ویزای تحصیلی

رشته جراحی مغز و اعصاب در روسیه

رشته جراحی مغز و اعصاب در روسیه

رشته جراحی مغز و اعصاب در روسیه اگر به زبان روسی ارائه گردد مورد قبول وزارت بهداشت و درمان ایران نیز می باشد. اما چند سالی است که تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی در برخی دانشگاه های این کشور مورد قبول ایران نمی باشد. روسیه دارای یکی از بهترین سیستم های آموزش انبوه در جهان است و دارای سنت دیرینه آموزش با کیفیت بالا برای همه شهروندان است؛ سیستم آموزشی روسیه 98% نرخ باسوادی تولید می کند که از بیشتر کشورهای اروپای غربی بیشتر است. برترین دانشگاه های روسیه در مسکو و سن پترزبورگ واقع شده اند. آموزش بدون شهریه تحت سهمیه دولت روسیه برای سال تحصیلی 2023/2022 ارائه می شود؛ هر ساله دولت روسیه 15000 مکان دانشگاهی (بورسیه) را برای اتباع خارجی در مقاطع کارشناسی، تخصصی، فارغ التحصیل، دکترا یا دوره های کارآموزی اختصاص می دهد.

تحصیل در روسیه برای دانشجویان بین المللی مناسب است و در روسیه آنها به خود می بالند که تمرکز جهانی دارند و خانه ای برای دانشجویان جهانی هستند؛ انتخاب برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد در روسیه در کنار دانشجویانی از حدود 170 کشور دیگر به معنای انتخاب برای تحصیل در محیطی ذاتا غنی و متنوع است. اگر چه مدت زمان قابل مقایسه 4 تا 6 سال رزیدنتی جراحی مغز و اعصاب در سراسر کشور روسیه وجود دارد، محتوای آن در دانشگاه های این کشور بسیار متفاوت است؛ حداقل سطح تحصیلی برای جراح مغز و اعصاب مدرک دکترا با رزیدنتی در رشته جراحی مغز و اعصاب می باشد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به تحصیل در روسیه به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • درآمد رشته جراحی مغز و اعصاب در روسیه چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در روسیه سال 2022 کدام اند؟

درآمد رشته جراحی مغز و اعصاب در روسیه

پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه روسیه، اتباع خارجی در صورتی که ویزای کار/ مجوز دریافت نکرده باشند، نمی توانند در روسیه بمانند یا شغل پیدا کنند؛ برای اقامت و کار در روسیه به ویزای کار یا مجوز کار نیاز دارید که اخذ آن مستلزم داشتن پیشنهاد کاری است. البته توجه شود کار در روسیه برای برخی رشته ها فراوان است که از آن جمله می توان به رشته های مرتبط با مهندسی کامپیوتر، مدیریت و همچنین پزشکی اشاره نمود. سطح درآمد این رشته ها نیز بالا می باشد؛ مثلا در نمودار ذیل حدود درآمد ماهانه رشته جراحی مغز و اعصاب در روسیه طی سال 2022 بیان شده است:

حدود درآمد ماهانه رشته جراحی مغز و اعصاب در روسیه

تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در روسیه

به منظور تحصیل در روسیه بهتر است افراد به دنبال دانشگاه هایی باشند که بالاترین رتبه های ملی و بین المللی برای رشته جراحی مغز و اعصاب را دارند. از جمله بهترین دانشگاه های پزشکی روسیه می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • Altai State Medical University
  • Omsk State Medical University
  • Orel State Medical University
  • Ulyanovsk State Medical University
  • Bashkir State Medical University
  • Kazan Fedral University
  • Kursk State Medical University
  • Pirogov Russian NRM University

به منظور قبولی در این دانشگاه ها دانشجویان لازم است تحصیل در روسیه را با دوره های پاتفک آغاز کنند که هزینه آن برای دوره 1 ساله بین 5000$ تا 7000$ (دلار آمریکا) می باشد. بعد از قبولی در دانشگاه نیز با توجه به نوع دانشگاه شهریه برای دوره پزشکی و عمومی و تخصص جراحی مغز و اعصاب سالی 4000$ تا 15000$ (دلار آمریکا) می باشد. همان طور که مشاهده می شود تحصیل در روسیه هزینه های به مراتب پایین تری نسبت به تحصیل در آمریکا، استرالیا، کانادا، دانمارک و غیره دارد.

هزینه زندگی در روسیه نیز مورد دیگری است که دانشجویان باید به آن توجه داشته باشند؛ در این کشور هزینه زندگی دانشجویی در مسکو و سنت پترزبورگ بین 700$ تا 1000$ (دلار آمریکا) و در سایر شهرها بین 500$ تا 650$ (دلار آمریکا) می باشد. لازم به ذکر است با مشغول شدن به کار ضمن تحصیل در روسیه افراد می توانند بخشی از هزینه های زندگی در این کشور را پوشش دهند؛ البته کار ضمن تحصیل در روسیه شرایطی دارد که قوانین 2022 آن در ادامه توضیح داده شده است.

کار ضمن تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در روسیه

کار ضمن تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در روسیه

آیا خارجی ها می توانند همزمان در روسیه تحصیل و کار کنند؟ بله، دانشجویان بین المللی می توانند در زمان آزاد خود در دانشگاه (یا در سازمان های آن) کار کنند؛ مجوز فقط برای دانشجویان در دوره های تمام وقت در دانشگاه های معتبر دولتی صادر می شود. علاوه بر کار در روسیه ضمن تحصیل، کار پس از فارغ التحصیلی نیز در این کشور امکان پذیر می باشد و اقامت قانونی یک تبعه خارجی در روسیه با ویزای دانشجویی آنها که در طول دوره تحصیل معتبر است تضمین می شود.

پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه روسیه، اتباع خارجی در صورتی که ویزای کار/ مجوز دریافت نکرده باشند، نمی توانند در روسیه بمانند یا شغل پیدا کنند؛ همچنین شما می توانید همزمان با تحصیل در دانشگاه مشغول به کار شوید. در این مقاله در خصوص رشته جراحی مغز و اعصاب در روسیه، سطح درآمد ماهانه این رشته و غیره توضیحاتی بیان شد. علاقمندان تحصیل و کار در روسیه، آلمان، ایتالیا، دانمارک، سوئد، کانادا، مجارستان، اتریش و غیره می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *