ویزای تحصیلی

رشته جراحی مغز و اعصاب در قبرس

رشته جراحی مغز و اعصاب در قبرس

برای تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در قبرس دانشگاه های نسبتا کمی وجود دارد که هیچ یک از آن ها دارای رتبه مناسب جهانی نیستند. رشته جراحی مغز و اعصاب یکی از بهترین گرایش های تحصیلی در دوره پزشکی است و افرادی که این رشته را برای آینده خود انتخاب می کنند، قادر خواهند بود تا بهترین شرایط را برای آینده شغلی خود ایجاد کنند. قبرس به عنوان یکی از کشورهای اروپایی، نمی تواند مقصد مناسبی برای تحصیل در این رشته باشد چراکه دانشجویان با کمی تحقیق، در خواهند یافت که تحصیل در دانشگاه های این کشور از نظر کیفیت شرایط مناسبی ندارد زیرا در رتبه بندی های جهانی نامی از دانشگاه های قبرس در فهرست 1100 دانشگاه برتر رشته جراحی مغز و اعصاب دیده نمی شود.

افرادی که رشته جراحی مغز و اعصاب را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند، باید پیش نیازهای اولیه را داشته باشند و به همین دلیل است که برای رسیدن به تخصص جراحی مغز و اعصاب باید یک بازه زمانی 10 ساله را برای تحصیل در نظر گرفت و به همین دلیل است که برخی از افراد با وجود تمایل زیادی که به تحصیل در این رشته دارند، آن را برای خود انتخاب نمی کنند. در چنین شرایطی می توان گفت که بسیاری از افراد شرایط تحصیل در این رشته را به بهترین شکل ممکن برای خود ایجاد می کنند و به همین دلیل مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله بررسی خواهند کرد که تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب چگونه رزومه افراد را تغییر می دهد.

  • شرایط تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در قبرس چیست؟
  • محدودیت های تحصیل در این کشور کدامند؟
  • آیا قبرس مقصدی ارزان برای تحصیل به حساب می آید؟
  • فرایند مهاجرت کاری به قبرس برای متخصصین جراحی مغز و اعصاب چگونه است؟

شرایط تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در قبرس

باید به این نکته اشاره داشت که قبرس در دانشگاه های محدودی امکان تحصیل در این رشته ارزشمند را ارائه می کند و به همین دلیل است که بسیاری از افراد تلاش می کنند تا خود را در میان معدود دانشجویان این رشته در قبرس قرار دهند. با وجود این مسئله، باید به این نکته نیز اشاره کرد که از نظر اعتبار، دانشگاه های قبرس نتوانسته اند جایگاه خوبی به دست آورند و به همین دلیل است که نمی توان این کشور را به عنوان مقصدی جدی برای مهاجرت تحصیلی در این رشته معرفی کرد.

برخی از مهم ترین دانشگاه های قبرس در رشته جراحی مغز و اعصاب عبارتند از:

برخی از مهم ترین دانشگاه های قبرس در رشته جراحی مغز و اعصاب

علاقمندان به تحصیل در رشته جراحی مغز و اعصاب در قبرس باید به این موضوع توجه داشته باشند که دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیست و در نتیجه افرادی که در این حوزه تحصیل کرده باشند، برای کار نمی توانند به ایران بازگردند و این یک چالش جدی برای همه این افراد خواهد بود.

هزینه تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در قبرس

قبرس به عنوان یکی از کشورهای اروپایی که البته از نظر علمی در رشته جراحی مغز و اعصاب نتوانسته جایگاه مناسبی را به دست آورد، کشوری پر هزینه به حساب می آید. بسیاری از افراد به دلیل نزدیکی به قبرس، این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند اما باید در نظر داشت که در شرایط کنونی این انتخاب اشتباه است و تحصیل پزشکی در ترکیه از اعتبار بسیار بیشتری برخوردار است.

هزینه تحصیل در رشته جراحی مغز و اعصاب برای دانشجویان خارجی در این کشور در حدود 9300$ تا 12900$ (دلار) در سال است که در مقایسه با بسیاری از کشورهای دنیا، هزینه ای سنگین به حساب می آید. محدودیت های مالی تحصیل در این کشور به هزینه های زندگی ختم می شود چراکه دانشجویان به حدود 600$ (دلار) نیاز خواهند داشت تا بتوانند هزینه های زندگی خود در این کشور را پرداخت کنند. البته با توجه به این که به دانشجویان فرصت کار دانشجویی داده می شود، برخی از افراد با وجود محدودیت هایی که در اختیار دارند، به کار در زمینه های مختلف می پردازند و هزینه های خود را تامین می کنند.

هزینه تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در قبرس

شرایط کار پزشکان متخصص در قبرس

آنچه داده های آماری نشان می دهد، بسیاری از دانشجویان خارجی در قبرس، این کشور را به عنوان کشور نهایی خود انتخاب نمی کنند و به همین دلیل است که می توان گفت قبرس یکی از کشورهایی است که تنها مسیر تحصیل در آن فراهم است و دانشجویان با تمام شدن دوره تحصیل خود، بار دیگر در مسیر مهاجرت قرار می گیرند و این در حالی است که از نظر قانونی، هیچ گونه مانعی برای کار پزشکان متخصص در این کشور پس از تحصیل وجود ندارد. یک متخصص جراحی مغز و اعصاب در این کشور در حدود 7200€ (یورو) در ماه درآمد کسب می کند و این مبلغ هنگفتی برای رسیدن به زندگی عالی در این کشور است.

در صورتی که تحقیقات کاملی در رابطه با مهاجرت به کشورهای برتر جهان انجام نداده اید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا در این زمینه شما را راهنمایی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *