ویزای تحصیلی

رشته جراحی زنان و زایمان در ایتالیا

رشته جراحی زنان و زایمان در ایتالیا

برای تحصیل در رشته جراحی زنان و زایمان در ایتالیا گزینه های بسیار مناسبی در دسترس علاقمندان با رزومه های تحصیلی مختلف قرار دارد. افرادی که قصد ادامه تحصیل در دوره های تخصص پزشکی در خارج از کشور را دارند، باید در نظر داشته باشند که هر کشور شرایط خاص خود را برای پذیرش دانشجویان اعمال می کند و این مسئله باید با دقت فراوانی مورد توجه علاقمندان به مهاجرت و تحصیل در این زمینه ها در خارج از کشور باشد. ایتالیا به عنوان یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای ادامه تحصیل در دوره تخصص پزشکی شناخته می شود و رتبه بندی های جهانی نیز حضور دانشگاه های این کشور در جایگاهی مناسب را نشان می دهد.

هزینه های تحصیل در ایتالیا برای دانشجویان ایرانی بسیار مناسب است و به همین دلیل می توان گفت که تحصیل در ایتالیا در تمامی مقاطع می تواند ارزشمند باشد. بیان این ادعا به این معنا نیست که صرفا هزینه های کم باعث ارزشمند شدن تحصیل در این کشور می شود بلکه جایگاه دانشگاه های آن نیز به خوبی این مسئله را به اثبات می رساند افرادی که در رشته جراحی زنان و زایمان قصد ادامه تحصیل دارند، تقریبا می توانند در 40 دانشگاه مختلف در کشور ایتالیا به ادامه تحصیل بپردازند و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله بررسی روند ورود به این رشته در خاک ایتالیا را مورد ارزیابی خود قرار خواهند داد.

  • شرایط ادامه تحصیل در رشته جراحی زنان و زایمان در ایتالیا چیست؟
  • بهترین دانشگاه های این کشور در رشته جراحی زنان و زایمان کدامند؟
  • آیا دانشگاه های ایتالیا در سطح بین الملل مورد تایید هستند؟
  • هزینه تحصیل در این کشور در رشته جراحی زنان و زایمان چقدر است؟
  • محدودیت های کار در رشته جراحی زنان و زایمان چیست؟

دانشگاه های برتر رشته جراحی زنان و زایمان در ایتالیا

باید به این نکته به شدت توجه داشت که ایتالیا یکی از مراکز مهم تحصیل در خارج از کشور برای ایرانیان است و در سال های اخیر پروسه اعزام دانشجو به ایتالیا به شدت جذابیت پیدا کرده است و افراد زیادی از این طریق خود را به خاک ایتالیا می رسانند. برای این که فردی بتواند در رشته جراحی زنان و زایمان در ایتالیا به ادامه تحصیل بپردازد گزینه های بسیاری را در اختیار دارد که برخی از مهم ترین آن ها عبارتند از:

دانشگاه های برتر رشته جراحی زنان و زایمان در ایتالیا

برای اینکه فردی بتوان به بهترین شکل از زمان خود برای تحصیل در این رشته استفاده کند، بهتر است دوره تحصیل پزشکی در ایتالیا را نیز پشت سر بگذارد چرا که سایر افراد برای تحصیل در این رشته باید پروسه معادلسازی مدرک پزشکی در ایتالیا را پشت سر بگذارند. یک برنامه ریزی دقیق در این رابطه می تواند به فرد کمک کند که در کوتاه ترین زمان ممکن به مدرک خود در این رشته دست پیدا کند چراکه برای رسیدن به آن حداقل 7 ترم باید به تحصیل پرداخت. این دوره هم به زبان انگلیسی و هم زبان ایتالیایی ارائه می شود و افراد پیش از اقدام برای پذیرش باید به این مورد توجه اکید داشته باشند.

هزینه تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در ایتالیا

متاسفانه بسیاری با این ادعا که تحصیل در ایتالیا رایگان است، بسیاری را در این مسیر قرار می دهند اما حقیقت امر نوع دیگری است. تحصیل در ایتالیا می تواند رایگان باشد و شرط اصلی برای رسیدن به این روش مهاجرتی آن است که فرد بتواند از بورسیه استانی این کشور استفاده کند. بدون دریافت بورسیه استانی در ایتالیا، که عموما در اختیار دانشجویان ایرانی قرار می گیرد، دانشجویان باید هزینه ای در حدود 2800€ تا 4900€ (یورو) در سال برای تحصیل خود در این کشور هزینه کنند که در مقایسه با کیفیت آموزش در این کشور مبلغی بسیار مناسب است.

افرادی که هزینه های تحصیل خود را از طریق بورسیه پرداخت کرده باشند، می توانند به کمک هزینه های زندگی نیز دست یابند که حدود 4 الی 6 ماه از هزینه های زندگی در این کشور را تامین می کند. در چنین شرایطی می توان گفت که تحصیل در ایتالیا بسیار مقرون به صرفه است. با این حال می توان به مانند اکثر کشورهای اروپایی، حدود 1000€ (یورو) در ماه را به عنوان هزینه زندگی در این کشور در نظر گرفت.

هزینه تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در ایتالیا

شرایط اقامت یک متخصص زنان در ایتالیا

فردی که به عنوان پزشک متخصص زنان و زایمان از دانشگاه فارغ التحصیل می شود، می تواند در ایتالیا به جستجوی کار بپردازد اما باید در نظر داشت که یادگیری زبان ایتالیایی در دوره تحصیل از درجه اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. یک متخصص جراحی زنان و زایمان در ایتالیا به طور متوسط 10800€ (یورو) در ماه درآمد کسب می کند که به نسبت بسیاری از مشاغل درآمدی فوق العاده به حساب می آید. افرادی که قصد مهاجرت به ایتالیا از طریق رشته های مختلف تحصیلی را دارند، می توانند با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند تا از این طریق مراحل رسیدن به اقامت این کشور را طی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *