ویزای تحصیلی

رشته جراحی مغز و اعصاب در ایسلند

رشته جراحی مغز و اعصاب در ایسلند

رشته جراحی مغز و اعصاب در ایسلند طرفداران خاص خود را دارد؛ ولی توجه شود که این کشور یکی از گران ترین کشورهای دنیا می باشد. دانشکده پزشکی 1 در ایسلند، دانشگاه ایسلند در ریکیاویک، سالانه 40 پزشک فارغ التحصیل می شود. برای دریافت مجوز کامل، دانشجویان پزشکی باید 6 سال دوره کارشناسی پزشکی را بگذرانند و پس از آن یک برنامه آموزش بالینی اجباری 12 ماهه را طی کنند؛ پروانه پزشكی عمومی توسط اداره بهداشت صادر می شود. زمانی که کارآموز مجوز دریافت کرد، می تواند برای اقامت اقدام کند. با توجه به کوچک بودن جمعیت ایسلندی (340000)، آموزش تحصیلات تکمیلی فقط در روانپزشکی و طب عمومی قابل تکمیل است. دانشگاه ایسلند دارای یک دانشکده پزشکی کوچک است که سالانه 48 پزشک فارغ التحصیل می شود؛ این یک دوره 6 ساله ورود مستقیم با برنامه درسی مشابه دانشکده های پزشکی استرالیا است.

تجربه بالینی در بیمارستان عالی در ریکیاویک، بیمارستان های منطقه ای و منطقه ای و مراکز بهداشتی اولیه به دست می آید. از آنجایی که این دوره به زبان ایسلندی تدریس می شود، دانش آموزان برای تحصیل پزشکی در ایسلند باید مهارت خود را در این زبان نشان دهند؛ با این حال، کسانی که زبان انگلیسی را به عنوان زبان اول خود ندارند، باید پس از درخواست، نتیجه تافل یا آیلتس را ارسال کنند. در این مقاله راجع به رشته جراحی مغز و اعصاب در ایسلند، شهریه دانشگاه در ایسلند، هزینه زندگی و غیره توضیحاتی ارائه گردیده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه به سوالات ذیل پاسخ می دهد:

  • درآمد رشته جراحی مغز و اعصاب در ایسلند چقدر است؟
  • کار ضمن تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در ایسلند به چه صورت است؟
  • تبدیل ویزای تحصیلی ایسلند به ویزای کاری چگونه انجام می شود؟

درآمد رشته جراحی مغز و اعصاب در ایسلند

با یک سیستم آموزشی در سطح جهانی و یک اقتصاد قوی، کانادا به عنوان برترین انتخاب برای دانشجویان بین المللی از ایالات متحده پیشی گرفته است. همچنین، به فارغ التحصیلان این امکان را می دهد که پس از اتمام تحصیلات خود بدون در نظر گرفتن رشته تحصیلی خود در آنجا بمانند. کار در ایسلند برای رشته جراحی مغز و اعصاب فراوان است. سطح درآمد رشته مزبور نیز در این کشور در سال 2022 به شرح نمودار ذیل می باشد:

درآمد رشته جراحی مغز و اعصاب در ایسلند

هزینه تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در ایسلند

در سال 2022 به طور شگفت انگیزی، تمام کالج های دولتی در ایسلند برای دانشجویان آمریکایی رایگان است. دانشجویان بین المللی 5% از کل دانشجویان کشور را تشکیل میدهند. دانشگاه ایسلند، واقع در پایتخت ریکیاویک، یکی از بزرگترین دانشگاه های ایسلند است و هیچ شهریه ای دریافت نمیکند؛ هیچ شهریه ای در ایسلند برای دانشکده پزشکی وجود ندارد، فقط هزینه ثبت نام سالانه 550$ (دلار آمریکا). دانشگاه های خصوصی هم شهریه و هم هزینه ثبت نام را دریافت می کنند که بسته به رشته و موسسه متفاوت است؛ هزینه ها معمولا برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا بالاتر است. برای تحصیل در ایسلند در رشته جراحی مغز و اعصاب دانشجویان باید در دانشگاه های خصوصی سالی 11000$ تا 30000$ (دلار آمریکا) شهریه پرداخت نمایند. دولت ایسلند به دانشجویان توصیه می کند که برای پوشش هزینه های اقامت و سایر هزینه های زندگی در ماه حدود 2000$ (دلار آمریکا) درنظر بگیرند.

هیچ سیستم مرکزی پذیرش در ایسلند وجود ندارد و متقاضیان باید مستقیماً به دانشگاه مراجعه کنند؛ مهلت درخواست برای دانشجویان بین المللی در بین دانشگاه ها متفاوت است اما معمولا در بهار است. برخی از دانشگاه ها نیز برای برخی از دانشجویان بین المللی نیاز به هزینه درخواست دارند. ایسلند فرصت های عالی برای آموزش عالی در هفت برنامه آکادمیک بین المللی با شرایط عالی در زمینه های مختلف ارائه می دهد؛ موسسات آموزش عالی ایسلند از درخواست های ارسال شده توسط دانشجویان واجد شرایط از سراسر جهان استقبال می کنند. دانشکده پزشکی 1 در ایسلند، دانشگاه ایسلند در ریکیاویک، سالانه 40 پزشک فارغ التحصیل می شود؛ برای دریافت مجوز کامل، دانشجویان پزشکی باید 6 سال دوره کارشناسی پزشکی را بگذرانند و پس از آن یک برنامه آموزش بالینی اجباری 12 ماهه را طی کنند.

هزینه تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در ایسلند

کار پس از تحصیل جراحی مغز و اعصاب در ایسلند

اگر می خواهید در طول تحصیل خود کار کنید: توجه داشته باشید که دانشجویان بین المللی در ایسلند فقط مجاز به کار 15 ساعت در هفته هستند، مگر در مواردی که دانشجو در طول مرخصی از تحصیل یا به عنوان بخشی از آموزش حرفه ای خود مشغول به کار شده است. همچنین همه دانشجویان غیر اتحادیه اروپا /EEA پس از اتمام تحصیلات خود ملزم به دریافت اقامت و اجازه کار برای اقامت در ایسلند هستند. شما باید از طریق اداره مهاجرت ایسلند (DOI) درخواست دهید؛ اجازه اقامتی که باید برای آن درخواست کنید باید مطابق با هدف اقامت شما در ایسلند باشد.

بعد از اخذ فارغ التحصیلی برای تمدید ویزا فرد باید شغلی به عنوان جراح در یکی از بیمارستان های این کشور پیدا کند؛ سپس ویزای تحصیلی خود را تبدیل به ویزای کاری ایسلند نماید که در نهایت قابلیت تبدیل به اقامت دائم و حتی پاسپورت ایسلند را نیز دارد. اگر به مدت 4 سال در ایسلند با یک مجوز اقامت موقت که واجد شرایط بودن برای اقامت دائم را ایجاد می کند، می توانید برای اجازه اقامت دائم درخواست دهید. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص رشته جراحی مغز و اعصاب در ایسلند توضیحاتی ارائه شده است.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *