ویزای تحصیلی

رشته جراحی زنان و زایمان در هند

رشته جراحی زنان و زایمان در هند

برای این که فردی بتواند تجربه مناسب تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در هند را داشته باشد، باید با اطلاعات دقیق در این مسیر گام بردارد. هند در سال های اخیر به شدت مورد توجه دانشجویان ایرانی قرار گرفته است و به همین دلیل است که باید اطلاعات تکمیلی در این خصوص را نیز به دست آورد. افرادی که هند را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند باید در نظر داشته باشند که در بسیاری از شهرهای این کشور بیش از 3 دانشگاه وجود دارد و به همین دلیل است که دانشجویان باید اطلاعات دقیقی در رابطه با هر دانشگاه و رتبه آن از نظر علمی داشته باشند.

دانشگاه های هند در برخی از رشته های تحصیلی از جمله جراحی زنان و زایمان توانسته اند رتبه های مناسبی را به دست آورند و به همین دلیل است که نمی توان شانس دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور را به طور کامل رد کرد. البته باید به این نکته نیز اشاره داشت که درصد بیشتری از دانشگاه های این کشور از نظر علمی شرایط مناسبی ندارند و نمی توان آن ها را به عنوان دانشگاه های برتر جهان معرفی کرد. برای تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در هند باید به مسائل مختلفی دقت داشت و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی کامل این موضوع خواهند پرداخت و ابهامات اساسی در این رابطه را برطرف می کنند.

  • شرایط تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در هند چیست؟
  • هزینه تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در هند چقدر است؟
  • آیا می توان در هند به عنوان دانشجویی خارجی مدرکی معتبر دریافت کرد؟

شرایط تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در هند

برای این که فردی بتواند در هند به ادامه تحصیل بپردازد، باید مشخصا به دنبال دانشگاه هایی باشد که ابتدا در بسیاری از کشورهای جهان مورد تایید هستند. نگاهی به رتبه بندی دانشگاه های هند در رشته جراحی زنان و زایمان به خوبی نشان می دهد که حدود 10 دانشگاه این کشور توانسته اند رتبه بین المللی در این رشته به دست آورند.

نام دانشگاهرتبه آسیاییرتبه جهانی
دانشگاه علوم پزشکی دهلی7126
موسسه تحصیلات تکمیلی آموزش و تحقیقات23229
موسسه تحصیلات تکمیلی جواهرلال99510
موسسه علوم پزشکی سانجا گاندی117562
دانشگاه پزشکی کینگ جورج122578
موسسه علوم پزشکی شری کشمیر159682

در چنین شرایطی می توان گفت که تحصیل پزشکی در هند، تنها در 2 دانشگاه دارای ارزش بسیار مناسب است و به همین دلیل رقابت برای دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور نیز دشوار می شود. افرادی که هند را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، قادر خواهند بود تا زبان انگلیسی را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند و این یکی از مهم ترین امتیازاتی است که هند برای تحصیل در اختیار دانشجویان خارجی قرار می دهد.

سایر امتیازات مهم تحصیل در رشته جراحی زنان و زایمان در این کشور عبارتند از:

امتیازات مهم تحصیل در رشته جراحی زنان و زایمان در هند

هزینه تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در هند

هند یکی از کشورهای ارزان آسیایی برای تحصیل به حساب می آید و بسیاری از دانشگاه های این کشور شهریه های بسیار اندکی را از دانشجویان دریافت می کنند. باید به این نکته اشاره داشت که در رشته جراحی زنان و زایمان، به عنوان یکی از رشته های تخصصی علوم پزشکی، هزینه های تحصیل کمی بالاتر است و به همین دلیل دانشجویان پیش از انتخاب مقصد نهایی خود برای تحصیل، باید به این نکته توجه داشته باشند.

به طور متوسط هزینه تحصیل در هند در رشته جراحی زنان و زایمان برای دانشجویان خارجی، در حدود 5500$ تا 7500$ (دلار) در سال است و هزینه زندگی در هند نیز بین 300$ تا 500$ (دلار) در ماه ارزیابی می شود ولی بیشتر دانشجویان با کمترین مقدار ممکن می توانند زندگی خود را در این کشور به عنوان دانشجو سپری کنند. هزینه های زندگی در هند نیز ممکن است با این وجود برای دانشجویان زیاد باشد چراکه به آن ها فرصت کار ضمن تحصیل در هند داده نخواهد شد.

هزینه تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در هند

شرایط کار یک متخصص زنان در هند

هند به عنوان یکی از کشورهای جهان که جمعیت آن درصد قابل توجهی از جمعیت کره زمین را تشکیل می دهد، به شدت با کمبود نیروی کار متخصص در حوزه های پزشکی روبرو است و به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که افراد با شرایط فارغ التحصیلی در این کشور به راحتی رها شوند. هند آمادگی کامل برای استقبال از آن ها به عنوان نیروی کار را دارد اما باید در نظر داشت که هندی ها نیز ترجیح می دهند کشور خود را به مقصد سایر کشورهای جهان ترک کرده و شرایط مناسبی برای زندگی خود ایجاد کنند.

برخی از مهمترین شرایط پذیرش جهت تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در هند به شرح زیر می باشد:

مهمترین شرایط پذیرش جهت تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در هند

با وجود این که هزاران دانشگاه در هند وجود دارد، تعداد دانشگاه های مهم این کشور در رشته جراحی زنان و زایمان به 10 مورد نمی رسد و به همین دلیل است که دانشجویان نمی توانند به راحتی دانشگاه مورد نظر خود در این کشور را پیدا کنند. اگر به دنبال بهترین مسیر برای مهاجرت به خارج از کشور هستید، در همین راستا می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات متداول رشته جراحی زنان و زایمان در هند

در این بخش از مقاله مفتخریم تا به برخی از کلیدی ترین سوالات شما در خصوص جراحی زنان و زایمان در هند پاسخ دهیم، برخی از مهمترین آنها به شرح زیر می باشد:

  • آیا امکان تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در هند به زبان انگلیسی وجود دارد؟ بله، تمامی دانشگاه های بین المللی در هند تمامی دروس رشته جراحی زنان و زایمان را به زبان انگلیسی به دانشجویان مستعد بین المللی ارائه می دهند.
  • طول دوره تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در هند چقدر است؟ طول دوره تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در هند حدود 4 تا 5 سال تحصیلی می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *