ویزای تحصیلی

رشته جراحی زنان و زایمان در روسیه

رشته جراحی زنان و زایمان در روسیه

تحصیل در رشته جراحی زنان و زایمان در روسیه از کیفیت مناسبی برخوردار نیست و اکثر دانشگاه های این کشور نتوانسته اند رتبه مناسبی اخذ کنند. دانشگاه های روسیه در سال های اخیر مقصد مناسبی برای بسیاری از دانشجویان ایرانی بوده است و به همین دلیل توجه به این رشته تحصیلی به عنوان یکی از رشته های تخصص پزشکی نیز می تواند از درجه اهمیت بسیار زیادی برخوردار باشد. افرادی که روسیه را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، علاوه بر این که هزینه های کمی برای تحصیل خود پرداخت می کنند، می توانند به سادگی دوره تحصیلی خود را به پایان برسانند و شرایط مناسبی برای آینده خود داشته باشند.

شرایط تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در این کشور چندان مناسب نیست و افرادی که این رشته را به عنوان رشته خود در این کشور می پذیرند، باید در نظر داشته باشند که آینده کاری آن ها در سایر کشورهای جهان می تواند تحت تاثیر قرار گیرد چرا که مدرک تحصیلی آن ها از درجه اهمیت بسیار اندکی برخوردار است. فرایند ورود به دانشگاه های کشور روسیه چندان دشوار نیست و دانشجویان با عبور از دوره پادفک می توانند تحصیلات خود را در دانشگاه های این کشور آغاز کنند. برای درک هرچه بهتر متقاضیان تحصیل در این کشور، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در روسیه می پردازند.

  • بهترین دانشگاه های روسیه برای تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در روسیه کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در روسیه برای کار به ایران بازگشت؟
  • شرایط کار به عنوان متخصص زنان در این کشور چگونه است؟

شرایط تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در روسیه

بر خلاف بسیاری از کشورهای جهان، دانشجویان برای تحصیل در رشته جراحی زنان و زایمان دانشجویان نیازی به طی کردن مراحل طولانی ندارند و می توانند به سادگی وارد دانشگاه شوند. به مانند اکثر رشته های تحصیلی، دانشجویان باید در دوره پادفک شرکت کنند و بتوانند از این طریق مدرک خود را آماده ورود به دانشگاه های روسیه کنند. در این دوره به دانشجویان زبان روسی نیز آموزش داده می شود و دانشجویان دامنه گسترده تری از دانشگاه ها را در دسترس خواهند داشت.

دانشگاه پزشکی مسکو به عنوان بهترین دانشگاه این کشور در رشته جراحی زنان و زایمان شناخته می شود که رتبه 977 جهان را به خود اختصاص داده است. دانشگاه دولتی سنت پطرزبورگ نیز به عنوان دیگر دانشگاه مطرح جهان در این رشته توانسته رتبه 1070 جهان را به دست آورد. به این ترتیب می توان گفت که روسیه یکی از کشورهایی است که در رشته جراحی زنان و زایمان از اهمیت چندان زیادی برخوردار نیست. از طرف دیگر بسیاری از دانشگاه های این کشور نتوانسته اند نظر وزارت بهداشت ایران را به خود جلب کنند و در نتیجه مدرک دریافتی از آن ها مورد تایید ایران نیست. برخی از مهم ترین نکاتی که در رابطه با تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان می توان به آن اشاره کرد عبارتند از:

مهم ترین نکات تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در روسیه

هزینه تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در روسیه

برای اینکه فردی بتواند در روسیه به ادامه تحصیل بپردازد، کافی است تا هزینه های نه چندان زیادی که تحصیل در رشته جراحی زنان و زایمان به همراه دارد را به دانشگاه بپردازد. این هزینه ها در مقایسه با هزینه تحصیل در اکثر کشورهای اروپایی کمتر است و به همین دلیل است که تحصیل پزشکی در روسیه در سال های اخیر اهمیت زیادی پیدا کرده است. هزینه تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در روسیه به طور تقریبی در حدود 3500$ تا 6000$ (دلار) در سال است و به همین دلیل است که می توان هزینه های تحصیل در این کشور را مناسب دانست. دانشجویان می توانند در دو مرحله این هزینه را پرداخت کنند.

هزینه زندگی در روسیه نیز برای دانشجویان بسیار مناسب است و می توان گفت در اختیار داشتن بودجه ای در حدود 5000$ الی 6000$ (دلار) در سال برای تامین این هزینه های زندگی کافی باشد. در صورتی که فردی بتواند در این کشور کار دانشجویی را برای خود فراهم کند، می تواند هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کند.

هزینه تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در روسیه

شرایط کار متخصصین زنان در روسیه

برای رسیدن به کار در روسیه به عنوان پزشک متخصص، کافی است تا فرد بتواند مدرک تحصیلی خود را در این کشور به دست آورد. تنش های بوجود آمده در جهان توسط روسیه سبب شده است تا دانشجویان تمایل خود به این کشور را تا حدود زیادی از دست دهند و به همین دلیل است که میزان توجهات به روسیه در سال اخیر بسیار کاهش پیدا کرده است.

در چنین شرایطی به افراد توصیه می شود که با وجود شرایط نه چندان مناسبی که تحصیل در رشته جراحی زنان و زایمان در این کشور دارد، سایر کشورهای جهان را برای ادامه تحصیل خود در نظر داشته باشند. در چنین شرایطی بهتر است با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *