ویزای تحصیلی

رشته جراحی مغز و اعصاب در دومینیکا

رشته جراحی مغز و اعصاب در دومینیکا

رشته جراحی مغز و اعصاب در دومینیکا ارزان قیمت تر از برخی کشورها است اما کیفیت تحصیل در این کشور بالا نیست و مورد توجه قرار نمی گیرد. به طور معمول، شما به GCSE عالی و سه مدرک A یا A* در سطح A از جمله شیمی برای یک مدرک کارشناسی 5 ساله در پزشکی نیاز دارید؛ بسیاری از دانشکده های پزشکی نیز برای زیست شناسی درخواست می کنند و برخی دیگر ممکن است به ریاضیات یا فیزیک نیاز داشته باشند.

داوطلبان جراحی مغز و اعصاب بالقوه باید در آزمون جامع مجوز پزشکی استئوپاتیک ایالات متحده (COMLEX-USA) به خوبی عمل کنند، اما نیازی به نمرات استراتوسفر ندارند. جراحان مغز و اعصاب ساعات طولانی و گاهی اوقات سخت کار می کنند؛ آنها اغلب چندین عملیات را در یک روز انجام می دهند. برخی ساده هستند و زمان زیادی نمی برد اما برخی دیگر، مانند جراحی های مغز، پیچیده هستند و ساعت ها طول میکشند. جراحان مغز و اعصاب در حل مسائل معنایی، مانند تعریف کلمات نادر، به طور قابل توجهی از دانشمندان موشکی امتیاز بیشتری کسب کردند؛ در همین حال، مهندسان هوافضا در مورد توجه و کارهای دستکاری ذهنی مانند چرخاندن تصاویر اجسام در سر، بهتر از رقبای خود عمل کردند.

چالش های اساسی رشته جراحی مغز و اعصاب در دومینیکا

تحصیل رشته مغز و اعصاب در دومینیکا در کنار مزیت های بی شماری که برای اتباع کشورهای خارجی به همراه دارد، داری چالش های متعددی نیز در حوزه های مختلف می باشد. برخی از مهمترین چالش های تحصیل رشته مغز و اعصاب در دومینیکا به شرح زیر می باشد:

چالش های اساسی در رشته مغز و اعصاب در دومینیکاتوضیحات
موسسات آموزشی معتبرنبود موسسات آموزشی معتبر در رشته مغز و اعصاب در دومینیکا یکی از اصلی ترین چالش های تحصیل در این رشته تحصیلی می باشد.
هزینه زندگیهزینه زندگی در دومینیکا به مراتب بالاتر از سایر کشورهای حوزه کارائیب می باشد.
ارتباط دانشگاه هادانشگاه های پزشکی دومینیکا ارتباط محدودی با موسسات درمانی معتبر این کشور دارند.

درآمد رشته جراحی مغز و اعصاب در دومینیکا

امکان اخذ تابعیت دومینیکا با سرمایه گذاری وجود دارد؛ به این ترتیب فرد می تواند از همان ابتدا شهروند دومینیکا باشد. منتهی بسیاری افراد بعد از اخذ شهروندی این کشور و بسیاری افراد بدون سرمایه گذاری و خرید پاسپورت، صرفا با ویزای تحصیلی به دومینیکا می روند. بعد از تحصیل و کار در دومینیکا نیز امکان اخذ شهروندی و پاسپورت این کشور وجود دارد. لازم به ذکر است که پاسپورت دومینیکن در حال حاضر بر اساس شاخص رتبه بندی پاسپورت راهنما در رتبه 32 قرار دارد؛ این امکان دسترسی بدون ویزا به 146 کشور را فراهم می کند. تحصیل در دومینیکا مقدمه کار در این کشور به عنوان جراح مغز و اعصاب است. اما توجه شود که دومینیکا اصلا دوره های تحصیلی قابل قبولی برای این رشته ارائه نمی کند و تحصیل در دومینیکا پیشنهاد نمی شود.

با این حال برای ورود به بازار کار توجه شود داوطلبانی که مایل به جراحی مغز و اعصاب هستند باید دارای مدرک MBBS 5 سال و نیم و پس از آن 2 تا 3 سال M.S باشند؛ برای تبدیل شدن به یک جراح مغز و اعصاب باید شرایط لازم را داشته باشد. این نمودار سن کارکنان جراح مغز و اعصاب را نشان می دهد؛ نکته جالب این است که میانگین سنی جراحان مغز و اعصاب 40+ سال است که 78% را نشان می دهد. منتهی بعد از سال ها تحصیل که همان طور که مشاهده می شود طولانی مدت است، در عوض سطح درآمد و تعداد موقعیت های کار در دومینیکا برای جراح ها زیاد می باشد.

در نموداری که در ادامه ترسیم می شود حقوق ماهیانه کار در دومینیکا در رشته جراحی مغز و اعصاب در سال 2023 بیان شده است:

درآمد رشته جراحی مغز و اعصاب در دومینیکا

تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در دومینیکا

تحصیل در دومینیکا بین آسیایی ها یا اروپایی ها و آفریقایی ها طرفداران زیادی ندارد. اما دانشجویان کشورهای آمریکای لاتین بعضا علاقمند به تحصیل رشته های مختلف از جمله رشته جراحی مغز و اعصاب در دومینیکا هستند. خصوصا دانشجویان کشورهایی مثل کلمبیا یا ونزوئلا که در کشورهایشان به ترتیب امنیت اجتماعی و اقتصادی ندارند. تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در دانشگاه های مختلف هزینه های متفاوتی دارد؛ در حوزه کارائیب هزینه تحصیل به شرح نمودار ذیل می باشد:

نام دانشگاهکشورشهریه ترمی (دلار آمریکا)
All American Institute of Medical SciencesJamaica$6000
All Saints UniversityDominica$4995
American International Medical UniversitySt. Lucia$4650
St. James School of MedicineAnguilla$7150
RossDominica$21170

تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در دومینیکا

ویزای تحصیلی دومینیکا برای رشته جراحی مغز و اعصاب

اسناد و الزامات ویزای تحصیلی دومینیکا در سال 2023 عبارت هستند از:

  • دو عکس جدید به اندازه پاسپورت
  • گواهی تولد متقاضی به زبان انگلیسی
  • برگه ها و گواهی های علامت متقاضی
  • گواهی نمره تافل و آیلتس هر کدام که در موسسه آموزشی مربوطه قابل اجرا باشد.
  • درخواست خود را برای مجوز تحصیل با دقت و به طور کامل پر کنید.

گذرنامه معتبری که حداقل 6 ماه پس از مدت اقامت شما در دومینیکا معتبر باشد (مگر اینکه طبق توافقات خاص کشور معاف باشد) پذیرش در مدرسه مورد تایید SEVP و فرم ویزا نیز از موارد ضروری است. ویزای تحصیلی به دارندگان این امکان را می دهد که تا زمانی که برای کمک به حمایت از خود و هر وابستگان نیاز دارند دوره خود را تکمیل کنند (به صورت محدود) در دومینیکا زندگی و کار کنند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته جراحی مغز و اعصاب در دومینیکا توضیحاتی ارائه گردید.

سوالات کلیدی در خصوص رشته مغز و اعصاب در دومینیکا

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص رشته مغز و اعصاب در دومینیکا، در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از سوالات شما عزیزان در این خصوص پاسخ دهیم. مهمترین آنها به شرح زیر می باشد:

  • هزینه تحصیل رشته مغزو اعصاب در دومینیکا برای اتباع کشروهای خارجی چقدر است؟ تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تحصیل رشته مغز و اعصاب در دومینیکا هستند، می توانند تحصیل مقرون به صرفه را در این کشور تجربه کنند. هزینه تحصیل این زشته در دومینیکا 1500XCD (دلار کارائیب شرقی) در ماه می باشد.
  • آیا برای تحصیل رشته مغزو اعصاب در دومینیکا می توانم بورسیه تحصیلی درخواست کنم؟ تمامی اتباع کشورهای خارجی که بضاعت مالی کافی برای تحصیل رشته مغز و اعصاب در دومینیکا را ندارند، می توانند برای بورسیه تحصیلی این کشور درخواست دهند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *