ویزای تحصیلی

رشته جراحی مغز و اعصاب در دانمارک

رشته جراحی مغز و اعصاب در دانمارک

شرایط تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در دانمارک به گونه ای است که افراد فرصت های محدودی برای انتخاب دانشگاه مورد نظر خود دارند. با وجود اینکه دانمارک یکی از کشورهای مطرح جهان در زمینه آموزش علوم پزشکی است، اما باید به این نکته توجه داشت که در رشته جراحی مغز و اعصاب در این کشور تنها 4 گزینه معتبر برای تحصیل وجود دارد و همین مسئله سبب می شود تا افراد در یک پروسه رقابتی برای پذیرش در این کشور قرار گیرند. در صورتی که فردی رزومه قوی آموزشی در اختیار داشته باشد می تواند به این مسئله امید پیدا کند که شرایط مناسبی برای پذیرش در این کشور پیش روی افراد قرار گیرد.

شرایط کار در دانمارک به عنوان یک پزشک نیز بسیار مناسب است و همه افراد می توانند پس از تحصیل در این کشور، به کار در دانمارک مشغول شده و شرایط مناسبی نیز برای اقامت در این کشور به دست آورند. باید در این رابطه به این نکته توجه داشت که مسیر تبدیل شدن به پزشک متخصص در کشور دانمارک ساده نیست و افراد برای رسیدن به خواسته های خود در این زمینه باید مسیری نسبتا سخت را پشت سر بگذارند و چالش های پیش روی خود را نیز در نظر داشته باشند. به دلیل اهمیت بسیار زیادی که این کشور در دید عموم پزشکان دارد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله بررسی خواهند کرد که تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در دانمارک چه امتیازاتی را به همراه خواهد داشت.

  • شرایط تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در این کشور چیست؟
  • آیا دانشگاه های دانمارک در رشته جراحی مغز و اعصاب از اعتبار بالایی برخوردارند؟
  • هزینه تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در این کشور چگونه است؟
  • آیا می توان پس از دریافت تخصص، در دانمارک کار کرد؟

شرایط تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در کشور دانمارک

برای رسیدن به مدرک تخصص جراحی مغز و اعصاب در این کشور، هر فرد باید در ابتدای امر یک مدرک پزشکی در اختیار داشته باشد. در صورتی که هنوز فرصت کافی را در اختیار دارید، تحصیل پزشکی در دانمارک را برای آینده خود انتخاب کنید تا بتوانید در اولین فرصت به دوره های تخصص وارد شوید و نیازی به پرداخت هزینه برای معادلسازی مدرک پزشکی خود در این کشور نداشته باشید. فرایند معادلسازی در کشور دانمارک ممکن است تا 2 سال نیز به طول بیانجماد و این برای بسیاری از افراد غیر قابل انجام است.

پروسه دریافت پذیرش در رشته جراحی مغز و اعصاب برای افرادی که از خارج از دانمارک مدرک دریافت کرده باشند، به شرح زیر است:

پروسه دریافت پذیرش در رشته جراحی مغز و اعصاب  در دانمارک

دانشگاه کوپنهاگن بهترین دانشگاه این کشور در رشته جراحی مغز و اعصاب است که توانسته رتبه 155 جهان در این رشته را به دست آورده است. در رتبه دوم بهترین دانشگاه های دانمارک نیز دانشگاه جنوبی دانمارک قرار دارد که در این رشته رتبه 213 را به دست آورده است. دانشگاه آلبورگ نیز با قرار گرفتن در رتبه 360 سومین دانشگاه مناسبی است که می توان برای تحصیل در این رشته انتخاب کرد. دانشگاه آرهوس نیز با قرار گرفتن در رتبه 659 جهان، چهارمین و آخرین گزینه در دسترس برای تحصیل در دانمارک است.

هزینه تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در دانمارک

یکی از نکاتی که دانشجویان باید به آن توجه داشته باشند آن است که تحصیل در این کشور همچون گذشته رایگان نیست و دانشجویان باید شهریه خود را به صورت کامل پرداخت کنند. متوسط هزینه های تحصیل در دانمارک برای دانشجویان خارجی در رشته جراحی مغز و اعصاب در حدود 9900€ تا 16800€ (یورو) در سال است و دانشجویان در موارد خاص می توانند از کمک هزینه های تحصیلی در این کشور بهره ببرند.

باید به این نکته توجه داشت که هزینه های زندگی در این کشور نیز چندان ارزان نیست و بسته به شهر محل زندگی فرد در حدود 800€ الی 1100€ (یورو) در ماه خواهد بود. توجه به این نکته ضروری است که دانشجویان در کشور دانمارک می توانند از کار ضمن تحصیل در این کشور استفاده کنند و شرایط زندگی خود در این کشور را تغییر دهند.

هزینه تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در دانمارک

شرایط کار پزشکان متخصص در دانمارک

افرادی که در دانمارک تحصیل می کنند، یک فرصت فوق العاده در اختیار خواهند داشت و آن فرصت کار در دانمارک پس از دریافت مدرک تحصیلی است. افرادی که این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کرده باشند بدون در نظر گرفتن رشته تحصیلی، این فرصت را خواهند داشت که در یک بازه زمانی محدود پس از تحصیل، به جستجوی کار در دانمارک بپردازند و از این طریق در مسیر دریافت اقامت این کشور قرار گیرند.

با توجه به کمبود شدید نیروی کار پزشک در کشور دانمارک، می توان انتظار داشت که مسیر رسیدن به شغل مورد نظر در این کشور چندان طولانی نباشد. یک متخصص جراحی مغز و اعصاب در دانمارک 119000DKK (کرون دانمارک) در ماه درآمد دارد که نشان از کیفیت بالای متخصصین در این کشور دارد. در صورتی که در مسیر مهاجرت به بهترین کشورهای جهان قرار دارید یا در انتخاب مقصد تحصیلی یا کاری خود تردید دارید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *