ویزای تحصیلی

رشته جراحی مغز و اعصاب در سوئد

رشته جراحی مغز و اعصاب در سوئد

دانشگاه اومئو بهترین دانشگاه برای تحصیل در رشته جراحی مغز و اعصاب در سوئد است. دانشگاه اومئو یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در اومئو، در منطقه میانه شمالی سوئد، واقع شده است. این دانشگاه در سال 1965 تاسیس گردید و پنجمین دانشگاه قدیمی در مرزهای کنونی سوئد می باشد. دانشگاه اومئو یکی از بهترین دانشگاه های سوئد است و هر سال در رتبه بندی های معتبر جهانی رتبه کسب می کند. در حال حاضر، این دانشگاه در رتبه بندی آموزش عالی تایمز (2022) رتبه 351، در رتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (2021) رتبه 401، در رتبه بندی دانشگاهی جهانی QS (2022) رتبه 365 و در رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی (2021) رتبه 322 را دارا هست. از سال 2015، دانشگاه اومئو بیش از 36000 دانشجو ثبت نام کرده است (تقریبا 16000 دانشجوی تمام وقت)، از جمله دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و مقطع دکترا.

جراحی مغز و اعصاب (Neurosurgery یا Neurological Surgery)، که در اصطلاح رایج به عنوان جراحی مغز (Brain Surgery) شناخته می شود، جراحی روی سیستم عصبی است. جراحی مغز و اعصاب یک تخصص پزشکی است که به تشخیص و درمان بیماران دچار آسیب، یا مبتلا به بیماری ها/ اختلالات مغز، نخاع و ستون فقرات و اعصاب محیطی در تمام قسمت های بدن مربوط می شود. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته جراحی مغز و اعصاب در سوئد تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای رشته جراحی مغز و اعصاب در سوئد کدامند؟
  • وضعیت حقوق جراحان مغز و اعصاب در سوئد چگونه است؟
  • آیا برای تحصیل در رشته جراحی مغز و اعصاب در سوئد دانشجویان به ویزا نیاز دارند؟

بهترین دانشگاه ها برای رشته جراحی مغز و اعصاب در سوئد

در جدول زیر بهترین دانشگاه ها برای جراحی مغز و اعصاب در سوئد را بر اساس گزارش وب سایت edurank معرفی می کنیم:

دانشگاهمحل استقراررتبه در سوئدرتبه در قاره اروپارتبه در جهان
دانشگاه اومئواومئو12558
موسسه کارولینسکااستکهلم23881
دانشگاه گوتنبرگگوتنبرگ347103
دانشگاه لوندلوند448109
دانشگاه اوپسالااوپسالا591215
دانشگاه لینشوپینگلینشوپینگ6113298
دانشگاه مالمومالمو7174501
موسسه سلطنتی فناوری KTH (دانشگاه KTH سوئد)استکهلم8198605
کالج دانشگاهی وستترولهاتان9238738
دانشگاه اوربرواوربرو10225642

بهترین دانشگاه ها برای رشته جراحی مغز و اعصاب در سوئد

حقوق متخصصان رشته جراحی مغز و اعصاب در سوئد

فردی که به عنوان جراح مغز و اعصاب در سوئد کار می کند معمولاً حدود 178000SEK (کرون سوئد) در ماه حقوق می گیرد. حقوق جراحان مغز و اعصاب در این کشور اروپایی بین 87500SEK (کم ترین) تا 278000SEK (بیش ترین) (کرون سوئد) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه جراحان مغز و اعصاب در سوئد را نشان می دهد:

حقوق سالانه جراحان مغز و اعصاب در سوئد

حقوق جراحان مغز و اعصاب در سوئد از 1050000SEK (کرون سوئد) در سال (حداقل حقوق) تا 3340000SEK (کرون سوئد) در سال (حداکثر حقوق) متغیر است. سطح تجربه مهم ترین فاکتور در تعیین حقوق است. طبیعی است که هر چه سال های تجربه بیش تر باشد، دستمزد نیز بیش تر می شود. نمودار زیر تاثیر سطح تجربه بر میزان حقوق جراحان مغز و اعصاب در سوئد را نمایش می دهد:

تاثیر سطح تجربه بر میزان حقوق جراحان مغز و اعصاب در سوئد

نمودار فوق به وضوح نشان می دهد که سطح تجربه مهم ترین فاکتور در تعیین حقوق جراحان مغز و اعصاب است. به عنوان مثال، یک جراح مغز و اعصاب در سوئد با کم تر از دو سال تجربه به طور متوسط 1240000SEK (کرون سوئد) در سال حقوق می گیرد در صورتی که حقوق همتای او با دو تا پنج سال تجربه 1600000SEK (کرون سوئد) در سال می باشد، یعنی 29% بیش تر.

نمودار زیر نیز تاثیر عامل جنسیت بر میزان حقوق جراحان مغز و اعصاب در سوئد را نشان می دهد:

تاثیر عامل جنسیت بر میزان حقوق جراحان مغز و اعصاب در سوئد

مطابق نمودار بالا جراحان مغز و اعصاب مرد در سوئد به طور متوسط 5% بیش تر از همتایان زن خود حقوق می گیرند.

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته جراحی مغز و اعصاب در سوئد

اینکه آیا دانشجویی برای تحصیل در سوئد به ویزای تحصیلی سوئد نیاز دارد به تابعیت وی بستگی دارد.

شهروندان اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا برای تحصیل در سوئد نیازی به درخواست ویزا یا اجازه اقامت ندارند. اگر آن ها قصد داشته باشند بیش از یکسال در سوئد بمانند باید در Swedish Population Register ثبت نام کنند. سپس آن ها یک شماره هویت شخصی سوئدی (personnummer) دریافت خواهند کرد.

شهروندان سوئیس نیز برای ورود به سوئد نیاز به ویزا یا اجازه اقامت ندارند. آن ها اگر قصد اقامت بیش از 3 ماه در سوئد را داشته باشند باید قبل از رفتن به این کشور برای اجازه اقامت درخواست ارائه دهند. اما آنها میتوانند حتی قبل از رسیدگی به درخواستشان، تحصیل در این کشور را شروع کنند. اگر آن ها قصد داشته باشند بیش از یکسال در سوئد بمانند باید در Swedish Population Register ثبت نام کنند. سپس آن ها یک شماره هویت شخصی سوئدی (personnummer) دریافت خواهند کرد.

دانشجویان غیر اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا/ سوئیس، بسته به تابعیت خود، ممکن است لازم باشد قبل از ورود به سوئد برای ویزا درخواست ارائه دهند. شهروندان بعضی کشورها اگر قصد داشته باشند کمتر از 3 ماه در سوئد بمانند، نیازی به درخواست ویزا ندارند. اگر دانشجویان فوق الذکر قصد داشته باشد بیش از 3 ماه در سوئد بماند، قبل از مهاجرت به سوئد باید برای اجازه اقامت درخواست ارائه دهند. اگر این دانشجویان قصد داشته باشند بیش از یکسال در سوئد بمانند باید در Swedish Population Register ثبت نام کنند. آن ها باید اطمینان حاصل کنند که مجوز اقامتشان برای یکسال معتبر است. سپس آن ها یک شماره هویت شخصی سوئدی (personnummer) دریافت خواهند کرد.

برای کسب اطلاعات در این زمینه و نیز هزینه تحصیل در سوئد از کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *