورد ورود به دانشکده پزشکی اطلاعات کسب کنید. سپس باید یک برنامه پایه دو ساله را تکمیل کنید. آموزش پزشکی در انگلستان گسترده و متنوع است. به طور متوسط ​​دوره های کارشناسی بین 4 تا 6 سال طول میکشد؛ پس از دوره لیسانس، پزشکان تازه صلاحیت شده قبل از انتخاب تخصص، 2 سال دوره آموزشی برنامه پایه را می گذرانند. در مامایی و زنان (O&G)، آموزش تخصصی اسکاتلند (انگلستان) 7 سال طول میکشد.

پس از فارغ التحصیلی از دانشکده پزشکی، متخصصان زنان و زایمان آینده برنامه های آموزشی رزیدنتی را با تمرکز بر سلامت در تمام مراحل بارداری، از قبل از بارداری تا پس از بارداری، تکمیل می کنند. ساکنان در مورد ژنتیک، مشاوره ژنتیک، و مسائل مربوط به تشخیص های قبل از تولد یاد میگیرند. بسیاری از نوبت‌های اقامت شامل آموزش‌های عمیق در مورد سونوگرافی، غدد درون ریز باروری، ناباروری، تنظیم خانواده، جراحی زنان و انکولوژی زنان می‌باشد؛ رزیدنت ها می توانند در یک رشته فوق تخصصی اولیه (جراحی زنان و زایمان، پزشکی مادر و جنین، غدد درون ریز تولید مثل، و ناباروری و انکولوژی زنان) یا سایر زمینه ها مانند تنظیم خانواده، زنان و زایمان نوجوانان و سلامت پستان، فوق تخصصی شوند و به آموزش فلوشیپ ادامه دهند.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه به سوالات ذیل پاسخ می دهند:

  • درآمد رشته جراحی زنان و زایمان در اسکاتلند چقدر است؟
  • تمدید اقامت پس از تحصیل در اسکاتلند چگونه می باشد؟

درآمد رشته جراحی زنان و زایمان در اسکاتلند

راه ورود به اسکاتلند خصوصا برای رشته هایی مثل جراحی زنان و زایمان، تحصیل می باشد. به عبارت دقیق تر کار در اسکاتلند فراوان است اما تا فردی فارغ التحصیل یکی از دانشگاه های اسکاتلند، ولز، انگلیس و یکسری دیگر از کشورهای مورد تایید اسکاتلند نباشد، شانس کمی دارد. پزشکان جدید با داشتن آموزش در زمینه زنان و زایمان، ممکن است یک رشته را انتخاب کنند یا هر دو رشته را به عنوان OB/GYN تمرین کنند. پزشکانی که روی زنان تمرکز می کنند، نوزاد را به دنیا نمی آورند و زنان باردار را درمان نمی کنند؛ آنها غربالگری سرطان را انجام می دهند، مشکلات دستگاه ادراری را درمان می کنند و موارد دیگر.

  • پزشکانی که روی مامایی تمرکز می کنند، مسائل بهداشتی را خارج از بارداری درمان نمی کنند.
  • پزشکان متخصص زنان و زایمان بر هر دو حوزه تمرکز دارند؛ برخی از پزشکان متخصص زنان و زایمان به جای یک پزشک داخلی یا خانواده به عنوان پزشک مراقبت های اولیه عمل می کنند.

پزشکان متخصص زنان و زایمان ممکن است در بسیاری از محیط‌ها، مانند مطب‌های خصوصی، فعالیت‌های اجتماعی، محیط‌های دانشگاهی و بیمارستان‌ها تمرین کنند؛ متخصصان زنان و زایمان اغلب ساعات طولانی و غیرقابل پیش بینی کار می کنند تا با ماهیت نامشخص بارداری و زایمان سازگار شوند. برای کاهش بار مراقبتی که بر دوش هر پزشک قرار می گیرد، بسیاری از مطب ها و بیمارستان ها برخی از مسئولیت های مامایی را با سایر موسسات مشترک دارند.

در نموداری که در ادامه ترسیم شده است حدود درآمد رشته جراحی زنان و زایمان در اسکاتلند طی سال 2024 بیان شده است:

حدود درآمد رشته جراحی زنان و زایمان در اسکاتلند

فرصت های شغلی رشته جراحی زنان و زایمان در اسکاتلند

دولت اسکاتلند با همکاری دانشگاه های این کشور، فرصت های شغلی ایده آلی را برای تمامی فارغ التحصیلان رشته جراحی زنان و زایمان در اسکاتلند فراهم می کند. به عبارت دیگر، یکی از اصلی ترین مزیت های تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در اسکاتلند فرصت های شغلی مطلوب در این رشته تحصیلی پس از فارغ التحصیلی می باشد. به طور کلی جراحی زنان و زایمان در اسکاتلند شاخه وسیع و متنوعی از پزشکی است که شامل جراحی، مدیریت، مراقبت از زنان، آنکولوژی و مراقبت های بهداشتی می شود.

برای آشنایی بیشتر با فرصت های شغلی در رشته جراحی زنان و زایمان در اسکاتلند به تصویر زیر توجه فرمایید:

فرصت های شغلی رشته جراحی زنان و زایمان در اسکاتلند

تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در اسکاتلند

تحصیل در اسکاتلند رایگان نیست و برای غیر بریتانیایی بسیار پرهزینه هم می باشد؛ خصوصا در رشته هایی مثل پزشکی. اگر مدرک پزشکی اسکاتلندی (ScotGEM) را مطالعه کنید، هزینه های تحصیل شما به طور کامل تامین می شود. برای دریافت شهریه نیازی به درخواست SAAS ندارید. برای سایر برنامه های GEM. شما باید هزینه های تحصیل را در طول دوره پرداخت کنید: 6 سال تحصیل در مقطع کارشناسی در رشته پزشکی و جراحی و 5 سال برای کسانی که مستقیم وارد می شوند.

هر سال تحصیلی نیز با توجه به نوع دانشگاه شهریه متفاوتی دارد که معمولا برای غیر بریتانیایی ها سالانه 16000£ تا 30000£ (پوند) می باشد. هزینه زندگی در اسکاتلند نیز باید مورد توجه قرار بگیرد که ماهانه 800£ تا 1200£ (پوند) است. علاقمندان تحصیل در انگلستان (اسکاتلند، انگلیس، ایرلند شمالی و ولز) توجه کنند که شماره یک در لیست، آسان ترین دانشکده پزشکی برای ورود به انگلستان، دانشکده پزشکی در دانشگاه کوئینز بلفاست است.

تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در اسکاتلند

شغل جراحان زنان و زایمان در اسکاتلند

برخی از کارهایی که متخصصان زنان و زایمان ممکن است انجام دهند:

  • سابقه پزشکی بیمار را بگیرید.
  • نمودارها و اطلاعات بیمار را برای نشان دادن یافته ها و درمان های فعلی به روز کنید.
  • انجام غربالگری های پیشگیرانه برای مسائل بهداشتی
  • انجام عمل جراحی و کمک به زایمان و زایمان

همچنین به عنوان جراح زنان و زایمان باشد دستور انجام آزمایشات را برای پرستاران یا سایر کارکنان مراقبت های بهداشتی بدهید. بسیاری از متخصصان زنان و زایمان ساعات طولانی، نامنظم و در طول شب کار می کنند. متخصصان زنان و زایمان ممکن است برای مراقبت از بیماران خود بین مطب و بیمارستان خود رفت و آمد کنند؛ در حین تماس، ممکن است نیاز باشد که از طریق تلفن به نگرانی های بیمار رسیدگی کنند یا به بیمارستان یا خانه سالمندان مراجعه کنند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته جراحی زنان و زایمان در اسکاتلند توضیحاتی ارائه گردید.

سوالات متداول رشته جراحی زنان و زایمان در اسکاتلند

در بخش پایانی مقاله مفتخریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته جراحی زنان و زایمان در اسکاتلند پاسخ دهیم. برخی از کلیدی ترین سوالات شما در این حوزه عبارت اند از:

  • طول دوره تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در اسکاتلند چقدر است؟ در کل، طول دوره دریافت تخصص در رشته جراحی زنان و زایمان در اسکاتلند 7 سال می باشد.
  • هزینه تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در اسکاتلند چقدر است؟ هزینه تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در اسکاتلند بسته به دانشگاه مورد نظر دانشجویان و مقطع تحصیلی آنها متفاوت خواهد بود، اما معمولا بین 1900£ تا 2900£ (پوند) در ماه می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *