ویزای تحصیلی

رشته جراحی مغز و اعصاب در مالتا

رشته جراحی مغز و اعصاب در مالتا

تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در مالتا از نظر کیفیت آموزشی نمی تواند هیچ گونه توجیهی را به همراه داشته باشد و این مسئله ای بسیار مهم است. علاقمندان به تحصیل پزشکی در خارج از کشور باید به این نکته توجه داشته باشند که تحصیل در دوره های تخصص پزشکی می تواند آینده آن ها را تحت تاثیر قرار دهد و به همین دلیل در صورتی که فردی نتواند کشور مناسبی را برای آینده تحصیل خود انتخاب کند، نباید انتظار داشته باشد که در آینده شرایطی مناسب برای کار داشته باشد و بتواند خود را به عنوان یک متخصص در کشورهای تراز اول جهان به کار نزدیک کند.

رشته جراحی مغز و اعصاب یک دوره تخصص پزشکی است که تنها در یکی از دانشگاه های مالتا ارائه می شود و به همین دلیل است که دریافت پذیرش از دانشگاه بسیار رقابتی شده است و این در حالی است که نام دانشگاه های مالتا در جمع بهترین دانشگاه های جهان در این رشته دیده نمی شود. برای انتخاب مالتا به عنوان مقصد نهایی تحصیل در رشته جراحی مغز و اعصاب، باید به هزینه های سنگین مالی آن نیز توجه داشت که بسیاری را از تحصیل در این کشور باز می دارد. باید در نظر داشت که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله صرفا به دلیل تمایل بالای تحصیل در رشته جراحی مغز و اعصاب در مالتا است که اطلاعاتی را در اختیار علاقمندان قرار می دهند.

  • شرایط تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در این کشور چیست؟
  • آیا دانشگاه های مالتا در رتبه بندی بین المللی این رشته قرار دارند؟
  • محدودیت های تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در این کشور چیست؟
  • بشرایط کار در حوزه جراحی مغز و اعصاب در این کشور چگونه است؟

شرایط تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در مالتا

افرادی می توانند برای تحصیل به کشور مالتا در رشته جراحی مغز و اعصاب وارد شوند که اولا مدرک پزشکی در اختیار داشته باشند. افرادی که دوره پزشکی خود را در کشورهایی غیر از مالتا سپری کرده باشند، برای رسیدن به خواسته خود باید مدرک تحصیل را در این کشور معادلسازی کنند که بسته به تشخیص دانشگاه ممکن است تا 2 سال نیز به طول بیانجامد. در مرحله دوم، دانشجویان می توانند با اتکا به تجربه کاری خود که یکی دیگر از الزامات تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در مالتا است، اقدامات لازم را انجام داده و وارد دانشگاه شوند.

زبان تحصیل جراحی مغز و اعصاب در مالتا انگلیسی است و این یکی از معدود امتیازاتی است که تحصیل در این رشته می تواند به همراه داشته باشد. دانشگاه  مالتا تنها دانشگاهی است که در یک دوره 3 ساله این رشته را ارائه می کند و به همین دلیل محدودیت های زیادی برای تحصیل در این رشته به وجود می آید. دانشجویان باید به این نکته توجه داشته باشند که تحصیل پزشکی در ترکیه در مقطع تخصص پزشکی می تواند هم کم هزینه تر و هم معتبرتر باشد.

برخی از مهم ترین امتیازات مثبت و منفی در خصوصی تحصیل جراحی مغز و اعصاب در مالتا عبارتند از:

امتیازات مثبت و منفی در خصوصی تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در مالتا

هزینه تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در مالتا

جزیره کوچک مالتا جمعیت کمی دارد و مهاجران زیادی نیز در این کشور زندگی نمی کنند اما باید به این نکته اشاره داشت که شهروندان خارجی برای این که بتوانند هزینه های تحصیل و زندگی خود در این کشور را پوشش دهند، به بودجه نسبتا زیادی نیاز خواهند داشت.

شهریه دانشگاه در رشته جراحی مغز و اعصاب در این کشور در حدود 14000€ (یورو) در سال است و به دلیل این که دانشجویان خارجی در این کشور شانس کمی برای دریافت بورسیه دارند، می توان گفت که مالتا یکی از پرهزینه ترین کشورهای اروپایی برای تحصیل در این رشته است. افرادی که به عنوان دانشجو در مالتا زندگی می کنند، می توانند به کارهای دانشجویی مشغول شده و از این طریق هزینه های زندگی خود را تامین کنند اما باید به این مسئله توجه داشت که 1000€ تا 1200€ (یورو) برای تامین هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور نیاز خواهد بود.

هزینه تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در مالتا

شرایط کار پزشکان متخصص در کشور مالتا

با تمام شدن دوره تخصص پزشکی در کشور مالتا، دانشجویان این فرصت را خواهند داشت که وارد بازار کار شده و به عنوان پزشک، اقامت این کشور از طریق کار را به دست آورند. محدودیت های چندانی برای دریافت اقامت از این طریق وجود ندارد اما باید به این نکته نیز اشاره داشت که جمعیت کم کشور مالتا ممکن است رسیدن به کار در این کشور را دشوار کند.

یک پزشک متخصص در این کشور به طور متوسط در حوزه جراحی مغز و اعصاب، 14500€ (یورو) در ماه درآمد کسب می کند و به همین دلیل است که نمی توان این کشور را برای کار متخصصین جراحی مغز و اعصاب نامناسب دانست. با این وجود در صورتی که به دنبال تحصیل در این رشته هستید، انتخاب مالتا نمی تواند اعتبار ویژه ای به رزومه شما ببخشد. در همین راستا توصیه می شود که با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید و از رهنمودهای ایشان بهره ببرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *