ویزای تحصیلی

رشته جراحی زنان و زایمان در هنگ کنگ

رشته جراحی زنان و زایمان در هنگ کنگ

برای این که فردی بتواند در رشته جراحی زنان و زایمان در هنگ کنگ به ادامه تحصیل بپردازد، باید ملزوماتی جدی را پشت سر بگذارد. هنگ کنگ یکی از کشورهای آسیای شرقی است که شرایطی تقریبا مشابه با چین دارد ولی باید در نظر داشت که هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور گاها فشار بسیار بیشتری را به دانشجویان خارجی وارد می کند. در بسیاری از رشته های تحصیلی به ویژه در گروه مهندسی، دانشگاه های هنگ کنگ در دسته پیشگامان و تولید کنندگان علم به حساب می آیند و در برخی از رشته های پزشکی نیز به مانند جراحی زنان و زایمان، دانشگاه های این کشور توانسته اند رتبه های برگزیده جهانی را به دست آورند.

رشته جراحی زنان و زایمان به عنوان یکی از رشته های گروه پزشکی، یک تخصص پزشکی است که دانشجویان باید برای تحصیل در آن آمادگی بالایی از نظر علمی داشته باشند. محدودیت های پذیرش دانشجو در این رشته در اکثر کشورهای جهان اعمال می شود و به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که فرد متقاضی بتواند به راحتی پذیرش تحصیلی خود را در این کشور دریافت کند. در چنین شرایطی می توان هنگ کنگ را به عنوان یکی از کشورهای کوچک جهان، در دسته کشورهایی قرار داد که کیفیت آموزش رشته جراحی زنان و زایمان در آن بسیار مناسب است و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل این رشته در هنگ کنگ پرداخته اند.

  • آیا هنگ کنگ کشور مناسبی برای تحصیل در رشته جراحی زنان و زایمان است؟
  • محدودیت های مهاجرت تحصیلی به این کشور چیست؟
  • آیا هزینه تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در هنگ کنگ زیاد است؟
  • شرایط رسیدن به کار در این کشور چگونه است؟

شرایط تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در هنگ کنگ

هنگ کنگ را می توان در دسته کشورهایی قرار داد که از نظر کیفیت آموزش در سطح بسیار عالی قرار دارد و در رشته جراحی زنان و زایمان توانسته تا جایگاهی کم نظیر را به دست آورد. در شرایط کلی باید به این نکته اشاره داشت که کشورهای آسیایی در این رشته عملکردی نه چندان مناسب داشته اند ولی هنگ کنگ یکی از کشورهایی است که شرایط استاندارد برای تحصیل در این رشته به دست آورده است.

دانشگاه های هنگ کنگ در رتبه بندی جهانی در این رشته موفق شده اند تا رتبه های دو رقمی به دست آورند و اعتبار بالایی داشته باشند. بر خلاف بسیاری از رشته های دیگر تحصیلی، دانشگاه چینی هنگ کنگ به عنوان بهترین دانشگاه این کشور در رشته جراحی زنان و زایمان شناخته می شود که رتبه سوم آسیا و همچنین 81 جهان را به دست آورده است و بالا تر از دانشگاه هنگ کنگ قرار گرفته است. این دانشگاه نیز رتبه 4 آسیا و همچنین 93 جهان را به خود اختصاص داده است و از دانشگاه های مناسب جهان برای تحصیل در رشته جراحی زنان و زایمان به حساب می آید.

شرایط تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در هنگ کنگ

هزینه تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در هنگ کنگ

برای تحصیل در رشته جراحی زنان و زایمان در این کشور، دانشجویان باید هزینه های نسبتا زیادی پرداخت کنند و به همین دلیل است که بسیاری از افراد این هزینه ها را مناسب نمی دانند و کشور دیگری را برای تحصیل خود انتخاب می کنند که هزینه کمتری را به همراه داشته باشد. به طور متوسط می توان گفت که هنگ کنگ یکی از 10 کشور ارزشمند و گرانقیمت جهان برای تحصیل است.

دانشجویان برای تحصیل در رشته جراحی زنان و زایمان باید در حدود 28000$ تا 38000$ (دلار) در سال به عنوان شهریه خود به دانشگاه پرداخت کنند. در این شرایط باید اشاره داشت که دریافت بورسیه تحصیلی در این کشور به سادگی میسر نمی شود و به همین دلیل است که دانشجویان باید پیش از مهاجرت تمامی هزینه های 4 ساله تحصیل خود در این کشور را محاسبه کنند چراکه کار دانشجویی به عنوان یکی از روش های تامین هزینه های زندگی در این کشور، برای دانشجویان ممنوع است.

هزینه تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان و زندگی در هنگ کنگ

شرایط کار تخصص زنان در هنگ کنگ

هنگ کنگ اگرچه به دانشجویان اجازه کار ضمن تحصیل را نمی دهد اما به آن ها فرصت می دهد تا پس از دریافت مدرک تحصیلی خود به کار مشغول شوند. یک متخصص زنان در این کشور به طور متوسط 91100$ (دلار هنگ کنگ) در ماه درآمد کسب می کند و یک متخصص با تجربه در این زمینه می تواند تا حدود 150000$ (دلار هنگ کنگ) در ماه نیز درآمد کسب کند و زندگی بسیار مناسبی در این کشور داشته باشند.

فرایند دریافت اقامت این کشور از طریق کار نیز بسیار مناسب است و نمی توان از آن به عنوان یک چالش جدی یاد کرد. شرایط کلی هزینه های تحصیل در هنگ کنگ بالا است و به همین دلیل این روش مهاجرتی چندان مورد تایید برای مهاجرت ایرانی ها نیست و این مسئله می تواند در انتخاب کشور مقصد اثرگذار باشد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات دقیق در این رابطه با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *