ویزای تحصیلی

رشته جراحی مغز و اعصاب در اسلواکی

رشته جراحی مغز و اعصاب در اسلواکی

شرایط تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در اسلواکی به گونه ای است که افراد برای ورود به دانشگاه ها، گزینه های محدودی را در دسترس دارند. در حال حاضر باید به این نکته اشاره داشت که اسلواکی یکی از کشورهای خوب اروپایی است که فرد بتواند از آن به عنوان پلی برای ورود به کشورهای مطرح تر استفاده کند. دانشگاه های اسلواکی در طول سال های اخیر به صورت چشمگیری پیشرفت کرده اند اما همچنان در جمع دانشگاه های برتر جهان قرار ندارند. در چنین شرایطی می توان به دارندگان رزومه های سطح متوسط که قصد زندگی در اروپا را دارند، توصیه کرد تا این کشور را تنها به عنوان پلی برای رسیدن به خواسته های خود انتخاب کنند.

شرایط تحصیل در اسلواکی نسبتا مناسب است و افرادی که این کشور را برای تحصیل انتخاب می کنند، هزینه های نسبتا کمی را برای تحصیل به نسبت بسیاری از کشورهای جهان پرداخت می کنند. باید به این نکته توجه داشت که هزینه های زندگی در این کشور برای افرادی که به عنوان دانشجو وارد خاک این کشور می شوند نیز بسیار مقرون به صرفه است و به طور کلی نیازی به پرداخت هزینه های سنگین در این کشور نیست. با این حال رشته جراحی مغز و اعصاب به عنوان یکی از رشته های حساس پزشکی، باید در بهترین شرایط آموخته شود و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل این رشته در اسلواکی پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در اسلواکی چیست؟
  • بهترین دانشگاه های اسلواکی برای تحصیل در این رشته کدامند؟
  • محدودیت های تحصیل در این رشته از نظر مالی کدامند؟
  • شرایط کار جراحان مغز و اعصاب در این کشور چگونه است؟

شرایط تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در اسلواکی

برای این که فردی بتواند در اسلواکی به عنوان دانشجوی رشته جراحی مغز و اعصاب وارد شود باید با این مسئله آشنایی کامل داشته باشد که دانشگاه های محدودی به او امکان تحصیل را خواهند داد. نکته ای که بسیار حائز اهمیت است، آن که امکان تحصیل در دانشگاه های این کشور در این رشته تخصصی به زبان انگلیسی تا سال گذشته وجود نداشته و احتمالا در آینده نزدیک نیز چنین فرصتی پیش نخواهد آمد.

دانشگاه براتیسلاوا به عنوان بهترین دانشگاه اسلواکی در رشته جراحی مغز و اعصاب توانسته خود را به جایگاه 423 جهان برساند و یکی از دانشگاه های رده دوم اروپایی برای تحصیل در این رشته به حساب می آید. دانشگاه پزشکی اسلواک نیز فرصت تحصیل در این رشته را به دانشجویان می دهد اما باید در نظر داشت که رتبه نه چندان مناسب 977 را در اختیار دارد. برای تحصیل در این دو دانشگاه باید تقریبا پروسه ای یکسان را طی کرد که در زیر مشخص شده است.

فرآیند تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در اسلواکی

افرادی که مدرک تحصیلی خود در رشته پزشکی را در دانشگاه های اسلواکی دریافت کرده باشند، نیازی به معادلسازی این مدرک نخواهند داشت و به سرعت می توانند وارد دوره جراحی مغز و اعصاب در این کشور شوند.

هزینه تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در اسلواکی

اگر در حال بررسی امتیازات تحصیل در این کشور هستید، هزینه تحصیل در اسلواکی می تواند یکی از همین امتیازات باشد. فرایند ورود به دانشگاه های اسلواکی هزینه چندانی را به همراه ندارد و شهریه دانشجویان رشته جراحی مغز و اعصاب در سال نیز در حدود 5600€ تا 7800€ (یورو) در سال است و این مسئله می تواند بر ارزان قیمت بودن هزینه های تحصیل در این کشور تاکید داشته باشد.

از سوی دیگر هزینه های زندگی در این کشور نیز بسیار مقرون به صرفه است و دانشجویان با حدود 5000€ (یورو) بودجه در سال، می توانند هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور را تامین کنند. از سوی دیگر به دانشجویان در این کشور اجازه داده می شود تا در حین تحصیل به کار نیز مشغول شوند و این فرصتی بهینه برای رسیدن به درآمد و تامین مخارج زندگی در این کشور است.

هزینه تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در اسلواکی

شرایط کار جراحان مغز و اعصاب در اسلواکی

متخصصین جراحی مغز و اعصاب در کشور اسلواکی نیز به مانند بسیاری دیگر از کشورهای برجسته جهان، این فرصت را خواهند داشت که به درآمد بسیار بالا برسند. متوسط درآمد یک جراح مغز و اعصاب در این کشور 8270€ (یورو) در ماه است و با توجه به سطح درآمدی که در این کشور وجود دارد، می توان گفت که متخصصن جراحی مغز و اعصاب در این کشور از سطح درآمد بسیار بالایی برخوردار هستند و می توانند در رفاه کامل اقتصادی زندگی کنند.

با این حال باید در نظر داشت که شرایط زندگی در این کشور چندان راضی کننده نیست و مهاجران پس از تحصیل بار دیگر در مسیر مهاجرت به کشورهای دیگر قرار می گیرند. با توجه به این که نمی توان در این کشور به زبان انگلیسی به ادامه تحصیل پرداخت. بهتر است تا علاقمندان، از ابتدا به فکر یک مهاجرت بهتر باشند. در همین رابطه، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید و از تجربیات ایشان استفاده کنید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *