ویزای تحصیلی

رشته جراحی مغز و اعصاب در بلژیک

رشته جراحی مغز و اعصاب در بلژیک

شرایط تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در بلژیک و شرایط مناسب کار پس از تحصیل در این کشور بسیار مناسب است و بسیاری را جذب خود می کند. فرایند ورود به دانشگاه های بلژیک برای دانشگاه های ایرانی کمی دشوار است و این مسئله ای است که باید پیش از هر گونه اقدام به آن توجه داشت اما نمی توان به راحتی از کنار این موضوع عبور کرد که تحصیل در کشور بلژیک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و بسیاری از افراد می پذیرند که در این مسیر و برای رسیدن به خواسته های مهاجرتی خود، سختی ورود به خاک این کشور را بپذیرند.

بلژیک یکی از پیشرفته ترین کشورهای اروپایی است و به همین دلیل است که متقاضیان زیادی برای مهاجرت به این کشور در سال های اخیر به وجود آمده است. بلژیک یکی از کشورهای پیشگام در زمینه های صنعتی است و به همین دلیل می توان این کشور را در دسته کشورهای برگزیده جهان برای زندگی قلمداد کرد. رشته جراحی مغز و اعصاب در این کشور نیز با کیفیت بسیار مناسبی ارائه می شود و تقریبا 10 دانشگاه این کشور در رشته جراحی مغز و اعصاب فعالیت دارند. برخی از این دانشگاه ها در دسته دانشگاه های برتر جهان قرار دارند و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در رشته جراحی مغز و اعصاب پرداخته اند.

  • شرایط ورود به دانشگاه های بلژیک در رشته جراحی مغز و اعصاب چیست؟
  • آیا دانشگاه های بلژیک از سطح کیفی بالایی برخوردار هستند؟
  • محدودیت های تحصیل در رشته جراحی مغز و اعصاب در این کشور کدامند؟
  • آیا می توان به عنوان یک پزشک جراح در کشور بلژیک به ادامه تحصیل پرداخت؟

شرایط تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در بلژیک

بلژیک در کنار سایر کشورهای اروپایی در زمینه های مختلفی پیشرفت کرده است و دانشگاه های این کشور نیز تحت تاثیر همین مسئله در جایگاه بسیار مناسبی قرار دارند. در رشته جراحی مغز و اعصاب نیز چنین اتفاقی رخ داده است و دانشگاه کاتولیک لئون در رتبه 118 جهانی جای گرفته است. دومین دانشگاه برتر بلژیک در رشته جراحی مغز و اعصاب، دانشگاه آزاد بروکسل است که رتبه 123 جهان را به خود اختصاص داده است. دانشگاه کاتولیک لوین نیز با قرار گرفتن در رتبه 128 جهان در رشته جراحی مغز و اعصاب دیگر دانشگاه برتر این کشور برای تحصیل به حساب می آید. دانشگاه لیژ نیز یکی دیگر از دانشگاه های برتر برای تحصیل در بلژیک در رشته جراحی مغز و اعصاب است.

یکی از امتیازاتی که تحصیل در رشته جراحی مغز و اعصاب در بلژیک به همراه دارد، امکان تحصیل در این کشور به زبان های آلمانی، فرانسوی و هلندی است. در برخی از دانشگاه های این کشور می توان به زبان انگلیسی نیز به ادامه تحصیل مشغول شد. به همین دلیل است که به دانشجویان توصیه می شود تا پیش از انتخاب یکی از دانشگاه های بلژیک، برنامه ریزی دقیقی در رابطه با یادگیری زبان مورد نیاز در دانشگاه داشته باشند.

شرایط تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در بلژیک

فرایند مالی تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در بلژیک

افرادی که بلژیک را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، با هزینه های معقولی برای شهریه و زندگی خود روبرو می شوند و همین مسئله اهمیت تحصیل در این کشور را افزایش می دهد. شهریه دانشگاه های بلژیک در رشته جراحی مغز و اعصاب از 4900€ تا 8800€ (یورو) در سال متغیر است و دانشجویان در شرایط خاص امکان دریافت بورسیه تحصیل را خواهند داشت.

باید به این نکته اشاره کرد که دانشجویان در این کشور دغدغه چندانی برای تامین هزینه های زندگی خود نخواهند داشت چراکه به مانند اکثر کشورهای اروپایی می توانند در این کشور به صورت نیمه وقت کار کرده و هزینه های خود را تامین کنند. با این حال می توان هزینه زندگی یک دانشجو در این کشور را در حدود 750€ تا 1000€ یورو در ماه تخمین زد.

بنا بر آنچه که تا کنون گفته شد، برخی از مهم ترین مزایای تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در بلژیک عبارتند از:

مهم ترین مزایای تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در بلژیک

شرایط کار پزشکان متخصص در بلژیک

برای کار کردن در بلژیک به عنوان پزشک متخصص، کافی است تا یک مدرک پزشکی در این کشور دریافت کرده باشید یا اینکه مدرک خود را معادل سازی کنید. در همین راستا باید به این نکته اشاره داشت که افرادی که مدرک خود را از دانشگاه های بلژیک دریافت کرده باشند، این فرصت را خواهند داشت تا اقامت خود را از طریق کار در حوزه های پزشکی به ثبت برسانند. مشاغل بسیاری در حوزه پزشکی در لیست مشاغل مورد نیاز در این کشور قرار دارد و تخصص جراحی مغز و اعصاب نیز یکی از همین رشته ها است.

یک متخصص جراحی مغز و اعصاب در بلژیک، به طور متوسط 23100€ (یورو) در ماه درآمد کسب می کند و این مبلغ قابل توجهی برای رسیدن به کیفیت زندگی عالی در این کشور است. در صورتی که به دنبال زندگی در بهترین مراکز زیستی جهان هستید، قادر خواهید بود تا با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *