ویزای تحصیلی

رشته جراحی مغز و اعصاب در ژاپن

رشته جراحی مغز و اعصاب در ژاپن

رشته جراحی مغز و اعصاب در ژاپن بین علاقمندان به مهاجرت طرفداری ندارد زیرا ژاپن کشوری مهاجرپذیر نیست و کمتر به آن اهمیت داده میشود. بورسیه های زیادی وجود دارد که می توانید برای آنها در ژاپن درخواست دهید تا بتوانید به صورت رایگان در ژاپن تحصیل کنید؛ دانشجویان مقطع کارشناسی می توانند برای بورسیه تحصیلی دولت ژاپن یا بودجه خارجی موجود قبل از پرواز به این کشور درخواست دهند. بورسیه های بیشتر حتی برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا در دسترس است؛ اگر تصمیم به تحصیل در خارج از کشور در ژاپن دارید، شایان ذکر است که تحصیل در این کشور انتخاب خوبی است. ضمن تحصیل می توانید تابستانی را در توکیو با دانشگاه سیزن سپری کنید یا از شهر تاریخی قدیمی کیوتو که یکی از بزرگترین دانشگاه های ژاپن است لذت ببرید.

سایر دانشجویان خارجی در ژاپن برای تحصیل در ژاپن نیاز به ویزای دانشجویی دارند؛ متقاضیان ویزا برای دریافت ویزای دانشجویی نیاز به یک موسسه آموزشی به عنوان حامی خود دارند. در 2022 در ژاپن کار بر روی ویزای توریستی یا تحصیلی ممنوع است. اگرچه تحصیل در ژاپن به طور کلی دشوار نیست، اما آمادگی های خوب می تواند به شما کمک کند تا تحصیل خود را به حداکثر برسانید و در این کشور بمانید؛ بنابراین، باید با انجام موارد زیر از قبل آماده شوید و جایی را که می‌خواهید مطالعه کنید با دقت انتخاب کنید. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص تحصیل در ژاپن به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در ژاپن چقدر است؟
  • درآمد جراحان مغز و اعصاب در ژاپن چه میزان می باشد؟
  • بهترین دانشگاه ها در ژاپن برای تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب کدام اند؟

درآمد رشته جراحی مغز و اعصاب در ژاپن

کار در ژاپن فراوان است اما به عنوان فردی خارجی کار در این کشور ساده نیست مخصوصا اگر فردی از دانشگاه های این کشور فارغ التحصیل نشده باشد. پس از فارغ التحصیلی، حداکثر تا یک سال اجازه خواهید داشت در ژاپن بمانید و به دنبال شغل باشید؛ در چنین شرایطی، شما باید وضعیت اقامت خود را به “فعالیت های تعیین شده” با مدت اقامت در اصل 6 ماه تغییر دهید و یک بار تمدید مجاز خواهد بود. فارغ التحصیلان دانشگاه های خارجی می توانند حداکثر تا 360 روز تحت ویزای فعالیت های تعیین شده در ژاپن برای یافتن شغل بمانند؛ برای تغییر ویزای دانشجویی خود به انجام فعالیت های تعیین شده، باید یک توصیه نامه رسمی دریافت کنید و تمامی مدارک باید به زبان ژاپنی باشد.

البته توجه شود کار در ژاپن بدون تسلط به زبان ژاپنی امکان پذیر نیست خصوصا در رشته های مرتبط با پزشکی و گرایش های تخصصی آن. پس از اخذ مجوز پزشکی، قبل از افتتاح مطب یا یافتن شغل در بیمارستان، همه پزشکان موظفند قبل از شروع به کار به عنوان پزشک عادی در ژاپن، 2 سال را به عنوان رزیدنت سپری کنند. برای کسانی که رمز ورود خود را تحصیل در ژاپن در رشته جراحی مغز و اعصاب قرار می دهند این محدودیت وجود ندارد. لازم به ذکر است جراحی مغز و اعصاب هم سطح درآمد بالایی دارد و هم موقعیت های شغلی آن در کشور ژاپن بسیار زیاد است. در نموداری که در ادامه ترسیم شده حدود درآمد کار در ژاپن برای جراحان مغز و اعصاب مشخص شده است:

حدود درآمد کار در ژاپن برای جراحان مغز و اعصاب

تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در ژاپن

برای اینکه جراح مغز و اعصاب واجد شرایط شرکت در آزمون بورد تخصصی باشد، باید حداقل 6 سال دوره آموزشی را در یک مرکز آموزشی مشخص به پایان رسانده باشد. ژاپن از جمله کشورهایی است که تعداد زیادی جراح مغز و اعصاب در آن با موفقیت آموزش دیده اند. ژاپن دارای 3887 جراح مغز و اعصاب در مجموع 128000000 نفر است؛ برای دانشجویانی که مایل به دنبال کردن MBBS در ژاپن هستند، میانگین هزینه حدود 535800JPY (ین) خواهد بود؛ همراه با این، هزینه اضافی از نظر درخواست، معاینه و هزینه های اقامت تقریباً 90000 JPY تا 150000 JPY (ین) است. هزینه زندگی در ژاپن نیز از جمله مواردی است که باید مورد توجه افراد باشد و معمولا بین 800$ تا 1100$ (دلار آمریکا) در ماه می باشد.

پیشنهاد می شود دانشجویانی که به فکر کار پس از تحصیل در ژاپن هستند، از دانشگاهی پذیرش بگیرند که جایگاه ممتازی دارد. بهترین دانشگاه های ژاپن برای رشته جراحی مغز و اعصاب در سال 2022 عبارت هستند از:

  • Kyoto University
  • University of Tokyo
  • Osaka University
  • Keio University
  • Tohoku University
  • Tokyo Medical and Dental University
  • Kyushu University
  • Nagoya University

تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در ژاپن

کار ضمن تحصیل در کشور ژاپن

دانشجویان بین المللی که با وضعیت ویزای “دانشجو” به ژاپن می آیند به طور کلی قرار نیست کار کنند؛ با این حال، به جز مشاغلی مانند خدمات سرگرمی بزرگسالان، تا زمانی که کار مزاحم تحصیل آنها نباشد، ممکن است به کار نیمه وقت بپردازند. دانش آموزان به مدت شش سال قواعد و واژگان انگلیسی را یاد می گیرند و هنوز نمی توانند مکالمه ای داشته باشند. این مهم نیست تا زمانی که آنها بتوانند در آزمون ورودی سطح بعدی موفق شوند یا در آزمون های استاندارد به خوبی عمل کنند و به همین دلیل است که دانش آموزان نمی توانند شغل پیدا کنند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته جراحی مغز و اعصاب در ژاپن توضیحاتی ارائه شده که امید است مطالعه آن مفید بوده باشد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *