ویزای تحصیلی

رشته جراحی مغز و اعصاب در لیتوانی

رشته جراحی مغز و اعصاب در لیتوانی

رشته جراحی مغز و اعصاب در لیتوانی هزینه های به مراتب کم تری نسبت به کشورهای مجارستان، دانمارک و غیره دارد که باید بررسی گردد. این نکته یعنی کم هزینه بودن تحصیل در لیتوانی چه به لحاظ شهریه دانشگاه و چه هزینه زندگی را می توان یکی از نقاط مثبت بزرگ مهاجرت تحصیلی به این کشور دانست. چرا که دانشجویان رشته های پزشکی و تخصص های آن، عملا فرصت کار تا بعد از فارغ التحصیلی را ندارند. هرچند به طور قانونی کار ضمن تحصیل در لیتوانی برای غیر اروپایی ها نیز به صورت محدود مجاز دانسته شده است.

دانشکده ها در سطح جهانی تحسین شده اند و دانشگاه های لیتوانی در میان 500 دانشگاه برتر جهان قرار دارند؛ تجهیزات پزشکی پیشرفته، روش‌های آموزشی نوآورانه، و هزینه‌های مقرون به صرفه، لیتوانی را به یکی از بهترین مکان‌ها در جهان برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی تبدیل کرده است. لازم به ذکر است به دلیل توجه دولت این کشور به پزشکان بهداشت و درمان لیتوانی با تعداد پزشکان به ازای هر 1000 نفر بیشتر از اکثر جوامع غربی است و بیمارستان ها برای انجام حتی سخت ترین جراحی ها نیز مجهز هستند و پزشکان به خوبی آموزش دیده و مورد توجه بیمارستان های لیتوانی هستند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص لیتوانی به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • درآمد رشته جراحی مغز و اعصاب در لیتوانی 2022 چقدر است؟
  • هزینه تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در لیتوانی چه میزان می باشد؟
  • ویزای تحصیلی لیتوانی چگونه به دست می آید؟

درآمد رشته جراحی مغز و اعصاب در لیتوانی

دانشجویی که می خواهد پس از فارغ التحصیلی از تحصیلات کارشناسی/ کارشناسی ارشد/ دکترا در لیتوانی بماند، می تواند برای اقامت موقت برای جستجوی کار درخواست دهد. این مجوز به دانشجو اجازه می دهد تا 1 سال پس از فارغ التحصیلی در لیتوانی بماند و بلافاصله پس از یافتن کار شروع به کار کند؛ برای کار در لیتوانی بعد از فارغ التحصیلی اخذ مجوز کار یا به عبارتی همان (work permit) ضروری است. به این منظور افراد، حتی جراحان مغز و اعصاب باید فرایندی طی کنند که عبارت می باشد از:

  • یک تبعه خارجی پیشنهاد شغلی از یک کارفرما در لیتوانی را می پذیرد
  • کارمند احتمالی مدارک مربوطه را به کارفرما ارائه می دهد
  • کارفرما درخواست مجوز کار را به بورس کار لیتوانی ارسال می کند
  • وزارت کار لیتوانی مجوز کار را صادر می کند

برای مجوز کار تا 2 سال 150€ (یورو)، برای مجوز کار برای یک سال تحت برنامه های تبادل جوانان، با توافقات دوجانبه جمهوری لیتوانی 34€ (یورو) و همچنین 8.60€ (یورو) برای مجوز کار تکراری باید به سفارت لیتوانی پرداخت گردد. به دست آوردن شغل برای یک خارجی غیر اتحادیه اروپا در لیتوانی نسبتاً آسان تر از اروپا است، وقتی صحبت از مشاغل ماهر می شود. بسیاری از مشاغل نیازی به دانش زبان لیتوانیایی ندارند اما برای کار به عنوان پزشک یا جراح، تسلط به زبان انگلیسی و لیتوانیایی به طور همزمان ضروری می باشد. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است حدود درآمد جراح های مغز و اعصاب در لیتوانی سال 2022 نشان داده شده است:

درآمد جراح های مغز و اعصاب در لیتوانی

تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در لیتوانی

تحصیل در لیتوانی در رشته جراحی مغز و اعصاب نسبت به آمریکا، انگلیس و استرالیا کم تر رقابتی می باشد. البته لیتوانی یکی از بهترین مقاصد برای دانشجویان بین المللی است که به دنبال پذیرش MBBS در لیتوانی با هزینه های مقرون به صرفه هستند. کالج ها/ دانشگاه های پزشکی در لیتوانی توسط WHO و MCI معتبر هستند و دانش آموزانی که MBBS را در لیتوانی دنبال می کنند می توانند برای امتحانات USMLE یا PLAB برای تمرین MBBS اقدام کنند. لیتوانی موسسات آکادمیک عالی، امکانات نوآورانه و بیش از 350 برنامه تحصیلی انگلیسی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد و تعدادی از دانشگاه های لیتوانی مانند دانشگاه ویلنیوس و دانشگاه ویتاوتاس مگنوس جزو برترین دانشگاه های جهان هستند.

هزینه زندگی در لیتوانی ماهانه 450€ تا 700€ (یورو) می باشد که بخشی از آن را می توان با کار دانشجویی تامین نمود. شهریه دانشگاه نیز مورد مهم دیگری است که باید مورد توجه دانشجویان رشته جراحی مغز و اعصاب باشد. در هر کدام از دانشگاه های لیتوانی شهریه متفاوت است اما به طور کلی در رشته مزبور این رقم را می توان سالانه بین 6000€ تا 11000€ (یورو) برای غیر اروپایی ها دانست.

تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در لیتوانی

ویزای تحصیلی لیتوانی برای رشته جراحی مغز و اعصاب

لیتوانی بر اساس آخرین رتبه بندی آموزش عالی US News and World Report در رتبه 59 قرار دارد وو بر اساس مقایسه بین المللی U-Multirank از سیستم های آموزش عالی، لیتوانی به ویژه در معیارهای تعامل منطقه ای و آموزش و یادگیری عملکرد خوبی دارد. برای آغاز مهاجرت به لیتوانی از طریق تحصیل، ابتدائا اخذ پذیرش از دانشگاهی در رشته جراحی مغز و اعصاب و سپس اخذ ویزای تحصیلی لیتوانی ضروری است؛ از مهم ترین مدارک برای ویزای تحصیلی لیتوانی نیز می توان به پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار و تمکن مالی اشاره نمود. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته جراحی مغز و اعصاب در لیتوانی توضیحاتی ارائه گردیده است.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *