ویزای تحصیلی

رشته جراحی مغز و اعصاب در ایتالیا

رشته جراحی مغز و اعصاب در ایتالیا

رشته جراحی مغز و اعصاب در ایتالیا پرطرفدار است. برای اروپایی ها تحصیل در دانشگاه های دولتی رایگان و تحصیلات ارزان برای غیر اروپایی ها دارد. برنامه آموزشی 5 ساله جراحی مغز و اعصاب پس از مدرک 6 ساله پزشکی و جراحی آغاز می شود. هر مدرسه هر سال یک تا چهار دستیار جدید می پذیرد و در پایان برنامه رزیدنتی 5 ساله هر یک از آنها انتظار می رود که تقریباً 500 عمل جراحی را انجام دهند؛ در ایتالیا، 25 مدرسه جراحی مغز و اعصاب وجود دارد (یک مدرسه در هر 2 میلیون نفر)، که شامل یک برنامه آموزشی 5 ساله جراحی مغز و اعصاب پس از مدرک 6 ساله پزشکی و جراحی است.

با وجود این تلاش ها، ایجاد اجماع و یافتن یک مفهوم پذیرفته شده عمومی برای آموزش دستیاران جراحی مغز و اعصاب اروپا دشوار است؛ اگرچه مدت زمان قابل مقایسه 4 تا 6 سال رزیدنتی جراحی مغز و اعصاب در سراسر اروپا وجود دارد، محتوای آن به طور گسترده ای متفاوت است. ایتالیا به برخی از بهترین دانشکده های پزشکی در اروپا افتخار می کند. این یک انتخاب همیشگی برای پزشکی و دندانپزشکی بوده است و محبوبیت آن در بین دنیای پزشکی به دلیل رویکرد مدرن و استفاده از برخی از آخرین فناوری‌ها که علاوه بر این مطالعه را جذاب‌تر و جذاب‌تر می‌کند، شناخته شده است. در این مقاله راجع به رشته جراحی مغز و اعصاب در ایتالیا، شهریه دانشگاه، درآمد سالانه و غیره اطلاعاتی ارائه شده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که این مقاله را تهیه کرده اند به سوالات ذیل پاسخ می دهند:

  • درآمد رشته جراحی مغز و اعصاب در ایتالیا چقدر است؟
  • هزینه تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در ایتالیا چه میزان می باشد؟
  • ویزای تحصیلی ایتالیا چگونه به دست می آید؟

درآمد رشته جراحی مغز و اعصاب در ایتالیا

کار در ایتالیا برای رشته جراحی مغز و اعصاب فراوان است. البته شرایط کاری جراح ها در ایتالیا سخت است؛ هرچند آنها 38 ساعت در هفته کار می کنند، مانند سایر پزشکان بیمارستان. مدت زمان دانشکده جراحی عمومی 6 سال است که با اضافه شدن به 6 سال تحصیل در مقطع کارشناسی، مجموعاً 12 سال تحصیل در دانشگاه برای یک جراح ایتالیایی در نظر گفته می شود؛ به منظور کار در ایتالیا بعد از فارغ التحصیلی جراح ها باید در بیمارستانی در این کشور مشغول شوند. اقامت در ایتالیا پس از استادان به عنوان “Permesso di Soggiorno” شناخته می شود که به معنای واقعی کلمه اجازه اقامت ترجمه شده است. بر اساس رشته و دانشگاه، اقامت تا 6 تا 12 ماه مجاز است، اگر دانشجویی نتواند در آن دوره شغلی پیدا کند، باید به کشور مبدا خود برگردد.

یک دانشجوی غیر اروپایی/ بین المللی می تواند پس از اتمام تحصیل، روابط عمومی را در ایتالیا دریافت کند. ویزای اقامت موقت باید در اولین ورود به ایتالیا ظرف 8 روز تضمین شود؛ دانشجو قبل از درخواست روابط عمومی در ایتالیا باید حداقل 5 سال با یک شغل واجد شرایط زندگی کند. لازم به ذکر است درآمد جراح های مغز و اعصاب در ایتالیا بسیار بالا می باشد که به شرح نمودار ذیل خواهد بود:

درآمد جراح های مغز و اعصاب در ایتالیا

تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در ایتالیا

هزینه ها متوسط ​​شهریه حدود 1200€ (یورو) در سال است و هزینه های زندگی می تواند تا 600€ (یورو) در ماه با احتساب محل اقامت باشد. این بسیار کمتر از هزینه ای است که برای شما در ایالات متحده، انگلستان یا اروپای شرقی هزینه می کند؛ در واقع MBBS در ایتالیا نسبت به سایر کشورهای اروپایی نسبتاً ارزان است. متوسط ​​هزینه تحصیل در ایتالیا هر دانشگاه پزشکی سالانه 1000€ تا 1500€ (یورو) می باشد و به منظور مهاجرت به ایتالیا توجه شود که میانگین هزینه زندگی در ایتالیا بین 1000€ تا 1200€ (یورو) در ماه است.

هزینه های تحصیل، اجاره بهای اقامتگاه و هزینه های عمومی زندگی معیارهای اصلی بسیاری از دانشجویان برای انتخاب کشور برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور است. از این نظر، ایتالیا گزینه بسیار خوبی برای تحصیل پزشکی است؛ اگر نامه پذیرش دانشگاه در ایتالیا را دارید که نیازی به آیلتس ندارد، می توانید برای ویزای دانشجویی ایتالیا اقدام کنید. شما به مدارک زیر نیاز دارید: پاسپورت معتبر، نامه پذیرش از موسسه خود در ایتالیا بدون آیلتس. البته در 2022 شانس اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا بدون ارائه مدرک آیلتس یا مدرک زبان ایتالیایی، بسیار کم است.

تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در ایتالیا

کار ضمن تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی در ایتالیا

دانش‌آموزان اتحادیه اروپا/EEA برای کار در ایتالیا نیازی به مجوز کار خاصی ندارند، اما نمی‌توانند بیش از 20 ساعت در هفته در طول دوره آموزشی کار کنند ولی دانشجویان غیر اتحادیه اروپا برای کار در حین تحصیل به مجوز کار دانشجویی بین المللی نیاز خواهند داشت و ساعات کاری مجاز برای آنها یکسان است. با ویزای تحصیلی ایتالیا، شما فقط مجاز به کار پاره وقت هستید؛ یعنی حداکثر 20 ساعت در هفته و 1040 ساعت در سال. علاوه بر این، پس از پایان تحصیلات، میتوانید برای تبدیل اجازه اقامت خود از دانشجویی به اجازه کار اقدام کنید؛ دانشجویان اروپایی که مایل به داشتن یک تجربه کاری هستند میتوانند بدون مجوز کار در ایتالیا کار کنند. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا برای کار در ایتالیا به مجوز کار نیاز دارند، اما به راحتی نمی توان آن را دریافت کرد؛ کارفرما باید یک نامه استخدام به اداره پلیس ایتالیا “Questura” ارائه کند.

در صورت داشتن ویزای تحصیلی، امکان تمدید اقامت خود در ایتالیا پس از انقضای ویزا با انجام مجدد مراحل تمدید اجازه اقامت وجود دارد. در این صورت باید در دوره های دانشگاهی ثبت نام کنید و گواهی ثبت نام جدید ارائه دهید؛ شهروندان غیر اتحادیه اروپا که بر اساس ویزای تحصیلی به ایتالیا مهاجرت می کنند، می توانند پس از پایان تحصیلات خود در اینجا بمانند. ما این را به عنوان مزیت دریافت شهروندی ایتالیا ذکر می کنیم زیرا ایتالیا تنها کشور اتحادیه اروپا است که حق تبدیل ویزای دانشجویی به اجازه اقامت کاری را ارائه می دهد. در این مقاله راجع به رشته جراحی مغز و اعصاب در ایتالیا اطلاعاتی مطابق شرایط سال 2022 ارائه گردید. علاقمندان تحصیل در کانادا، ایتالیا، اتریش و غیره برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *